Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po informację z Łodzi dzwonimy nawet do Olsztyna

Jarosław Kosmatka
Jarosław Kosmatka
Infolinia 19111 Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad działa tak, że kierowca z Łodzi nie ma pewności, czy jego telefon odbierze ktoś na miejscu.

Od kilku miesięcy kierowcy jeżdżący polskimi autostradami zachęcani są do kontaktu z telefoniczną informacją drogową pod numerem 19 111. Numer telefoniczny jest aktywny na terenie całego kraju i obsługiwany przez pracowników Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Gdy dzwonimy z terenu województwa łódzkiego, telefon powinien odebrać pracownik łódzkiego oddziału GDDKiA. Tak mówi logika i nowoczesna technologia, a konkretnie znana od lat geolokalizacja. W praktyce telefon może odebrać ktoś np. z oddziału w Olsztynie czy Krakowie.

- Informacja drogowa w Olsztynie. W czym mogę pomóc? - usłyszeliśmy w słuchawce miły, kobiecy głos w poniedziałkowy poranek.

**Zobacz:

Zamknięte skrzyżowanie Tuwima z Przędzalnianą. Zmiany tras MPK Łódź

**

Poprosiliśmy o wskazanie, którym zjazdem z autostrady A1 najlepiej dostać się bez stania w korku do centrum miasta.

Operatorka musiała przełączyć nasze połączenie do łódzkiego oddziału informacji drogowej. - Usługa geolokalizacji nie jest tutaj uruchomiona. Infolinia 19 111 jest tak zaplanowana, aby kierowca mógł się dodzwonić jak najszybciej - mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA w Polsce.

System informacyjny został zbudowany w taki sposób, że punkty wojewódzkie zbierają dane, opracowują je, a następnie rozsyłają informacje o korkach, wypadkach i innych, niebezpiecznych sytuacjach pocztą elektroniczną do pozostałych województw oraz centrali w Warszawie.

**Czytaj:

Remont ul. Dąbrowskiego w Łodzi: będą światła i droga dla rowerów

**

- Nonsens! Przecież jadąc szybko autostradą dzwonimy na infolinię głównie po to, by uzyskać potrzebne informacje dotyczące drogi i okolicy w której jesteśmy - mówi pan Jan, który zadzwonił do redakcji z pytaniem o działanie infolinii.

Rzecznik GDDKiA jest przekonany o słuszności takiego rozwiązania.

- Proszę pamiętać, że infolinia 19 111 nie jest naszym obowiązkiem. To coś, co zrealizowaliśmy, by ułatwić życie kierowcom. System jest wzorowany na innych inteligentnych systemach zarządzania, jakie funkcjonują na całym świecie - mówi Jan Krynicki. - Dzięki temu, że system losowo przydziela pierwszego, wolnego operatora, większość dzwoniących dostaje szybko potrzebne informacje - dodaje rzecznik.

Pozostali muszą liczyć na to, że ktoś nie tylko odbierze telefon ale i znajdzie odpowiedź na zadane pytanie zanim minie kolejny zjazd z autostrady.

MATURA USTNA POLSKI 2017 - TEMATY, PYTANIA Z POSZCZEGÓLNYCH DNI


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 9 maja 2017

**


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 10 maja 2017

**


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 11 maja 2017

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki