Piórko 2020. Biedronka wręcza 100 tys. zł nagrody za książkę dla dzieci, którą będzie można kupić i odsłania antysmogowy mural [zdjęcia]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Zakończenie drugiego etapu nagrody Biedronki za książkę dla dzieci Piórko 2020 sieć sklepów ogłosiła w niezwykły sposób. Laureatka kategorii „Ilustracje” tegorocznego Piórka, Magdalena Starowicz, otrzymała od Biedronki czek na 100 tys. zł, a zaprojektowana przez nią okładka książki trafiła na odsłonięty na warszawskim Powiślu mural.

ZOBACZ WIDEO: Zasady bezpieczeństwa na zakupach:

Mural wyjątkowy, bo pomalowany farbami oczyszczającymi powietrze ze smogu.

„Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to konkurs przeznaczony dla debiutantów, który ma w tym roku ma swoją szóstą edycję. Książka „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, która jest efektem konkursu, trafi do sklepów sieci Biedronka w całym kraju już 16 listopada.

Pod wpływem działania światła, farby oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji

Mieszkańcy Warszawy od 27. października wiedzą jak będzie wyglądała jej okładka książki „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, no i sama główna bohaterka opowiadania „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To za sprawą muralu, który pojawił się przy Trasie Łazienkowskiej na ścianie budynku przy ul. Przemysłowej 31/33. Zaprojektowała go Magdalena Starowicz, która jest też laureatką tegorocznego Piórka w kategorii „Ilustracje”. Mural z okładką książki Piórka powstał w niezwykły sposób. Do jego stworzenia użyto farb katalitycznych. W skrócie oznacza to, że pod wpływem działania światła, farby oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji. Ten ekologiczny efekt utrzymuje się latami.

Polecamy także: Zakaz handlu w niedziele zniesiony? Zapadła decyzja w sprawie zawieszenia zakazu handlu na czas koronawirusa!

"Udział w konkursie był dla mnie sposobem, by sprawdzić swój talent"

- Ten mural to najlepszy przykład na to, jak Biedronka działa na rzecz wspólnego dobra. Z jednej strony mamy tu ekologię, za sprawą użycia farb oczyszczających powietrze, a z drugiej: mural promuje konkurs, dzięki któremu tysiące polskich dzieci sięgają co roku po mądre książki - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka oraz juror konkursu Piórko.

Magdalena Starowicz – poza satysfakcją z autorstwa muralu i okładki książki – otrzymała czek opiewający na niebagatelną kwotę 100 tys. zł.

- Udział w konkursie był dla mnie sposobem, by sprawdzić swój talent. W ogóle nie wierzyłam, że mam szansę na wygraną, tym bardziej się z niej cieszę. Wiem już, że część kwoty przeznaczę na dalszy rozwój zawodowy, na przykład na kursy związane ze sztuką, a resztę: pewnie na remont mieszkania - śmieje się laureatka Piórka 2020, Magdalena Starowicz.

Maciej Marculanis ze Stowarzyszenia „Czysta Polska” uważa, że tego typu akcje wyznaczają standardy odpowiedzialności społecznej firm: - Współpracujemy z Biedronką przy kilku projektach jak np. akcja sprzątania Tatr i z radością obserwujemy kolejne, proekologiczne inicjatywy sieci. Oczyszczający powietrze mural z okładką książki tegorocznego „Piórka” to przykład nieszablonowego, nowoczesnego rozwiązania, które ma pozytywny wpływ na nasze środowisko i powinno być wzorem dla innych.

Biedronka sprzedala 235 tysięcy książek

To działanie w przestrzeni miejskiej jest początkiem akcji promocyjnej związanej w wejściem do sklepów najnowszej książki dla dzieci wydanej przez Biedronkę w ramach konkursu Piórko. Przypomnijmy, że autorką tekstu tegorocznej zwycięskiej książki jest Agnieszka Syczyło, która również zdobyła nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Od 16 listopada w sprzedaży będą dostępne również książki zwycięzców poprzednich edycji, czyli ulubiony przez dzieci i rodziców „Szary domek”, jak również popularne wśród najmłodszych: „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Łącznie w ciągu pięciu lat Biedronka sprzedała już ok. 235 tysięcy książek z wszystkich dotychczasowych edycji Piórka. Biedronka od lat rozwija ofertę czytelniczą, z którą dociera w przystępnych cenach do najdalszych zakątków Polski.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3