18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Po rowku do tramwaju

Agnieszka Magnuszewska
Specjalnie do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących MPK przystosowuje dwa przystanki. Oba znajdują się na ul. Kopcińskiego, gdzie przewoźnik remontuje tory. Jeden z nowoczesnych przystanków u zbiegu Kopcińskiego i Narutowicza jest już gotowy. Drugi powstanie przy al. Piłsudskiego.

Przystanek jest specjalnie podwyższony o 6 cm, żeby osoby niewidome mogły go łatwo wyczuć.

- Na brzegu platformy zaczyna się rowek, który poprowadzi osobę poruszającą się o lasce przez przystanek do słupka. Tramwaj ma zatrzymywać się w taki sposób, by przy słupku znajdowały się drzwi - wyjaśnia Marcin Małek z biura prasowego MPK.

Takich przystanków do tej pory w Łodzi nie było. Być może powstaną one też na ul. Łagiewnickiej i Przybyszewskiego, gdzie remont torowisk rozpocznie się wiosną.

- Przystanek z rowkiem na pewno jest dużym udogodnieniem dla osób, które poruszają się o białej lasce. Na Zachodzie takie rowki są nawet na środku chodnika - mówi Henryk Ługowski, prezes okręgu łódzkiego Polskiego Związku Niewidomych. - Dobrym rozwiązaniem jest też podwyższenie przystanku o 6 cm, bo można go łatwo wyczuć laską. Wysokość ta umożliwia jeszcze wjechanie wózkiem na przystanek osobom niepełnosprawnym.

Łódzki PZN ocenia, że komunikacja miejska jest dobrze przystosowana do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. - W 90 proc. autobusów i prawie połowie tramwajów jest zamontowany system z zewnętrzną informacją głosową. Gdy niewidomy użyje specjalnego pilota, otrzymuje komunikat o tym, jaki tramwaj czy autobus nadjeżdża - mówi Stanisław Ząber, koordynator ds. likwidacji barier architektonicznych i komunikacyjnych łódzkiego PZN.

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J.P.O.

Przystanek na ul. Kopcińskiego przy ul. Narutowicza jest znakomitym przykładem na to, że dobre chęci nie wystarczą. Trzeba mieć jeszcze wiedzę i wyobraźnię. Wszelkie rozwiązania powinny być konsultowane na etapie projektowania, a nie dopiero po ich wykonaniu. - Mam nadzieję, że błędy z tego przystanku nie będą powielane na innych przystankach.

a
agnieszka

bo co czytam artykuł, to kolejna porażka w ich wykonaniu...
zmieniają dyrektorów- a powinni od zwykłych, zasiedziałych urzędasów zacząć, bo to oni są najbardziej beznadziejni.

A
ABC

marketingowców ze ZDiT'u się pojawiła?
czyżby ostatni podryw zanim ktoś zrobi z Wami porządek?

swoją drogą, nie ma się co dziwić - w tekście ani słowa o zaangażowaniu w ten projekt "specjalistów" ze ZDiT, więc jak udowodnisz niewątpliwą zasługę tej powszechnie szanowanej w naszym mieście komórki? :D

h
heniek z krainy kredek

już kiedyś o tym pisali - chuligani i wandale niszczą, a wstawienie szyb i kosztuje, i wymada trochę czasu - nie mają ich chyba ciągle na stanie w magazynie :)

X
XYZ

Chyba ZDiT, a nie MPK.
Co dobre to każdy przypisuje MPK,a co złe to ZDiTowi.

p
pasażer 99

Czy MPK mogłoby wstawić szyby na przystanku Zachodnia-Legionów ??
Lub wymienić wiatę na większą ??
Wieje i jest strasznie zimno pod wiatą która nie ma szyb....
Pozdrawiam
pasażer dziewiątek.

L
Leszek

Nie miałem pojęcia, że coś takiego u nas działa - bardzo pozytywna wiadomość - oby więcej takich przystanków i udogodnień dla niewidomych. Mają wystarczająco trudno w życiu. Dobrze, że MPK o nich myśli.

Dodaj ogłoszenie