Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piotrkowskiej brak wśród kwitnących ulic handlowych

Piotr Brzózka
Piotrkowskiej brak wśród kwitnących ulic handlowychFirma Knight Frank podaje, że rośnie na znaczeniu rynek ulic handlowych w Polsce. Nie ma jednak w raporcie nic o ulicy Piotrkowskiej
Piotrkowskiej brak wśród kwitnących ulic handlowychFirma Knight Frank podaje, że rośnie na znaczeniu rynek ulic handlowych w Polsce. Nie ma jednak w raporcie nic o ulicy Piotrkowskiej Paweł Łacheta
Firma doradcza Knight Frank wieszczy renesans ulic handlowych w Polsce. Niestety, z perspektywy Warszawy nie widać handlowego wzmożenia na Piotrkowskiej. Łódź i jej główny deptak zostały pominięte w raporcie, poświęconym rynkowi ulic handlowych w największych polskich miastem. 15 lat temu byłoby to nie do pomyślenia. Piotrkowska była wymieniana obok takich handlowych lokalizacji, jak Chmielna lub Nowy Świat w Warszawie.

Dziś dystans od czołówki najlepiej pokazuje ranking najdroższych ulic firmy Cushman&Wakefield. Piotrkowska jest dopiero na 12. miejscu, ze średnim czynszem rzędu 312 euro za metr kwadratowy rocznie. To o 30 euro mniej niż trzy lata wcześniej; to o 708 euro mniej niż za lokale przy Nowym Świecie w stolicy. Drożej jest już nawet w Szczecinie.

W raporcie uwzględniliśmy tylko pierwszorzędne lokalizacje. Mam wrażenie, że Piotrkowska jest mniej zakupowa, a bardziej gastronomiczno-rozrywkowa

O słabej pozycji Pietryny mimochodem świadczy świeży raport firmy Knight Frank. Choć dotyczy on rozwoju ulic handlowych w Polsce, o łódzkim deptaku nie ma ani słowa...

- To nasz pierwszy tego typu raport, zaczęliśmy od tych rynków, na których rzeczywiście widać rozwój tego sektora - mówi Elżbieta Czerpak z Knight Frank. - Ulica Piotrkowska niewątpliwie zmienia swoje oblicze w ostatnim czasie, ale w naszym raporcie uwzględniliśmy tylko pierwszorzędne lokalizacje. Mam wrażenie, że Piotrkowska jest mniej zakupowa, a bardziej gastronomiczno-rozrywkowa - dodaje Elżbieta Czerpak, zaznaczając, że w Łodzi zakupy robi się głównie w centrach handlowych. Podkreśla jednak, że Łódź znajdzie się w kolejnej edycji raportu.

Władze miasta nie mają koncepcji na Piotrkowską, co chwila zmieniają się formuły, zmieniają się menedżerowie, ale nie ma jasnego przekazu, czy to będzie ulica handlowa, czy usługowa, czy też będzie to wyłącznie deptak, na którym można coś zjeść. Zamiast tego jest mydło i powidło. A skoro brak jasno określonego charakteru, to nie ma się co dziwić, że Piotrkowska nie mieści się w rankingach.

Pominięcie Piotrkowskiej nie dziwi Tomasza Błeszyńskiego, doradcy rynku nieruchomości.
- Od lat mówię, że władze miasta nie mają koncepcji na Piotrkowską, co chwila zmieniają się formuły, zmieniają się menedżerowie, ale nie ma jasnego przekazu, czy to będzie ulica handlowa, czy usługowa, czy też będzie to wyłącznie deptak, na którym można coś zjeść. Zamiast tego jest mydło i powidło. A skoro brak jasno określonego charakteru, to nie ma się co dziwić, że Piotrkowska nie mieści się w rankingach. Klienci po prostu nie szukają lokalizacji dla swoich sklepów w takich niepewnych miejscach - stwierdza Błeszyński.

Najdroższe polskie ulice (źródło: Cushman&Wakefield)
  1. Warszawa, ulica Nowy Świat - 1.020 euro/metr kwadratowy rocznie
  2. Kraków, ulica Floriańska - 900 euro
  3. Warszawa, ulica Chmielna - 840 euro
  4. Warszawa, plac Trzech Krzyży - 660 euro
  5. Katowice, ul. 3 Maja - 636 euro
  6. Poznań, ulica Półwiejska - 600 euro
  7. Warszawa, Aleje Jerozolimskie - 564 euro
  8. Wrocław, ulica Świdnicka - 480 euro
  9. Szczecin, aleja Niepodległości - 396 euro
  10. Gdynia, ulica Świętojańska - 348 euro
  11. Łódź, ul. Piotrkowska - 312 euro

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki