18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Pociągi z Łodzi do Warszawy notorycznie się spóźniają

Alicja Zboińska
Pociągi z Łodzi do Warszawy notorycznie się spóźniają
Pociągi z Łodzi do Warszawy notorycznie się spóźniają Grzegorz Gałasiński
Łodzianie dojeżdżający do pracy do Warszawy mają dość. Regularnie spóźniają się do pracy, mimo, iż zgodnie z rozkładem jazdy pociągów powinni spokojnie zdążyć. Kłopot z tym, że jak twierdzą pasażerowie, pociągi się spóźniają, a na dodatek stan techniczny i sanitarny wagonów pozostawia wiele do życzenia.

- Niestety, stało się to już świecką tradycją, że pociągi na tej trasie doznają opóźnienia - irytuje się pani Ewa z Łodzi. - Intercity nie wywiązuje się z umowy zawartej z pasażerami. Zarówno w poniedziałek jak i we wtorek pociąg wyjeżdżający z Łodzi Kaliskiej o godz. 5.42 dojechał do Warszawy z 15-minutowym opóźnieniem. Na dodatek do stolicy wcześniej dotarł pociąg, który z Łodzi Kaliskiej wyjechał o godz. 5.55 i po drodze go minął.

Przedstawiciele Intercity podkreślają, że opóźnienia to wynik prowadzonych prac. Dla pasażerów mają jednak dobre wieści:

CZYTAJ TEŻ: Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE

- Prowadzone prace modernizacyjne na linii Warszawa - Łódź wpływają niewątpliwie na organizację ruchu pociągów ale pamiętajmy, że po ich zakończeniu wzrośnie poziom komfortu pasażerów, np. dzięki skróceniu czasu przejazdu - deklaruje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Dokładamy wszelkich starań aby codzienny ruch pociągów prowadzony był bez zakłóceń.

Składy, które kursują między Łodzią a Warszawą są złożone z 10 lub 11 wagonów. Beata Czemerajda zapewnia, że przed podróżą są sprzątane zarówno toalety jak i wagony.

Pociągi, według przedstawicieli Intercity, spóźniają się z różnych powodów. Wczoraj np. niewłaściwie działały semafory, gdyż ktoś ukradł kabel zasilający. Zgodnie z przepisami w takiej sytuacji maszynista ma obowiązek zatrzymać się przed semaforem, użyć sygnału i do kolejnego semafora jechać z prędkością do 20 kilometrów na godzinę. Taka sytuacja dotyczyła wczoraj trzech kolejnych semaforów.

CZYTAJ TEŻ: Kolej dużych prędkości ważna dla Europy

Zmiany w podróżowaniu do Warszawy wprowadzono od 16 października. Zamknięty został wówczas dworzec Łódź Fabryczna, który zostanie gruntownie przebudowany i znajdzie się pod ziemią. Pociągi wyjeżdżają więc z innych stacji w mieście.

Do 10 grudnia pociągi kursujące w dni robocze, w godzinach porannego szczytu (między godziną 04.23 a 06.27) odjeżdżają ze stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Chojny i Widzew. Po południu pociągi jadące z Warszawy do Łodzi między godz. 16.02 a 19.19 dojeżdżają do stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Chojny i Widzew. W dni robocze poza godzinami porannego szczytu oraz w dni świąteczne, pociągi odjeżdżają lub dojeżdżają do stacji Łódź Widzew.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
malutka
z przykrościa zgadzam się z autorką artykułu, jestem również dojeżdzającą do pracy codziennie i krew człowieka jak dojeżdżam na centralny oczywiście spóźniona. Pani rzecznik głupoty opowiada, ten co nie jeździ na tej trasie to i może uwierzy - Dokładamy wszelkich starań aby codzienny ruch pociągów prowadzony był bez zakłóceń. Na chwilę obecną tych starań absolutnie nie widać.
k
kontra
Tak jest odkąd pamietam. Wieczne remonty. Ciekawe dla czego przed II wojna swiatową według przyjazdu pociagu mozna było ustawiać zegarki. Narobili spólek i spółeczek i nikt za nic nie odpowiada bo ta odpowiedzialność jest rozmyta.
P
Pasażer
mają skłonności do wiszenia w nieskończoność... Poza tym wyżej wymienionym zasłonkom zdarza się być kompletnie innym (nawet 4 różne długości w jednym przedziale). Ale rozumiem, że podstawienie nowych klimatyzowanych wagonów jest łatwiejsze dla tras mniej dochodowych.

Poza tym chciałabym zauważyć, że w przedziałach codziennie ogrzewanie jest wyłączane za Widzewem i w przedziałach robi się zimno.

I czy ktoś zajmie się wreszcie informacją na temat peronów na Kaliskim i Widzewie? Pociąg o 11:42 z Widzewa powinien ruszać z 1 peronu, a trzeba było się domyśleć, że chodzi o peron 2 (w budynku zapowiedzi słychać bardzo niewyraźnie).
Poza tym na Kaliskim obsługa dworca ukryła pociąg o 5:55 na peronie 3, a w rozkładzie jest napisane, że powinien odjeżdżać z peronu 1. Na peronie 1 stoi wiecznie spóźniający się pociąg z 5:42, a pasażerowie bez przerwy wsiadają do niego, zamiast do późniejszego pociągu. Potem podstawiany jest na peron 1 chyba pociąg odjeżdżający parę minut po godzinie 6.
Dodaj ogłoszenie