Poczta Polska odsyła do cennika w internecie

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Anna Kurkiewicz/ Polska Press
Ewa Dłużniewska z Łodzi nie kryje oburzenia poziomem obsługi w placówce Poczty Polskiej przy placu Słonecznym w Łodzi.

Pani Ewa musiała stać w długiej kolejce tylko po to, by dowiedzieć się, ile będzie ją kosztowało wysłanie paczki do Niemiec.

- Chciałam wysłać cioci, która mieszka w Niemczech paczkę ze słodyczami - mówi nasza Czytelniczka. - Paczka miała ważyć pół kilograma lub kilogram, nie wiedziałam, jaka jest różnica w cenie. Wybrałam się więc na pocztę, by zapoznać się z cennikiem. Niestety, nie znalazłam go w dostępnym miejscu, musiałam stać w kolejce z innymi klientami, którzy odbierali lub wysyłali listy i paczki.

Informacja została klientce udzielona w okienku. Pani Ewa zapytała pracownicę poczty, dlaczego musiała stać w długiej kolejce i gdzie podział się cennik, który był wcześniej dostępny. Udzielona odpowiedź wyprowadziła ją z równowagi.

NIK: Polacy nie są zadowoleni z usług Poczty Polskiej. Restrukturyzacja nie wyszła jej na dobre

- Usłyszałam, że cennik jest dostępny w internecie i mogę go sobie sprawdzić na stronie Poczty Polskiej - oburza się łodzianka. - Nie wszyscy klienci Poczty Polskiej korzystają z internetu. Niewielu emerytów ma w domu komputer z dostępem do internetu, a takie podejście Poczty to dla nich duże utrudnienie. Muszą stać w długich kolejkach i to dwa razy: raz, żeby dowiedzieć się o cenę, a drugi po to, by nadać paczkę czy list. Kiedyś cenniki były dostępne i takich problemów nie było. Nie rozumiem, dlaczego Poczta nie dba o klientów.

Przesyłka z cenną bransoletką zaginęła w Afryce, a poczta płacić nie chce...

Cennik w segregatorze na życzenie

Biuro prasowe Poczty Polskiej tłumaczy, że ceny można sprawdzić nie tylko w internecie, ale także w placówce.

Urna z prochami miała trafić na Śląsk. Firma pogrzebowa nadała ją na błędny adres

- Nasze placówki pocztowe wyposażone są w segregatory, które zawierają informacje organizacyjne na temat danej placówki pocztowej, cenniki oraz regulamin świadczenia usług powszechnych - głosi komunikat biura prasowego Poczty Polskiej. - Informacja, gdzie w placówce znajduje się taki segregator, jest umieszczona na ogólnodostępnej tablicy. Segregator zawierający wyżej wymienione informacje powinien być udostępniany przez naszych pracowników na życzenie klienta. Serdecznie przepraszamy naszą klientkę za niedogodności, które ją spotkały.

Ceny usług muszą być widoczne

Zgodnie z prawem klient musi wiedzieć, ile kosztuje dany towar lub usługa, zanim zdecyduje się na zakup.

- Wynika to z ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług - mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Przepisy te weszły w życie w ubiegłym roku i dotyczą one miejsc sprzedaży detalicznej i świadczenia usług. Cena musi być uwidoczniona w sposób jednoznaczny, tak by nie budziła wątpliwości i umożliwiała porównanie cen. Jeżeli cena zostanie obniżona, klient musi także uzyskać informacje o przyczynie tej obniżki - dodaje.

W ustawie przewidziane są także kary dla tych, którzy nie stosują się do przepisów ustawy. Maksymalna kara dla przedsiębiorców to 20 tys. zł. Jeśli przedsiębiorca w ciągu roku co najmniej trzy razy naruszy przepisy, musi się liczyć z tym, że maksymalna kara wzrasta do 40 tys. zł.

Decyzję o wysokości kary podejmuje wojewódzki inspektor inspekcji handlowej. Wysokość kary zależy od kilku czynników: od tego, na jaką skalę zostały naruszone przepisy, czy miało to miejsce po raz pierwszy czy kolejny, a także od wielkości obrotów i przychodu przedsiębiorcy. Jeśli firma nie zapłaci kary w ciągu siedmiu dni od uprawomocnienia się decyzji, musi się liczyć z egzekucją kary.

Poczta Polska sprawdza czy szkoły jazdy w Łódzkiem płacą abonament rtv

Te przepisy dotyczą nie tylko Poczty Polskiej, ale także sklepów. Na regale przy danym towarze musi być informacja o jego cenie. Nie jest już natomiast konieczne oklejanie ceną każdego pojedynczego egzemplarza.

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
14-20 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość s75
I znów kadra kierownicza chodzi na nadgodziny nic nie robi i zgarnia fortunę,a pracownik nic na święta ni dostaje,związki siedzą cicho z zarządem się spoufalają
J
Jolka
Najlepszy UP58 i koniec tematu!!!!
E
Elka
Brak kwitków na listy polecone. Aby taki wysłać, trzeba stac w kolejce po kwitek, a potem, aby nie przedłużać, z kolejki wyjśc, wypisac kwitek i po raz kolejny w kolejce stanąć, żeby nadac list.
J
Jolka
- priorytet, ktory idzie tydzien,
- awizo zostawiane w skrzynce chociaz adresat jest w domu,
- brak przesylki na poczcie mimo ze awizo dostarczono adresatowi,
- brak awiza i jakiejkolwiek informacji o przesylce czekajacej w urzedzie na odbior,
- giniecie zwyklych przesylek,
- uprzejmosc pań z okienka ponizej krytyki, wciaz tu obowiazuje zasada "czego chce? nie widzi ze jestem zajeta? czekac az skoncze! slucham!..."
Ktos cos jeszcze doda do tej listy?
b
bzik
j.w.
i
iks
nawet nie wiesz co to pieriestrojka, poziom twojej inteligencji i wyksztalcenia nie upowaznia cie do krytyki innych
r
rubi
jw,,,,,,,,,,, ????
r
ręcę mi opadły
Ta... statystycznie rzecz biorąc 99% ludzi nie ma pojęcia ani co to znaczy "statystycznie" ani też co oznacza średnia, tak więc waść nie ośmieszaj się. Pewnie też podniecasz się, że średnia krajowa to jakieś 4 tys. bez wnikania jak jest liczona, co? Tak samo przy tej liczbie kart sim zapomina się o tym, że np. 1/6 tych kart jest nieaktywna, a operatorzy potrafią podać liczbę kart zamiast liczby numerów (co przy wymianie karty klientowi bo się zepsuła, oznacza dwie karty do statystyk) a do tego potrafią doliczyć karty jeszcze niesprzedane, ale zamówione w fabryce. Do tego wiele firm ma nieużywane karty, a niektórzy ludzie po 2-3 numery jednocześnie. Znam też kilka osób, które w ogóle nie mają komórki... tak czy siak wypadałoby się dowiedzieć czegoś zanim się napisze.
N
Nie ma żadnego obowiązku!
Myślenia również.
Nie ma obowiązku mycia zębów.
Nie ma obowiązku ochrony przed debilizmem.
:-)))
Mogła pojechać do Płocka, żeby się dowiedzieć ile kosztuje paliwo...
A że nie ma Internetu... Biedactwo... A prąd ma?
L
Laryngolog
O przesyłce gabarytowej słyszał?
P
POLECONY priorytet
który szedł 6 dni.Za co zapłaciłem priorytet do tej pory nie wiem.
x
xyz
Jak będziesz nadawał m-cznie taką ilość jak oni to pewnie utargujesz niższą :)
r
rubi
skoro Poczta Polska od stycznia 2016 weźmie od sądów taką opłatę, to rozumiem, że zgodnie z konstytucyjną zasadą równości wobec prawa każdy mieszkaniec RP też taką opłatę uiści
x
xyz
Jeśli by był na terenie sklepu czytnik kodów kreskowych podający cenę,to dla mnie może nie być na półce :)

Statystycznie przypadają teraz zdaje się,że 2 karty sim na obywatela sorry...
Dodaj ogłoszenie