Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszczędne hybrydy dają się lubić

Redakcja
O tym, że Toyota ma największe doświadczenie w konstruowaniu i produkcji hybryd nie trzeba już nikogo przekonywać. Do samochodów z tego rodzaju napędem wsiada z roku na rok coraz więcej kierowców. Jednym z najpopularniejszcy samochodów z tego typu napędem jest Yaris. Model ten już od trzech lat jest produkowany we Francji. Na początku października z taśmy fabryki Toyoty w Valenciennes zjechała 200-tysięczna Yaris, właśnie z napędem mieszanym.

Codziennie z tego zakładu wyjeżdża trzysta hybrydowych Yarisów. Ich udział w całkowitej produkcji modelu wzrósł z 25 procent w 2012 roku do 40 procent obecnie. Rosnąca popularność miejskich hybryd Toyoty jest efektem coraz większego zainteresowania Europejczyków zarówno technologią hybrydową, jak i samym modelem.

Yaris jest najchętniej kupowanym samochodem Toyoty w Europie. W 2014 roku nabywców znalazło 181.105 egzemplarzy, co stanowi jedną piątą wszystkich samochodów sprzedanych przez Toyota Motor Europe. Spośród nich jedna trzecia to wersje z napędem spalinowo-elektrycznym (58.530 sztuk). Największym zainteresowaniem model Yaris Hybrid cieszy się we Francji, gdzie nowych właścicieli znajduje 20 procent ich ogólnej liczby. Po 16 procent trafia do Włoch i Wielkiej Brytanii.

Hybrydowa Toyota Yaris jest wyposażona w układ napędowy wykorzystujący dwa silniki: 1,5-litrowy benzynowy oraz elektryczny. Akumulator hybrydowy jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania i nie wymaga doładowania z sieci energetycznej. Auto zużywa 3,3 l paliwa na 100 kilometrów i emituje tylko 75 g CO2 na 100 km. Jest to najniższy wynik wśród wszystkich hybryd niepobierających energii z zewnątrz.

Także w Polsce systematycznie rośnie zainteresowanie napędami hybrydowymi i swój znaczący udział w popularyzowaniu tego rodzaju napędu mają dilerzy Toyoty.

- Hybrydy sprzedajemy już od kilku lat - mówi Marcin Zambrzycki z AMX Toyota ze Starowej Góry. - Tego typu pojazdy przekazaliśmy do testów policji i straży miejskiej. Po łódzkich ulicach jeżdżą również taksówki z napędem hybrydowym. Skrupulatnie wsłuchujemy się w opinie tych użytkowników, dotyczących jazdy hybrydowymi toyotami i nieskromnie dodam, że są one bardzo pozytywne. Zwracają uwagę przede wszystkim na niskie koszty eksploatacji i niezawodność tych pojazdów. Cieszy nas, bo coraz więcej przekonuje się do nich klientów indywidualnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki