Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po pandemii będziemy masowo kupować auta przez Internet? Są dilerzy, którzy na ten kanał sprzedaży stawiają od dawna

Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu.
Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu. Tomasz Hołod / Polska Press
Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży. Na uprzywilejowanej pozycji będą jednak marki, dla których internet od lat jest naturalnym środowiskiem sprzedaży.

Chyba to już wiedzą wszyscy - gdy już to wszystko się skończy, nic nie będzie takie samo jak przed pandemią koronawirusa. Dilerzy samochodów oswajają się z myślą, że także tak drogie przedmioty jak auta będziemy kupować wedle wzorów masowo już znanych z zakupów smartfonów czy nawet markowych kreacji: w stacjonarnych sklepach (salonach samochodowych) modele będziemy oglądali, by zakupu potem dokonać online...
Jednym z podmiotów działających na motoryzacyjnym rynku, który internetowy system sprzedaży wdrożył jeszcze przed pandemią jest Grupa Masterlease - zrobiono to już ponad dwa lata temu, a w pierwszym kwartale tego roku co trzecia umowa na sfinansowanie samochodu z Master1.pl była zawarta on-line.

Zapaść w sprzedaży samochodów

Z danych Instytutu Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23% mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.

Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu.

Przeczytaj, to bardzo ważne:

- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok 30% klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego

Auto w abonamencie

Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na platformie Master1.pl, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door). Cały proces jest bardzo prosty i nie zajmuje więcej niż 15 minut.
- Klienci nie potrzebują oględzin samochodu przed zakupem, ale muszą mieć pewność, że jego stan techniczny jest dobry i właściwie udokumentowany. W razie potrzeby rozmowy z doradcą mogą skorzystać z opcji video chatu. Rozmowa będzie prowadzona na żywo włącznie z prezentacją wybranego przez klienta samochodu. Nasi klienci oczekują też przewidywalnej oferty pod względem cenowym. Auta na abonament spełniają te kryteria. Zwłaszcza, że oferujemy je z pakietem usług, które eliminują wiele uciążliwych elementów i kosztownych elementów związanych z posiadaniem pojazdu na własność, np. zakup ubezpieczenia, serwis czy przechowywanie opon. W Master1.pl wprowadziliśmy usługę elastycznego abonamentu. Oznacza ona, że w przypadku zawarcia umowy on-line na 12 miesięcy klient będzie miał możliwość jej rozwiązania w dowolnym momencie bez ponoszenia żadnych dodatkowych konsekwencji finansowych - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl.

Przeczytaj, to bardzo ważne:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Po pandemii będziemy masowo kupować auta przez Internet? Są dilerzy, którzy na ten kanał sprzedaży stawiają od dawna - Strefa Biznesu

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki