Modernizacja linii Łódź Kaliska - Zgierz pozwoli pociągom rozpędzić się do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek z prędkością 90 km/h. Prace nie będą polegały wyłącznie na wymianie torów i sieci trakcyjnej, ale również przebudowane zostaną stacje Zgierz i Łódź Żabieniec. W Zgierzu zbudowane zostaną trzy wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Powstanie również podziemne przejście na perony, a przy ul. Długiej zbudowany zostanie chodnik pod wiaduktem kolejowym. Stacja Łódź Żabieniec też zostanie poddana remontowi. Obie stacje będą miały windy.
Na trasie z Łodzi Kaliskiej do Zgierza wymienionych zostanie łącznie 24 km torów, 43 rozjazdy, trzy mosty i trzy wiadukty. Pięć przejazdów kolejowych będzie wyremontowana. Przejazd przy ul. Owsianej w Łodzi zyska automatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową i lepsze oświetlenie.
Linia kolejowa od Zgierza do Kutna również zostanie zmodernizowana. To odcinek jednotorowy, na którym znajdują się ograniczenia prędkości do 60-70 km/h, przez co podróż trwa bardzo długo.
- Linię Łódź Kaliska - Kutno zmodernizujemy, a wręcz wybudujemy od nowa do końca 2023 roku - zapowiada Arnold Bresch z zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zastanawiamy się nad budową drugiego toru na tym odcinku. A może powstanie druga linia jednotorowa w sąsiedztwie istniejącej? Odpowiedzi na te pytania wykaże studium wykonalności.
Arnold Bresch przekonuje, że remont linii Łódź Kaliska - Kutno i trwająca przebudowa odcinka Łódź Kaliska - Zduńśka Wola są uzupełnieniem budowy tunelu średnicowego pod centrum Łodzi, bo tunel wyprowadzi ruch na wyremontowane tory.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?