Oficjalna strona miasta dla turystów nieczynna

Katarzyna Chmielewska
Łódzki portal jest nieaktualizowany
Łódzki portal jest nieaktualizowany Krzysztof Szymczak
Łódź przez ostatnie miesiące nie miała żadnej aktualnej strony dla turystów - ani polskich, ani zagranicznych. Za to na starej witrynie przeczytać można nieaktualne informacje. O sztandarowych największych łódzkich imprezach ani słowa. Biuro promocji nie uaktualniało strony od czerwca... Ma to zmienić nowa witryna.

Co zobaczy zagraniczny turysta wpisując w internetową wyszukiwarkę hasło "Lodz, Poland"? Stronę urzędu miasta w języku polskim. W prawym górnym rogu znajdzie małą brytyjską flagę, która pozwoli przejść do anglojęzycznej wersji witryny. Być może wejdzie w zakładkę sport, niestety nie znajdzie tam żadnych informacji, strona jest pusta. W zakładce kultura znajdzie adresy kin i teatrów, ale ani słowa o zbliżających się międzynarodowych festiwalach: Fashion Week i Festiwal Designu. Z kolei zakładka turystyka odeśle go do witryny Wirtualnej Łodzi, która należy do biura promocji UMŁ.

Tam szukając wydarzeń albo aktualności zobaczy hasło "lack of information", czyli "brak informacji".
Na polskiej wersji witryny znajdziemy za to zaproszenia na Letnią Scenę Forum, Lato z Koziołkiem Matołkiem oraz imprezy na Fali, które odbyły się w czerwcu. Strona nie była aktualizowana całe wakacje. Próżno szukać tam informacji i o zbliżających się imprezach i najważniejszych w mieście festiwalach, które odbywają się w październiku, żaden potencjalny turysta nie ma szans, by się o nich dowiedzieć. Co na to biuro promocji?

- Rzeczywiście w czerwcu rozwiązaliśmy umowę z firmą administrującą naszą stroną internetową. Ich usługi były za drogie - kosztowały 5 tys. zł miesięcznie - przyznaje Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. - Mamy już jednak nowy projekt strony, która zacznie działać pod koniec października. Szukamy jeszcze firmy, która będzie dodawała tam na bieżąco informacje o wydarzeniach w mieście.

Biuro chciało przejąć dotychczasową domenę cityoflodz.pl, ale firma, która jest jej właścicielem zarządała za nią 30 tys. zł. - Uznaliśmy, że to za dużo - tłumaczy Bartłomiej Wojdak.

Nowa strona będzie miała adres: turystyczna.lodz.pl. Na jej wzór powstaną jeszcze dwie nowe strony: kreatywna.lodz.pl i piotrkowska.lodz.pl. Wszystkich te strony kosztowały 18 tys. zł. Dwie ostatnie mają zacząć działać pod koniec roku.

Nowe witryny będzie można przeglądać w telefonach komórkowych i oraz ipadach. Internauci będą mogli wyruszyć na wirtualny spacer po Łodzi lub skorzystać z ofert tzw. city breaks, czyli krótkich wycieczek po mieście.

Jak to się stało, że przez ponad cztery miesiące turystyczna Łódź w ogóle nie istniała w internecie? - Kiedy wyłączaliśmy naszą stronę, liczyliśmy, że ruszy witryna Centrum Informacji Turystycznej. Niestety tak się nie stało - mówi Bartłomiej Wojdak.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rufus
Ciekawe, kto podpisał umowę na obsługę strony internetowej za 5 tys. zł miesięcznie.
Jeszcze bardziej ciekawe, kto zdecydował że strona turystyka.lodz.pl prowadzi do szlaku konnego...
m
mariokol
5 tys. miesięcznie??? Za te pieniądze możnaby co miesiąc budować nową strone. Kto tak zdzierał z miasta - proszę o konkrety!!!
Dodaj ogłoszenie