OKNOPLAST nie zwalnia tempa. Firma z Ochmanowa rośnie w siłę i podbija kolejne światowe rynki

Materiał informacyjny OKNOPLAST
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
- Po 6 miesiącach 2024 roku wartość naszej sprzedaży wyniosła ponad 1 mld zł – tak Mikołaj Placek, prezes OKNOPLAST GROUP, otworzył międzynarodową konferencję Hello OKNOPLAST #4. Firma, oprócz rekordowych wyników finansowych, pochwaliła się również najnowocześniejszymi modelami okien i innymi produktami, kolejnymi inwestycjami, a także sukcesami na światowych rynkach. Małopolski OKNOPLAST, już od 30 lat działający na rynku, to w tej chwili jedna z najjaśniej świecących gwiazd polskiej gospodarki.
- Dziś możemy z przekonaniem powiedzieć, że jako jedna z nielicznych dużych firm na rynku Unii Europejskiej, osiągnęliśmy założony cel  - podkreśla Mikołaj
- Dziś możemy z przekonaniem powiedzieć, że jako jedna z nielicznych dużych firm na rynku Unii Europejskiej, osiągnęliśmy założony cel - podkreśla Mikołaj Placek, prezes OKNOPLAST GROUP OKNOPLAST

Firma może pochwalić się 3500 salonami sprzedaży w 21 krajach Europy i Ameryki Północnej, 129 tys. mkw. powierzchni hal produkcyjnych w 5 zakładach w Polsce i Hiszpanii, a także produkcją 2,3 miliona jednostek okiennych. Od tego roku również unikatowym, w pełni zautomatyzowanym, jedynym takim w branży, magazynem wysokiego składowania w Ochmanowie o powierzchni 30 tys. m2.

https://oknoplast.com.pl/

Nowoczesny magazyn wysokiego składowania w Ochmanowie
Nowoczesny magazyn wysokiego składowania w Ochmanowie OKNOPLAST

OKNOPLAST – rekord za rekordem

Świetne wyniki firma odnotowała również w 2023 roku. Choć nie był to łatwy czas w branży budowlanej, przychody Grupy OKNOPLAST sięgnęły aż 1,7 miliarda złotych. Tym samym firma z Ochmanowa już po raz kolejny udowodniła, że mimo spowolnienia europejskich gospodarek, potrafi iść pod „prąd” globalnym gospodarczym trendom.

- Wzrost stóp procentowych, niestabilność geopolityczna, wahania cen materiałów i kursów walut, były jednymi z wielu czynników wpływających na trudną sytuację w branży. W konsekwencji nastąpiło duże tąpnięcie sprzedaży okien na wielu rynkach Unii Europejskiej. Dlatego też planując budżet na rok 2023, założyliśmy, że sukcesem będzie utrzymanie rekordowego wyniku 1,7 mld zł z roku 2022. Dziś możemy z przekonaniem powiedzieć, że jako jedna z nielicznych dużych firm na rynku Unii Europejskiej, osiągnęliśmy założony cel - podkreślił prezes Mikołaj Placek.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że OKNOPLAST „suchą stopą” przeszedł również przez globalne zawirowania związane z pandemią koronawirusa COVID-19, kryzysem energetycznym oraz agresją rosyjską na Ukrainę. - Nie mieliśmy ani chwili przestoju – mówił przed dwoma laty prezes, a działo się to podczas spotkania Hello OKNOPLAST #3.

Podkrakowska firma nie tylko nie miała przerw w produkcji, ale jeszcze bardziej umocniła pozycję rynkową. Jak udało się jej to uczynić? Nim pandemia na dobre przerwała łańcuchy dostaw w Ochmanowie zgromadzono odpowiednie zapasy, które systematycznie, gdy tylko to było możliwe, uzupełniano. Na lockdowny OKNOPLAST odpowiedział – jako jedyny w branży - akcją Bezpieczna Rezerwacja.

- Pozwoliło nam to utrzymać sprzedaż w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, a także we Francji oraz Włoszech na takim poziomie jak pierwotnie planowaliśmy – wspominał wtedy prezes Mikołaj Placek. - To dzięki temu przez ostatnie lata zwiększyliśmy sprzedaż praktycznie na wszystkich rynkach.

Choć 2024 r. także do łatwych nie należy, wyniki OKNOPLAST zapowiadają się rewelacyjnie. Po pierwszych sześciu miesiącach przychody sięgnęły blisko miliarda złotych, a wzrost sprzedaży – rok do roku – poszybował o kilkanaście procent. To zaś oznacza, że firma nie tylko nie zwalnia tempa, ale je wzmacnia, a przy tym cały czas oferuje stabilne zatrudnienie.

Tak spełniają się najskrytsze marzenia klientów z całego świata
Tak spełniają się najskrytsze marzenia klientów z całego świata OKNOPLAST

OKNOPLAST – najważniejsza jest jakość. Tak było i tak jest

- Zależy mi na jakości i wyglądzie, a nie niskiej cenie oraz szybkiej rotacji w magazynie – tak mawiał Adam Placek, założyciel Przedsiębiorstwa Produkcyjnego OKNOPLAST. Był rok 1994. Gdy firma startowała na jej pokładzie było 25 osób.

– W tamtych czasach w Polsce to była bardzo rzadka strategia. Zbudowała jednak naszą przewagę, tym się wyróżnialiśmy na rynku – zaznaczył w jednej z rozmów Mikołaj Placek. Syn założyciela, a obecny szef OKNOPLASTU, od lat podziela tę samą filozofię, dodając do niej najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, nowe elementy zarządzania oraz nutkę świetnie skalkulowanego ryzyka. I to właśnie przynosi niezwykłe efekty.

- Po 6 miesiącach 2024 roku wartość naszej sprzedaży wyniosła ponad 1 mld zł – mówi Mikołaj Placek, prezes OKNOPLAST GROUP
- Po 6 miesiącach 2024 roku wartość naszej sprzedaży wyniosła ponad 1 mld zł – mówi Mikołaj Placek, prezes OKNOPLAST GROUP OKNOPLAST

Kiedy OKNOPLAST zaryzykował? Wtedy, gdy Mikołaj Placek podjął decyzję o zagranicznej ekspansji. Najpierw na „celowniku” właścicieli firmy z Ochmanowa znalazł się rynek niemiecki. Pierwszy salon powstał - 20 lat temu - w Iggingen koło Stuttgartu. Jednak trzeba było wielu, wielu lat ciężkiej pracy, aby zdobyć zaufanie niemieckich klientów, trafić do ich serc i… kieszeni. Obecnie OKNOPLAST znajduje się w absolutnej czołówce producentów okien PVC w Niemczech.

W 2007 r. firma pojawiła się we Włoszech, a w 2010 r. we Francji. I w każdym z tych państw ma świetną markę – m.in. producenta doskonałych, trwałych i nowoczesnych okien oraz lidera innowacji w branży stolarki otworowej z PVC. Jednak klienci cenią nie tylko perfekcyjne produkty i innowacyjne rozwiązania, ale także szeroką sieć salonów sprzedaży, czas dostawy i doskonałą obsługę.

OKNOPLAST wciąż rozgląda się za nowymi, atrakcyjnymi kierunkami geograficznymi, skutecznie przeprowadzając ekspansję. Obecnie aktywnie sprzedaje na 21 rynkach w Europie, ale również w Ameryce Północnej. I co warto podkreślić udział eksportu w zyskach przedsiębiorstwa sięga 88%.

OKNOPLAST może pochwalić się 3500 salonami sprzedaży w 21 krajach Europy i Ameryki Północnej, 129 tys. mkw. powierzchni hal produkcyjnych w 5 zakładach
OKNOPLAST może pochwalić się 3500 salonami sprzedaży w 21 krajach Europy i Ameryki Północnej, 129 tys. mkw. powierzchni hal produkcyjnych w 5 zakładach w Polsce i Hiszpanii OKNOPLAST

Filary OKNOPLAST

OKNOPLAST stał się też zaczynem powstania potężnej OKNOPLAST GROUP nowoczesnej, zautomatyzowanej i innowacyjnej grupy zrzeszającej 6 różnych marek i 5 zakładów produkcyjnych w Polsce i Hiszpanii. - Automatyzacja procesów produkcji eliminuje możliwość ludzkiej pomyłki, co gwarantuje, że każdy produkt zachowują najwyższy standard wykonania – przypomina firma. W jej ramach odnajdziemy dzisiaj tak znane marki w branży jak np. Aluhaus, WnD, Oknoplast, Skyvi, czy hiszpański Hermet10.

Dzięki sześciu różnym markom, Grupa OKNOPLAST jest w stanie zaspokoić oczekiwania klientów zarówno indywidualnych jak i inwestycyjnych, a w jej portfolio znajdują się produkty ekonomiczne oraz premium. Każdy otrzymuje wysoką jakość produktów, bez względu na to, czy będzie to topowa marka proponująca rozwiązania z aluminium jak ALUHAUS, stolarka ekonomiczna od WnD, czy oferta nowatorskich pergoli aluminiowych od Skyvi

OKNOPLAST podjął również współpracę z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK oraz został mecenasem międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST
OKNOPLAST podjął również współpracę z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK oraz został mecenasem międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST FOR ART OKNOPLAST

OKNOPLAST – nieszablonowy marketing

OKNOPLAST zasłynął również z niestandardowego i nietypowego podejścia do działań marketingowych. Wystarczy choćby wspomnieć tak zaskakujące kroki – bardzo skuteczne, widowiskowe i zarazem podbijające serca miejscowych klientów - jak sponsoring Borussii Dortmund w Niemczech, Interu Mediolan we Włoszech czy Olympique Lyon we Francji.

Ale to nie wszystko. Dwa lata temu firma ogłosiła, że podejmuje współpracę z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK oraz zostaje mecenasem międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST FOR ART.

- Nie tylko doskonalimy się w sztuce produkcji okien, ale także chętnie sztukę wspieramy. W świecie OKNOPLASTU widzimy także potencjał dla swobodnego i kreatywnego realizowania się na polu artystycznym – mówiła wtedy Magdalena Cedro, dyrektor Marketingu Grupy OKNOPLAST.

W tym roku, 12 czerwca odbyło się uroczyste wręczenie nagród w drugiej już edycji tego niezwykłego konkursu. I tym razem artyści nie zawiedli. Na konkurs wpłynęło ponad 300 prac z Polski i Europy skłaniających – jak podkreśliło wymagające jury – do głębszej refleksji nad stanem naszego świata. Pierwszym miejscem i nagrodą w wysokości 7000 euro uhonorowano Michała Rejnera. Aby ujrzeć jego dzieło, ale też pozostałe prace, wystarczy zajrzeć do krakowskiego MOCAKU. Wystawę pokonkursową można odwiedzać do 15 września 2024 roku.

To oczywiście nie pierwsze wsparcie OKNOPLAST dla artystycznych działań. Firma wcześniej sprawowała opiekę nad wystawami z cyklu „Jasiński & Friends”, patronowała konkursom dla młodych architektów oraz młodych designerów, a także nad European BEST Engineering Competition.

- Nie tylko doskonalimy się w sztuce produkcji okien, ale także chętnie sztukę wspieramy. W świecie OKNOPLASTU widzimy także potencjał dla swobodnego
- Nie tylko doskonalimy się w sztuce produkcji okien, ale także chętnie sztukę wspieramy. W świecie OKNOPLASTU widzimy także potencjał dla swobodnego i kreatywnego realizowania się na polu artystycznym – podkreśla Magdalena Cedro, dyrektor Marketingu Grupy OKNOPLAST OKNOPLAST

Zielony i ekologiczny OKNOPLAST

OKNOPLAST nie zapomina również o tym skąd pochodzi i jaki świat go otacza. Troska o jakość produktów to jednocześnie dbanie o środowisko, czyli o to wszystko, co znajduje się za oknami i drzwiami.

- Zmniejszyliśmy zużycie gazu o 50% oraz prądu. To wszystko dzięki panelom fotowoltaicznym i oświetleniu LED. Na wydziale okleinowania udało nam się zredukować wpływ na środowisko aż o 95%. Nic więc dziwnego, że przy takim podejściu, firma jest posiadaczem prestiżowego certyfikatu ISO 14001, potwierdzającego, że należy do najbardziej ekologicznych przedsiębiorstw w Europie – mówi Łukasz Marzec dyrektor operacyjny OKNOPLAST GROUP.

Dzięki takim działaniom OKNOPLAST GROUP nieustannie rozwija nowe technologie, wprowadza innowacje i dba o estetykę. Wszystko po to, aby spełnić najskrytsze marzenia klientów z całego świata. Takie właśnie podejście sprawia, że firma z Małopolski stała się globalnym liderem w branży stolarki otworowej. To także przykład polskiego sukcesu za granicą.

- Zmniejszyliśmy zużycie gazu o 50% oraz prądu. To wszystko dzięki panelom fotowoltaicznym i oświetleniu LED. Na wydziale okleinowania udało nam się
- Zmniejszyliśmy zużycie gazu o 50% oraz prądu. To wszystko dzięki panelom fotowoltaicznym i oświetleniu LED. Na wydziale okleinowania udało nam się zredukować wpływ na środowisko aż o 95% – mówi Łukasz Marzec dyrektor operacyjny OKNOPLAST GROUP OKNOPLAST

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki