Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowę na remont linii kolejowej Łódź Kaliska - Zgierz. To pierwszy etap przebudowy linii Łódź Kaliska - Kutno

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
W Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim uroczyście podpisano umowę na remont linii kolejowej Łódź Kaliska - Zgierz.
W Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim uroczyście podpisano umowę na remont linii kolejowej Łódź Kaliska - Zgierz. Krzysztof Szymczak
30 listopada w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim podpisana została umowa dotycząca remontu linii kolejowej Łódź Kaliska - Zgierz. Koszt inwestycji to 220 mln zł. To pierwszy etap przebudowy linii Łódź - Kutno, która ma trwać do końca 2023 r.

Modernizacja linii Łódź Kaliska - Zgierz pozwoli pociągom rozpędzić się do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek z prędkością 90 km/h. Prace nie będą polegały wyłącznie na wymianie torów i sieci trakcyjnej, ale również przebudowane zostaną stacje Zgierz i Łódź Żabieniec. W Zgierzu zbudowane zostaną trzy wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Powstanie również podziemne przejście na perony, a przy ul. Długiej zbudowany zostanie chodnik pod wiaduktem kolejowym. Stacja Łódź Żabieniec też zostanie poddana remontowi. Obie stacje będą miały windy.

Na trasie z Łodzi Kaliskiej do Zgierza wymienionych zostanie łącznie 24 km torów, 43 rozjazdy, trzy mosty i trzy wiadukty. Pięć przejazdów kolejowych będzie wyremontowana. Przejazd przy ul. Owsianej w Łodzi zyska automatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową i lepsze oświetlenie.

Linia kolejowa od Zgierza do Kutna również zostanie zmodernizowana. To odcinek jednotorowy, na którym znajdują się ograniczenia prędkości do 60-70 km/h, przez co podróż trwa bardzo długo.

- Linię Łódź Kaliska - Kutno zmodernizujemy, a wręcz wybudujemy od nowa do końca 2023 roku - zapowiada Arnold Bresch z zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zastanawiamy się nad budową drugiego toru na tym odcinku. A może powstanie druga linia jednotorowa w sąsiedztwie istniejącej? Odpowiedzi na te pytania wykaże studium wykonalności.

Arnold Bresch przekonuje, że remont linii Łódź Kaliska - Kutno i trwająca przebudowa odcinka Łódź Kaliska - Zduńśka Wola są uzupełnieniem budowy tunelu średnicowego pod centrum Łodzi, bo tunel wyprowadzi ruch na wyremontowane tory.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki