Epidemia koronawirusa utrudniła dostęp pacjentów z regionu łódzkiego do lekarza POZ. Pacjentom trudno jest dodzwonić się do przychodni i dostać do lekarza pierwszego kontaktu. Pomocą ma być nowa infolinia NFZ.
DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE >>>>>
[sc]Skargi od pacjentów do NFZ. Jest ich coraz więcej[/sc]
Do łódzkiego oddziału NFZ wpłynęło w tym roku więcej niż zwykle skarg na trudności w dostaniu się do lekarzy. Od początku roku pacjenci z regionu łódzkiego wysłali 1,6 tys. skarg, rok temu w tym samym czasie było ich zaledwie 1,3 tys.
Ze skarg pacjentów wyłania się koszmarny obraz opieki zdrowotnej. „Dzisiaj od godz. 8 próbuję się dodzwonić do przychodni (…). Wykonałam kilkadziesiąt prób połączeń" – napisała jedna z pacjentek.
DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE >>>>>
Nie jest to jedyna osoba z problemem. „Od kilku dni próbuję się dodzwonić do przychodni (…) w Pabianicach. Wykonuję po 30 połączeń dziennie” - napisał inny pacjent.
Kolejny pacjent nie uzyskał w umówionym czasie teleporady. Chciał poznać wyniki badań holterem, na którego założenie czekał aż trzy tygodnie. Teleporada miała się odbyć między godz. 10 a 14, ale w tym czasie nikt do niego nie zadzwonił. W końcu pacjent tuż przed godz. 17 zadzwonił do przychodni. „Usłyszałem, że pani doktor nie chciała ze mną rozmawiać” - poskarżył się w mejlu skierowanym do łódzkiego oddziału NFZ.
DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE >>>>>
To jednak czubek góry lodowej, bo tylko najbardziej zdenerwowani składają skargi. Teraz pierwszeństwo mają chorzy zakażeni koronawirusem, dlatego inne sprawy muszą czekać. Czasem na przedłużenie e-recepty trzeba czekać kilka dni.
Jedna z pacjentek w poniedziałek zadzwoniła do jednej z prywatnych przychodni POZ w Łodzi. - Chciałam zbadać sobie poziom witaminy D. Martwię się, że mam niedobór i przez to jestem bardziej podatna na koronawirusa – mówi łodzianka. Na poradę kazano jej czekać tydzień.
Dwóm łódzkim pacjentkom- rekordzistkom z objawami silnego przeziębienia i podejrzeniem koronawirusa w drugiej połowie października teleporadę wyznaczono za... 10 dni od telefonu do poradni.
DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE >>>>>