reklama

Podczas tegorocznego Mundialu w Rosji najczęściej płaciliśmy kartą

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zaktualizowano 
Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach – 74 proc. transakcji Visa – osiągnęli kibice z Polski.
Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach – 74 proc. transakcji Visa – osiągnęli kibice z Polski. Marzena Bugała- Azarko
Na stadionach płacono przede wszystkim zbliżeniowo, a turyści zagraniczni wydali więcej, niż rosyjscy kibice.

W ogólnym ujęciu, płatności zbliżeniowe – dokonywane z użyciem kart, smartfonów czy urządzeń ubieralnych – stanowiły najpopularniejszą formę płatności, odnotowując podczas turnieju wzrosty w miastach organizujących mecze- wynika z danych Visa. W okresie Mistrzostw Świata FIFA 2018 płatności zbliżeniowe stanowiły 45 proc. wszystkich płatności Visa dokonanych w 11 miastach-gospodarzach. Najwyższy odsetek płatności zbliżeniowych podczas zakupów na stadionach – 74 proc. transakcji Visa – osiągnęli kibice z Polski.

Turyści z zagranicy wydali więcej, niż rosyjscy kibice

Dane obrazują pozytywny wpływ Mistrzostw Świata FIFA na rozwój gospodarczy kraju organizującego turniej. W trakcie trwania mundialu przyjezdni turyści wydawali na meczach więcej, niż miejscowi kibice – wartość transakcji na stadionach, dokonanych przez zagranicznych użytkowników kart Visa, była o 15 proc. wyższa, niż wartość transakcji, które wykonali rosyjscy użytkownicy kart Visa. Wzrost wydatków turystów z zagranicy pozytywnie wpłynął na związane z ich obsługą branże – usługi hotelarskie, transport lotniczy i gastronomię.

Wydatki dokonane przez widzów meczu finałowego, w którym 15 lipca br. Francja zmierzyła się z Chorwacją, osiągnęły najwyższy poziom ze wszystkich 64 turniejowych meczów.

Według informacji dostarczonych przez FIFA, łączna, globalna oglądalność Mistrzostw Świata FIFA 2018 pobiła wszelkie rekordy i jest szacowana na ok. 3 miliardy widzów. Dane FIFA pokazują również, że 22% kibiców oglądało mecze w kanałach cyfrowych – na urządzeniach mobilnych lub komputerach stacjonarnych – lub na imprezach poza domem. Wszystko wskazuje na to, że turniej okaże się wydarzeniem sportowym o najwyższej w historii oglądalności na platformach cyfrowych, ustanawiając rekordy transmisji na głównych rynkach, takich jak Chiny, Francja, Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone.

Płatności bezgotówkowe od pierwszego gwizdka do finału

W trakcie Mistrzostw Świata FIFA 2018 w Rosji Visa była wyłącznym dostawcą usług płatniczych na wszystkich stadionach, gdzie akceptowano płatności bezgotówkowe. Na terenie obiektów kibice mogli płacić zbliżeniowymi kartami debetowymi i kredytowymi Visa, a także korzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych w ponad 3,5 tys. stacjonarnych terminali płatniczych i w tysiącu terminali mobilnych.

Mosty dla Regionów. Od 16 sierpnia można składać wnioski

Visa dała również kibicom w Rosji możliwość nabycia innowacyjnych produktów pozwalających na szybkie i łatwe dokonywanie płatności bezgotówkowych, w tym: 6,5 tys. obrączek płatniczych, 30 tys. opasek płatniczych oraz pamiątkowych, zbliżeniowych kart przedpłaconych Visa. Cztery lata wcześniej nikt nie przewidywał jeszcze powstania wielu z tych innowacji, zaś Visa z niecierpliwością czeka, by zobaczyć, jak metody płatności zmienią się do następnych Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze.

Sprawdź nasze inne informacje i porady

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Materiał oryginalny: Podczas tegorocznego Mundialu w Rosji najczęściej płaciliśmy kartą - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3