Przystanek jest specjalnie podwyższony o 6 cm, żeby osoby niewidome mogły go łatwo wyczuć.
- Na brzegu platformy zaczyna się rowek, który poprowadzi osobę poruszającą się o lasce przez przystanek do słupka. Tramwaj ma zatrzymywać się w taki sposób, by przy słupku znajdowały się drzwi - wyjaśnia Marcin Małek z biura prasowego MPK.
Takich przystanków do tej pory w Łodzi nie było. Być może powstaną one też na ul. Łagiewnickiej i Przybyszewskiego, gdzie remont torowisk rozpocznie się wiosną.
- Przystanek z rowkiem na pewno jest dużym udogodnieniem dla osób, które poruszają się o białej lasce. Na Zachodzie takie rowki są nawet na środku chodnika - mówi Henryk Ługowski, prezes okręgu łódzkiego Polskiego Związku Niewidomych. - Dobrym rozwiązaniem jest też podwyższenie przystanku o 6 cm, bo można go łatwo wyczuć laską. Wysokość ta umożliwia jeszcze wjechanie wózkiem na przystanek osobom niepełnosprawnym.
Łódzki PZN ocenia, że komunikacja miejska jest dobrze przystosowana do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. - W 90 proc. autobusów i prawie połowie tramwajów jest zamontowany system z zewnętrzną informacją głosową. Gdy niewidomy użyje specjalnego pilota, otrzymuje komunikat o tym, jaki tramwaj czy autobus nadjeżdża - mówi Stanisław Ząber, koordynator ds. likwidacji barier architektonicznych i komunikacyjnych łódzkiego PZN.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?