Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pandemia koronawirusa zwiększyła nasz patriotyzm zakupowy. Chcemy w ten sposób pomóc przedsiębiorcom i gospodarce

Sandra Rybińska
Sandra Rybińska
Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Pandemia koronawirusa zwiększyła patriotyzm zakupowy Polaków - częściej zwracamy uwagę na pochodzenie produktów i chętniej sięgamy po te, które zostały wyprodukowane w naszym kraju. Polacy chcą w ten sposób pomoć polskim markom i wesprzeć krajową gospodarkę.

Epidemia koronawirusa w Polsce zwiększa nasz patriotyzm zakupowy

Jak podkreślają specjaliści, pogłębianie się patriotyzmu zakupowego Polaków obserwowane jest od kilku lat, jednak w obliczu pandemii koronawirusa chęć sięgania po krajowe produkty jest jeszcze większa.

Wydawać by się mogło, że Polacy w tym czasie zachowają się nieco egoistycznie, czyli skupią się na sobie, własnej rodzinie i zdrowiu, tymczasem w społeczeństwie zrodziła się chęć pomocy i wsparcia dla siebie nawzajem. Ten patriotyzm zakupowy Polaków nigdy nie miał takiej skali jak teraz. - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Olga Walentynowicz z firmy PPL Koral.

Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla marki Koral wynika, że odkąd w Polsce rozprzestrzenia się koronawirus i w życie wchodzą kolejne obostrzenia, Polacy zwracają większą uwagę na kraj pochodzenia produktów niż wcześniej.

Koronawirus w Polsce: Chcemy swoimi wyborami pomóc polskim przedsiębiorcom i gospodarce

Jak tłumaczą specjaliści, zwrócenie się w stronę patriotyzmu zakupowego w dobie koronawirusa ma na celu nie tylko chęć wsparcia polskich producentów, ale także świadomość, że produkty są bezpieczne. Ze wspomnianych wcześniej badań wynika, że aż połowa ankietowanych uważa, że w obecnej sytuacji polskie produkty są bezpieczniejsze od tych, które są importowane.

Dodatkowo, zdaniem ekspertów, Polacy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że także wybory jednostek decydują o wspólnym losie i o kondycji polskiej gospodarki w obliczu koronawirusa.

Ponad 60 proc. Polaków deklaruje chęć pomocy polskim firmom w czasie pandemii koronawirusa, a 90 proc. z nich ma już sposób na to, jak chce to zrobić, a mianowicie częściej kupować polskie produkty – mówi Olga Walentynowicz w rozmowie z Newseria Biznes.

Eksperci dodają, że zachowania Polaków, które obecnie kształtują się w społeczeństwie z pewnością przydadzą się także w kolejnych tygodniach, miesiącach i latach. Zdaniem Olgi Walentynowicz, jeszcze przez długi czas po zniesieniu obostrzeń będziemy musieli wspierać wiele gałęzi biznesu. Wciąż rozwijający się patriotyzm zakupowy Polaków jest zatem dobrym sygnałem na to, że przedsiębiorcy będą mogli liczyć na wsparcie konsumentów.

Źródło: Biznes Newseria

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki