18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Pociągi do Warszawy spóźniają się planowo

Alicja Zboińska
Pociągi do Warszawy spóźniają się planowo
Pociągi do Warszawy spóźniają się planowo Grzegorz Gałasiński
- Pociągi z Łodzi do Warszawy nie mają szans punktualnie dojechać, bo na końcowym odcinku znacznie zwalniają - zauważa pan Robert, łodzianin dojeżdżający do pracy w stolicy. - Opóźnienie wynosi od 10 do15 minut, szkoda tylko, że przewoźnik o tym nie informuje.

Nasz Czytelnik od poniedziałku do piątku o godz. 5.37 na stacji Widzew wsiada w pociąg należący do Intercity, który do Warszawy Centralnej ma dojechać o godz. 7.30. Tak się jednak nie dzieje, przeważnie skład staje na peronie o godz. 7.43 - 7.45.

- Z powodu remontu trasy do stolicy, kilka kilometrów przed Warszawą pociągi zmieniają torowisko i wloką się po starych szynach, po których jeździła kolej podmiejska - mówi pan Robert. - Maksymalna prędkość na tym odcinku to 30 km/godz., pociąg nie ma więc szans dojechać zgodnie z rozkładem.

CZYTAJ TEŻ: Pociągi z Łodzi do Warszawy notorycznie się spóźniają

Przypuszczenia naszego Czytelnika potwierdza Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji, które planuje rozkłady.

- PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach remontu i modernizacji trasy Warszawa - Łódź w tym roku prowadzą prace budowlane na dwóch odcinkach trasy Warszawa-Skierniewice: 6-kilometrowym między Warszawą Zachodnią a Warszawą i 3-kilometrowym między Radziwiłłowem i Miedniewicami - tłumaczy Maciej Dutkiewicz. - Ruch pociągów na tych fragmentach trasy odbywa się po jednym torze. Pociągi rano opóźniają się średnio o 3-8 minut. Najczęstszą przyczyną jest długi czas wsiadania podróżnych do składów. Jeśli jeden pociąg opóźni się z tej przyczyny, to kolejny musi czekać na zwolnienie toru.

CZYTAJ TEŻ: Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE

Według Macieja Dutkiewicza, nieliczne opóźnienia, po kilkanaście minut, spowodowane są nieprzewidzianymi wydarzeniami losowymi i usterkami technicznymi, leżącymi po stronie zarządcy torów lub przewoźników.

Znaczna część pociągów dalekobieżnych jadących do Warszawy w Pruszkowie musi przejeżdżać na tory po których jeżdżą pociągi podmiejskie. Przepustowość torów w godzinach porannych jest wykorzystana do maksimum

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie