Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP dumne z remontu linii Częstochowa - Koluszki. Podróż krótsza o 30 min

Karolina Wojna
Paweł Nowak / Polska Press
Podróż z Częstochowy do Koluszek krótsza o 30 minut, podróż z Warszawy do Katowic trwa ok. 3 godz. 30 minut. To efekt modernizacji linii

43 nowe, monitorowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych perony, 160 km wymienionych torów i 80 km sieci trakcyjnej oraz 21 odnowionych, przebudowanych przejazdów - to wszystko efekt zakończonego remontu linii kolejowej na odcinku Częstochowa - Koluszki. W czwartek przedstawiciele PKP PLK podsumowali inwestycję, która trwała dwa i pół roku, oraz zapowiedzieli dalsze roboty, m.in. w Piotrkowie.

Linia Koluszki - Częstochowa jest jedną z ważniejszych w centralnej Polsce. Celem modernizacji tego odcinka, który, jak podkreślają przedstawiciele kolei, został osiągnięty, było podniesienie bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawa komfortu podróży. Dzięki wymianie torów oraz 140 rozjazdów, przebudowie 30 mostów, pięciu wiaduktów i 15 przepustów można było zwiększyć prędkość jazdy pociągów, a dokładniej przywrócić prędkość 120 km/h, co skróciło czas podróży z Częstochowy do Koluszek o pół godziny. Dzięki modernizacji podróż z Warszawy do Katowic przez Koluszki i Częstochowę wyniesie ok. 3 godz. 30 min.

Poprawie bezpieczeństwa podróżnych służyła także wymiana przejazdów na wyższe kategorie.

- Na tej linii nie pozostawiliśmy ani jednego przejazdu kategorii D. Nie będzie sytuacji, że kierowca jadący drogą zobaczy tylko znak „stop”, wszędzie będą urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej - podkreśla Krzysztof Pietras, dyrektor projektu.

Remont linii Częstochowa-Koluszki zaczął się w kwietniu 2013 r. Kosztował ponad 615 mln zł, z czego 389 mln zł pochodzi z Unii Europejskiej. W ramach inwestycji PKP zmodernizowały na odcinku Koluszki - Częstochowa ponad 40 peronów. Wszystkie zostały obniżone, poszerzone, wyposażone w nowe wiaty, tablice informacyjne oraz ławki, a kilka, m.in. w Piotrkowie, Częstochowie i Koluszkach, także w kamery monitoringu.

W Piotrkowie to nie koniec prac, bo jak zapowiada Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, w przyszłym roku wyremontowany zostanie peron nr 1 z zabytkową wiatą. Projekt jest już gotowy, a jego przygotowanie wymagało uzgodnień z konserwatorem zabytków. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i potrwać kilka miesięcy. Kolej wykona remont za własne pieniądze. Peron nr 1, jak tłumaczy Krzysztof Pietras, będzie się różnił tym od zmodernizowanego peronu nr 2, że prawie do samej krawędzi będzie wyłożony płytami granitowymi, a nie kostką.

W dniu konferencji, z czego żartowali jej uczestnicy, PKP znów zamknęły odnowiony już peron nr 2. - No tak, tu się chwalą, a peron zamknięty, bo konferencja - żartował Krzysztof Pietras. - Ale to dlatego, że jeszcze prowadzone są tam ostatnie prace.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki