- PKP Intercity nie wywiązuje się z umowy zawartej z pasażerami. Zarówno w poniedziałek jak i we wtorek pociąg wyjeżdżający z Łodzi Kaliskiej o godz. 5.42 dojechał do Warszawy z 15-minutowym opóźnieniem. Na dodatek do stolicy wcześniej dotarł pociąg, który z Łodzi Kaliskiej wyjechał o godz. 5.55 i po drodze go minął - skarżyła się w październiku, pani Ewa dojeżdżająca codziennie do Warszawy.
Czym zaistniałą sytuację tłumaczą władze spółki? "Podstawową przyczyną opóźnień pociągów jest prowadzenie prac modernizacyjnych na linii 001, co wiąże się z koniecznością ustanowienia nowej organizacji ruchu wynikającej z ograniczonej przepustowości linii (na remontowanych odcinkach ruch odbywa się wahadłowo, po jednym torze, obecnie na odcinku Radziwiłłów Maz.-Skierniewice)".
Oprócz remontów na opóźnienia wpływają też inne przyczyny. Są to m.in. kradzieże i dewastacje urządzeń sterujących ruchem, wypadki, wprowadzenie miejsc z ograniczeniem prędkości, problemy z zasilaniem oraz wydłużonym czasem wsiadania podróżnych do pociągów innych przewoźników.
CZYTAJ TEŻ: Podróżnych czeka próba nerwów na trasie kolejowej Łódź - Warszawa
Spółka PKP Intercity winą obarcza Polskie Linie Kolejowe, które prowadzą prace modernizacyjne na odcinku pomiędzy Łodzią a stolicą. Na tej trasie kursują też pociągi Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych co znacznie zmniejsza przepustowość na tym odcinku.
Przez to własnie "opóźnienie jednego pociągu powoduje opóźnienie kolejnych, które nie mogą pojechać inną drogą jak w przypadku komunikacji samochodowej" - czytamy w oświadczeniu.
Zmiany w podróżowaniu do Warszawy wprowadzono od 16 października. 11 grudnia podróżni muszą być przygotowani na kolejne zmiany, bowiem wchodzi w życie nowy rozkład jazdy.
ZOBACZ TEŻ: Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?