Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Orientarium przyciągnęło turystów do Łodzi. Hotele latem 2022 miały największe obłożenie w historii

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Wyjątkowo dobry sezon miały w tym roku łódzkie hotele. Władze Łodzi nie mają wątpliwości, że pomogła im najnowsza atrakcja Łodzi – otwarte pod koniec kwietnia Orientarium w łódzkim zoo.Od 29 kwietnia Orientarium odwiedziło 810 tysięcy osób. Z tego połowa to przyjezdni spoza województwa łódzkiego. Władze obiektu przewidują, ze milionowy gość pojawi się jeszcze w tym roku.
Wyjątkowo dobry sezon miały w tym roku łódzkie hotele. Władze Łodzi nie mają wątpliwości, że pomogła im najnowsza atrakcja Łodzi – otwarte pod koniec kwietnia Orientarium w łódzkim zoo.Od 29 kwietnia Orientarium odwiedziło 810 tysięcy osób. Z tego połowa to przyjezdni spoza województwa łódzkiego. Władze obiektu przewidują, ze milionowy gość pojawi się jeszcze w tym roku. Krzysztof Szymczak
Orientarium ściągnęło turystów do Łodzi. Odwiedziło je już ponad 800 tys. osób. Hotele w wakacje miały największe obłożenie w historii, zajęte było dwie trzecie miejsc.

Wyjątkowo dobry sezon miały w tym roku łódzkie hotele. Władze Łodzi nie mają wątpliwości, że pomogła im najnowsza atrakcja Łodzi – otwarte pod koniec kwietnia Orientarium w łódzkim zoo.

Od 29 kwietnia Orientarium odwiedziło 810 tysięcy osób. Z tego połowa to przyjezdni spoza województwa łódzkiego. Władze obiektu przewidują, ze milionowy gość pojawi się jeszcze w tym roku.
To już przekłada się na łódzką turystykę. Na razie nie ma jeszcze oficjalnych danych statystycznych GUS dotyczących ruchu turystycznego w sezonie 2022. Ale Łódzka Organizacja Turystyczna oszacowała zainteresowanie gości Łodzią na podstawie innych wskaźników. I tak obłożenie łódzkich hoteli w trakcie wakacji wzrosło z 57,2 proc. w ostatnim roku przed pandemią do 66,6 proc. w lipcu i sierpniu tego roku. Najlepszym miesiącem był sierpień gdy obłożenie hoteli wzrosło do najwyższej w historii wartości – 70 proc.

Zainteresowanie gości widać też w punkcie informacji turystycznej ŁOT przy ul. Piotrkowskiej 28, który w wakacje odwiedziło prawie 34 tys. osób, czyli 60 proc. więcej niż przed pandemią. Natomiast prezentującą walory turystyczne Łodzi stronę internetową organizacji - lodz.travel - odwiedziło siedem razy więcej osób niż w ostatnie wakacje przed pandemią.

- Ten sezon wakacyjny, a zwłaszcza sierpień był rekordowy, nawet w porównaniu do bardzo dobrego roku 2019 – mówi Tomasz Koralewski.

Do tej pory łódzkie hotele żyły głównie z tzw. turystyki biznesowej, czyli organizacji zjazdów, konferencji, noclegów dla osób podróżujących w interesach. W tym roku wiele z nich musiało zatrudnić latem dodatkowy personel i przeszkolić go z mającego inne potrzeby obsługi turysty indywidualnego.

Także po wakacjach zainteresowanie Łodzią jest duże, na przykład Light Move Festival obejrzało w ostatni weekend września 870 tys. osób. Dlatego Tomasz Koralewski jest przekonany że Łodzi potrzebne są kolejne produkty turystyczne, oprócz Orientarium i EC1 także przyszłe Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej czy Narodowe Centrum Kultury Filmowej.

- To jest coś, co przyciąga ludzi do Łodzi – mówi prezes ŁOT.

Z sukcesu cieszy się wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik. - To pokazuje, że nasze miasto żyje, a inwestycje takie jak Orientarium są ogromnym kołem zamachowym rozwoju – podkreśla. Jak dodaje Łodzi pomogło też umieszczenie na prestiżowej liście miejsc, które trzeba odwiedzić „Best of The World 2022” magazynu National Geographic.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki