Pociągiem z Łodzi do Warszawy od połowy grudnia pojedziemy w 70 minut

Marcin Bereszczyński
Od połowy grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, podróż z Łodzi Widzewa do Warszawy Wschodniej będzie trwała 70 minut
Od połowy grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, podróż z Łodzi Widzewa do Warszawy Wschodniej będzie trwała 70 minut Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Od połowy grudnia podróż z Łodzi Widzewa do Warszawy Centralnej ma trwać 70 minut. Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Łodzią i stolicą trwa od 2006 roku.

Dobiega końca remont linii kolejowej między Łodzią i Warszawą. W październiku pozostaną już tylko kosmetyczne prace. Od połowy grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, podróż z Łodzi Widzewa do Warszawy Wschodniej będzie trwała 70 minut.

- Modernizacja linii Warszawa Zachodnia - Skierniewice jest na ostatnim etapie realizacji. W październiku otwarty zostanie odcinek pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem, który modernizowaliśmy w ciągu ostatnich miesięcy. Na odcinku Warszawa Włochy - Żyrardów trwa obecnie budowa ekranów akustycznych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

W ostatnich dniach otwarto wiadukt w Grodzisku Mazowieckim. Trwają tam ostatnie prace przy budowie podziemnych przejść dla pieszych. Kończy się też budowa podobnego przejścia w Pruszkowie.

- Zostaną one dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z cięższym bagażem - mówi Mirosław Siemieniec.

Modernizacja linii kolejowej Łódź - Warszawa trwa już blisko 10 lat. W latach 2006 - 2008 wyremontowano linię kolejową pomiędzy Koluszkami i Skierniewicami, a także między Łodzią Widzewem i Koluszkami. Dzięki tym modernizacjom podróż z Łodzi do Warszawy skróciła się do 82 minut. Wcześniej podróż trwała około 100 minut. W 2005 r. pociąg "Telimena", który nie zatrzymywał się na stacjach pośrednich, jechał 80 minut.

Kolejny etap prac rozpoczął się w 2011 r. Odcinek między Skierniewicami i Warszawą Zachodnią miał być ukończony przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które odbyły się w Polsce w 2012 r. Nie udało się tego osiągnąć, bo wydane decyzje środowiskowe kłóciły się z prawem unijnym. Termin ukończenia ostatniego odcinka przesunięto na 2013 r. Znów termin nie został dotrzymany. Tym razem z powodu ogłoszenia upadłości przez wykonawcę, jakim było Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury.

Po wyłonieniu nowego wykonawcy zapowiadano ukończenie prac z końcem 2014 r. To też okazało się zbyt optymistycznym planem. PKP PLK przekonują, że tym razem już nie będzie przesunięcia terminu i prace zakończą się w tym roku, a od połowy grudnia pociągi pojadą w czasie 70 minut. Dla pasażerów będzie to duża ulga, ponieważ w czasie niekończących się remontów podróż trwała nawet 150 minut. Do tego dochodziły opóźnienia, które sięgały dwóch godzin. Zdarzały się zimą awarie ogrzewania i podróżni musieli jechać w czapkach i rękawiczkach, ogrzewając się zapalniczkami.

CZYTAJ: Wagony zaśnieżone w środku i opóźnione pociągi. Pasażerowie na trasie Łódź-Warszawa mają dość

Przypomnijmy, że przy planowaniu Kolei Dużych Prędkości zakładano, że podróż z Łodzi do Warszawy będzie trwała 35 minut. Planowano tak zmodernizować linię, by prędkość pociągów sięgała 200 - 250 km/godz. Ostatecznie powstała linia kolejowa z ograniczeniem prędkości od 120 do 160 km/godz. Pociągi nie pojadą jednak szybciej niż 130 km/godz., ponieważ zgodnie z prawem powyżej tej prędkości maszynista musi mieć pomocnika.

Kolejowe związki zawodowe przychylają się do zmiany limitu prędkości do 140 km/godz., ale rząd nie kwapi się do wprowadzenia zmian. Niechętni są też przewoźnicy, którzy musieliby zatrudnić dodatkowych kolejarzy, co pewnie odbiłoby się na cenach biletów.

CZYTAJ TEŻ: Pociągiem z Łodzi do Warszawy w 70 minut. Kończy się modernizacja linii kolejowej

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
"W ostatnich dniach otwarto wiadukt w Grodzisku Mazowieckim." - żadnego wiaduktu nowego wiaduktu nie wybudowano, jedynie tunel!!
P
Przemek
Zamieszczam przykładowe czasy jazdy pociągów od grudnia 2015:

IC ŁODZIANIN
Łódź Kaliska o. 6.30
Łódź Chojny o. 6.37
Łódź Widzew o. 6.46
Warszawa Zachodnia p. 7.49
Warszawa Centralna p. 7.55 o. 8.00
Warszawa Wschodnia p. 8.07

Warszawa Wschodnia o. 16.23
Warszawa Centralna p. 16.30 o. 16.45
Warszawa Zachodnia o. 16.50
Łódź Widzew p. 17.51
Łódź Chojny p. 18.01
Łódź Kaliska p. 18.09

TLK PRZĄŚNICZKA
W-wa Wschodnia o. 6.53
W-wa Centralna o. 7.05
W-wa Zachodnia o. 7.10
Żyrardów o. 7.36
Skierniewice o. 7.53
Koluszki o. 8.18
Łódź Widzew o. 8.33
Łódź Kaliska p. 8.49

TLK PRZĄŚNICZKA
Łódź Kaliska o. 19.18
Łódź Chojny o. 19.26
Łódź Widzew o. 19.36
Koluszki o. 19.52
Skierniewice o. 20.15
Żyrardów o. 20.32
W-wa Zachodnia o. 20.56
W-wa Centralna o. 21.05
W-wa Wschodnia p. 21.12
R
R
Normalnie z Kaliskiego na Widzew pociąg jedzie 20min ;) Wątpię że coś tu przyspiesza
P
Psia kupa
Ale z kaliskiego ile to będzie trwać ???
a
adamon
podróż tgv z paryża do marsylii 900km to 3,5h, paryż dijon 1,2h, jechałem też jak naszym nocnym 700 km w ciągu 7 h, a teraz przez 2 lata wybudowali od podstaw odcinek tours-bordeaux jakieś 400km co skróci podróż z paryża do bordeaux o jakieś 3 godziny można? można! i nie ma argumentu że podniosą ceny biletu z powodu że muszą zatrudnić dodatkowych maszynistów, zresztą co to za argument, wystarczy, że jeden z prezesów nie dostanie normalnej premii i jeszcze na tym zarobią z powodu większości klientów.
r
ryba.....
gdyby podróż trwała 35 minut to wszyscy by jeździli do roboty do Warszawy......i mam nadzieję,że kiedyś tak będzie.....stolica wycisnęła wszystko z Łodzi....pora na rewanż
B
Betty
A jakieś informacje o przywróceniu pojemności i długości pociągów d poziomu z przed remontu? Też dopiero w grudniu?
Ł
ŁodzianinPK
To i tak musisz przyznać, że 1h 10 min to jednak jak na 130 km trochę długo... Parowozy jeździły niewiele dłużej - i tu nie dyskutuj, bo mój dziadek właśnie parowozem na tej trasie jeździł.
j
ja
1939 - dla średnio inteligentnego to oczywiste
k
kac
Czekam na fakty, nie obietnice. Proponuję tytuł Z Łodzi do stolicy dojedziemy tylko w 10 800 sekund. Oka mgnienie!
S
Skc
i drugie 70 minut na przejazd z Kaliskiej na Widzew...
r
rek
to chyba nie w tej erze.
Ł
Łukasz
Z Poznania do Warszawy da się wybudować kolej dużych prędkości a z Łodzi już nie? Wcale bym się nie zdziwił jakby plan był bombardowany przez stolicę. W końcu jak bardzo straciła by Warszawka gdyby opłacało się dojeżdżać tam tylko do pracy?
b
bartek
cóż biorąc pod uwagę że czasem do Warszawy z Widzewa jechało się 3 godziny ( w szczycie remontu) to jest to niebywale sukces, ale w 11939 na tej trasie pociągi jeździły raptem 18 minut dłużej. w tym świetle ten sukces jest raczej kiepski porównując technikę wtedy i dziś i poziom nakładów wtedy i dziś
P
Piotr Biliński
W roku 1982 jeździłem dwa razy w tygodniu do Warszawy z dworca Łódź Kaliska , pociągiem ekspresowym "Odra" jadącym z Wrocławia do Warszawy. Pociąg ten jechał przez Łowicz. Czas podróży o ile pamiętam to 1 godzina i 20 minut.
Rozumiem że po wydaniu wielu miliardów na moernizację doszliśmy do poziomu roku 1980 .... fajne
Dodaj ogłoszenie