Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odbył się trzeci przetarg na kupno Sukcesji. Czy znalazł się chętny? Wracają kino, kręgielnia i klub fitness, kino już w czwartek w nocy

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.Czytaj dalej
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.Czytaj dalej GG, SZYK, MT
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.

W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.

Zainteresowanie, ale...

- Pojawiło się zainteresowanie ze strony potencjalnych nabywców - mówi Ewa Frontczak, syndyk centrum. - Rozdzwoniły się telefony, jedna osoba zdecydowała się nawet na odwiedzenie centrum i dokładne przyjrzenie się budynkowi. Mimo to nie złożyła oferty, nie wpłynęła zresztą żadna oferta. Na pewno nie pomogła sytuacja związana z pandemią, to że centra handlowe znów przez kilka tygodni były zamknięte. Handel się zmienia, potrzebne są usługi, mniej sklepów, główny nacisk ma być kładziony na rozrywkę, a to wymaga przemodelowania centrum.

Przetarg numer cztery

Zorganizowany zostanie czwarty przetarg, nie wiadomo jednak kiedy się odbędzie ani ile wyniesie cena wywoławcza, o ile zostanie obniżona. Ta decyzja należy do Rady Wierzycieli Sukcesji, którą tworzą przedstawiciele czterech banków. To oni muszą podjąć uchwałę, w której będzie podana m.in. cena wywoławcza.

Klienci wrócą do Sukcesji w tym tygodniu

Niezależnie od fiaska trzeciego przetargu, już w tym tygodniu do Sukcesji wrócą pierwsi klienci. W nocy z czwartku na piątek otwiera się kino Helios.

- Pierwszy seans rozpocznie się 10 minut po północy - mówi Jacek Graczyk, dyrektor kina. - Dokładny repertuar jest jeszcze w przygotowaniu, ale będą to same nowe filmy, jak Ojciec, Mortal Kombat. Działamy w reżimie sanitarnym, dostępna jest połowa miejsc na widowni, trzeba nosić maseczki.

Za tydzień na kręgle i do siłowni

Tydzień później działalność będą mogły wznowić kręgielnia Król Kul oraz klub fitness Fit Fabric.

- Zgodnie z rozporządzeniem możemy działać od 28 maja i tego dnia o godz. 10 przyjmiemy pierwszych klientów - mówi Łukasz Lewandowski z kręgielni. - Odkąd odbyła się konferencja prasowa, podczas której poinformowano o znoszeniu obostrzeń, rozdzwoniły się u nas telefony. Mamy rezerwacje na przyjęcia urodzinowe, spotkania biznesowe oraz od indywidualnych klientów. Przyjęliśmy zasadę, ze czynny będzie co drugi tor, trzeba grać w maseczkach, po każdym kliencie kule są dezynfekowane, podobnie jak inne miejsca w kręgielni.

Siłownie mogą działać także od 28 maja, ale na razie Fit Fabric informuje o otwarciu 29 maja. Niewykluczone, że zostanie to przyspieszone.

Jak sprzedać centrum?

Zdaniem dr Pawła Kowalskiego, specjalisty od marketingu z Uniwersytetu Łódzkiego, działające kino, kręgielnia i klub fitness to dobra wiadomość dla potencjalnych nabywców. Uważa jednak, że oferta powinna być skierowana do konkretnego odbiorcy.

- Okoliczności są bardziej sprzyjające, można spodziewać się tego, że pandemia będzie wygasała, a centra handlowe nie będą zamykane - mówi dr Kowalski. - Uważam, że można zwiększyć szanse na sprzedaż centrum, jeśli ofertę skieruje się do konkretnych nabywców. Chodzi o fundusze, które inwestują w centra handlowe i potrafią nimi zarządzać. Dla nich kupno Sukcesji będzie okazją, choć trzeba pamiętać, że jest to inwestycja na lata.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki