Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Paraliż w biurze rzecznika konsumentów w Łodzi

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Miejski rzecznik konsumentów w Łodzi odszedł na emeryturę. Pracownicy mogą tylko udzielać porad, nie przygotowują pism.

Łodzianie, którzy mają problemy z reklamacją i szukają pomocy w biurze miejskiego rzecznika konsumentów, muszą być przygotowani na to, że nie otrzymają jej w pełnym zakresie. Dostaną co prawda poradę, ale na pisemną interwencję w ich sprawie nie mają co liczyć. Wszystko przez to, że dotychczasowy rzecznik konsumentów - Zbigniew Kwaśniewski - przeszedł na emeryturę, a nowy jeszcze nie rozpoczął pracy. A tylko rzecznik może kierować tzw. wystąpienia, czyli pisma do przedsiębiorców w imieniu klientów, których reklamacje nie zostały uwzględnione. Zgodnie z prawem nikt nie może rzecznika w tym zastąpić.

Jedną z osób, które nie otrzymały takiego pisma, jest pani Stanisława, emerytka z Łodzi, której sklep odrzucił reklamację butów. Kobieta poprosiła o pomoc biuro rzecznika konsumentów.

Zobacz też:Polak to konsument naiwny i w gruncie rzeczy bezbronny

- Poszłam do biura rzecznika, by wysłali do sklepu pismo, ale usłyszałam, że jest to w gestii rzecznika konsumentów, a obecnie takiej osoby nie ma i trzeba poczekać, aż zostanie wybrany nowy rzecznik - mówi nasza Czytelniczka.

Nowym rzecznikiem ma być Anna Mlostoń-Olszewska, która wygrała konkurs ogłoszony przez łódzki magistrat. Ostatnie lata Anna Mlostoń-Olszewska spędziła w łódzkiej delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie byłą radcą prawnym. Nie wiadomo jednak, kiedy obejmie nowe stanowisko.

- Jest to osoba doskonale przygotowana merytorycznie - mówi Marcin Masłowski, rzecznik prezydenta Łodzi. - Gdyby zgodziła się zostać miejskim rzecznikiem konsumentów, to byłby dla nas zaszczyt. Mam nadzieję, że w ciągu tygodnia zakończą się negocjacje finansowe i od pierwszego września będziemy mieć nowego rzecznika konsumentów.

Marcin Masłowski podkreśla, że nabór został ogłoszony tuż po tym, jak urzędnicy dowiedzieli się, że poprzedni rzecznik odchodzi na emeryturę. Stało się to na trzy tygodnie przed jego rezygnacją z pracy.

Czytaj też:Sprzedaż na raty jest coraz bardziej popularna, ale kupujący tracą na nieznajomości swoich praw
Konkurs został ogłoszony 28 czerwca, dwa tygodnie trwało oczekiwanie na oferty. Kolejne dni wypełniły rozmowy z kandydatami, ogłoszenie wyników odbyło się w ubiegłym tygodniu. Rzecznik prezydenta Łodzi podkreśla, że biuro funkcjonuje, pracownicy udzielają porad i pracują tak jak przewiduje prawo.

Zbigniew Kwaśniewski miejskim rzecznikiem konsumentów był ponad 10 lat.

Łodzianie nie mogą szukać pomocy u rzeczników praw konsumentów w innych miejscowościach, gdyż pomoc jest udzielana zgodnie z miejscem zamieszkania.

Mogą się natomiast zgłosić do Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi, który mieści się przy ul. Piotrkowskiej 82 i również udziela bezpłatnych porad.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki