1/5
Coraz mniej podróżnych kupuje bilety w kasach. Popularny...
fot. archiwum Dziennika Łódzkiego

Coraz mniej podróżnych kupuje bilety w kasach. Popularny staje się zakup biletów przez internet.

2/5
Urząd Transportu Kolejowego obliczył, że w 2018 roku przez...
fot. Grzegorz Mehring / Polskapresse

Urząd Transportu Kolejowego obliczył, że w 2018 roku przez strony www i aplikacje mobilne sprzedano bilety uprawniające do ponad 33,2 mln podróży. Rok wcześniej sprzedano tymi kanałami 23,5 mln biletów. UTK dostrzega też, że coraz bardziej popularnym rozwiązaniem są biletomaty na dworcach, peronach i w pociągach. Taką metodę stosują głównie koleje regionalne. Łącznie przez internet, aplikacje i w automatach sprzedano w ubiegłym roku blisko 60 mln biletów.

- Już prawie co piąty bilet jest kupowany za pośrednictwem nowoczesnych rozwiązań - mówi Ignacy Góra, prezes UTK.

Z obliczeń UTK wynika, że sprzedaż biletów w kasach spadła w ciągu roku o 6 proc. Nieoczekiwanie o 3 proc. wzrosła sprzedaż biletów przez drużyny konduktorskie. Stało się tak, ponieważ na małych stacjach nie ma sensu utrzymywania kas biletowych. Są one nierentowne.

CZYTAJ DALEJ >>>>

3/5
ŁKA też notuje wzrost sprzedaży biletów innymi kanałami, niż...
fot. Marcin Obara / Polskapresse

ŁKA też notuje wzrost sprzedaży biletów innymi kanałami, niż kasy. W 2018 roku 46 proc. podróżnych kupowało bilety w kasach, a w pierwszym półroczu 2019 roku było to 43 proc. W tym samym okresie wzrósł odsetek sprzedaży przez terminale mobilne, czyli po wejściu do pociągu (z 20 do 22 proc.). Spadła natomiast sprzedaż w biletomatach z 20 do 16 proc. W 2018 roku 7 proc. podróżnych kupiło bilet przez aplikację i 7 proc. przez stronę www. W pierwszym półroczu nastąpił wzrost do 11 i 8 proc.

- Analizując powyższe dane, dynamika zmian sprzedaży biletów przez aplikacje, stronę www ŁKA oraz biletomaty rośnie. Zakup biletu przez stronę www i aplikację jest szybszy i łatwiejszy (wzrost o 5 proc.), duża większość pasażerów korzysta z kasy biletowych (ponad 40 proc.), natomiast na uwagę zasługuje fakt wzrostu sprzedaży w terminalach mobilnych (wzrost o 2 proc.) - mówi Joanna Osińska, rzecznik ŁKA.

4/5
Ciekawostką jest, że aplikacje mobilne są coraz częściej...

Ciekawostką jest, że aplikacje mobilne są coraz częściej wykorzystywane do zakupu biletów komunikacji miejskiej.

- Za pomocą aplikacji mobilnych w pierwszej połowie 2019 roku sprzedano bilety na kwotę 1,8 mln zł. W analogicznym okresie roku 2018 sprzedano ich na kwotę prawie 840 tys. zł, czyli wzrost był ponad dwukrotny - powiedział Bartosz Stępień z Działy Promocji spółki MPK - Łódź.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Horoskop na najbliższy weekend! Sprawdź, co się wydarzy!

Horoskop na najbliższy weekend! Sprawdź, co się wydarzy!

Volkswagen Passat Variant 1.5 eTSI 150 KM. Wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny

Volkswagen Passat Variant 1.5 eTSI 150 KM. Wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny

To nie skoczkowie najwięcej zarobili tej zimy! Oto sportowcy z największym zyskiem!

To nie skoczkowie najwięcej zarobili tej zimy! Oto sportowcy z największym zyskiem!

Zobacz również

Horoskop dzienny na piątek. Sprawdź!

Horoskop dzienny na piątek. Sprawdź!

To nie skoczkowie najwięcej zarobili tej zimy! Oto sportowcy z największym zyskiem!

To nie skoczkowie najwięcej zarobili tej zimy! Oto sportowcy z największym zyskiem!