- Liczę na to, że serwis będzie się cieszył popularnością wśród młodych pasażerów. W dalszej perspektywie nie wykluczamy także rozważenia opcji kasowania biletów za pomocą telefonu komórkowego - mówi Jarosław Habura, prezes MZK.
System to część wartego 6 mln złotych projektu unijnego, realizowanego przez pabianicki magistrat. Ma on poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Pabianicach. Wykonanie serwisu kosztowało 11 tysięcy złotych. Godziny odjazdów autobusów pobiera się bezpłatnie. SMS-y z rozkładem już stały się popularne.
- Pasażerowie na dobre zaczęli ściągać SMS-y w połowie stycznia - mówi Piotr Dobrosz z firmy itBiznes, która opracowała stronę. - Przez tydzień funkcjonowania system wysłał ich już ponad 1.700.
MZK ma także wersję strony przystosowaną do przeglądania na telefonach komórkowych. To tzw. wariant "lite", będący uproszczoną wersją serwisu, pozbawioną m.in. grafiki i innych obciążających elementów. Adres strony jest taki sam, system samodzielnie rozpoznaje, z jakiego urządzenia loguje się użytkownik i sam wybiera rodzaj prezentowanej aplikacji. Od chwili uruchomienia strony zanotowano blisko cztery tysiące wejść i niemal dwa tysiące użytkowników.
Czy w Łodzi doczekamy się podobnych rozwiązań? Pasażerwie łódzkiego MPK o przesyłanych SMS-em rozkładach czy też stronie w wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych mogą na razie zapomnieć.
- Ale na naszą stronę można wejść z każdego urządzenia z dostępem do internetu - zaznacza Marcin Małek z łódzkiego MPK. Przewoźnik nie wyklucza dalszej ewolucji usług mobilnych. - Być może w ciągu roku uda się nam uruchomić usługę zakupu przez telefon komórkowy biletów okresowych - dodaje Małek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?