Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ogromna piła tnie wiadukt na ul. Przybyszewskiego. Znów widać tu robotników. Kolejne przesunięcie rozbiórki nad torami kolejowymi. ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Zarząd Inwestycji Miejskich wciąż przesuwa termin rozpoczęcia rozbiórki wiaduktu na ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Skąd to opóźnienie?ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ >>>
Zarząd Inwestycji Miejskich wciąż przesuwa termin rozpoczęcia rozbiórki wiaduktu na ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Skąd to opóźnienie?ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ >>>Grzegorz Gałasinński
Zarząd Inwestycji Miejskich wciąż przesuwa termin rozpoczęcia rozbiórki wiaduktu na ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Skąd to opóźnienie?

Miesiąc temu pierwotnie miała rozpocząć się rozbiórka części północnego wiaduktu na ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Najpierw, ze względu na konieczność podparcia wiaduktu, ten zakres robót przesunięto na koniec stycznia. Ale jest już połowa lutego, a pod wiaduktem nadal kursują pociągi.

- 70% prac wyburzeniowych wiaduktu północnego ul. Przybyszewskiego za nami. Zaawansowanie inwestycji jest zgodne z zakładanym harmonogramem. To trudna operacja, która wymaga odpowiedniego zabezpieczenia wiaduktu, tak aby nie stwarzał niebezpieczeństwa. Wykonawca ustala precyzyjny harmonogram wyłączeń torów PKP, planujemy, że nastąpi to po 15 lutym - mówi Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich.

Chociaż niedawno niewielu robotników widać było na placu budowy, teraz wyraźnie coś się dzieje. Ekipa tnie wiadukt ogromną piłą, na poziomie jezdni.

- Wykonywane jest cięcie podłużne, tak aby oddzielić belki wiaduktu nad torami. Umożliwi to sprawny ich demontaż, następnie zostaną przetransportowanie poza zakres torowiska kolejowego, gdzie będą rozdrobnione i wywiezione poza teren budowy - tłumaczy rzeczniczka ZiM.

Wyburzanie wiaduktu nad torami ma potrwać do końca miesiąca.

Na rozbiórkę czeka też wiadukt południowy (on będzie kolejny) oraz tramwajowy. Tu prace ruszą dopiero po wyburzeniu i zbudowaniu od nowa części północnej, co planuje się jesienią. Zakończenie całej inwestycji to 2023 r. Koszt rozbiórki i budowy nowych wiaduktów to 87 mln zł. Inwestycja była konieczna ze względu na zły stan obiektu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki