Podróżnych czeka próba nerwów na trasie kolejowej Łódź - Warszawa

Sławomir Burzyński
Podróżnych czeka próba nerwów na trasie Łódź - Warszawa
Podróżnych czeka próba nerwów na trasie Łódź - Warszawa Polskapresse/archiwum
25 lipca tysiące mieszkańców Łodzi, Skierniewic i innych miast, dojeżdżających pociągami do pracy w stolicy, czeka kolejna próba nerwów. PKP rozpoczyna następny etap przebudowy linii kolejowej ze Skierniewic do Warszawy Zachodniej. W poniedziałek ruszają prace na odcinku Warszawa Zachodnia - Włochy.

- Jednak nie spowoduje to zmian w organizacji ruchu - zapewnia Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Faktycznie jednak trzeba się liczyć z opóźnieniami. Wyłączonych z ruchu będzie łącznie siedem odcinków torowisk. Pod koniec wakacji ich liczba zwiększy się do dziewięciu nieczynnych odcinków.

- Trasa Łódź - Warszawa to najbardziej obciążona linia kolejowa w Polsce. Roboty modernizacyjne są prowadzone etapami, aby zminimalizować utrudnienia, które niestety w czasie prac są nieuniknione. Ruch pociągów prowadzony jest w taki sposób, aby pasażerowie mogli sprawnie dojechać do pracy czy szkoły - tłumaczy Robert Kuczyński.

Pasażerowi mają odmienne zdanie, dotyczące sprawności dojazdów, bo już od czerwca na tej trasie wypadło z rozkładu 18 pociągów, a dalszych pięć skierowano drogą okrężną przez Sochaczew. Natomiast składy, które pozostały w rozkładzie, mają wielominutowe opóźnienia, bo na remontowanych odcinkach ruch w obu kierunkach najczęściej odbywa się po jednym torze.

Lepiej jest tylko w pobliżu stolicy, gdzie torowiska są bardziej rozbudowane. Następna zmiana rozkładu jazdy zapowiadana jest dopiero na wrzesień.

Przebudowa magistrali rozpoczęła się w 2006 roku i po dwóch latach wyremontowano najbardziej zniszczony odcinek z Łodzi do Skierniewic.

Obecnie trwa drugi etap tej inwestycji. Przebudowa prawie 60-kilometrowego odcinka ze Skierniewic do Warszawy Zachodniej ma potrwać do końca 2012 roku, choć jeszcze niedawno w PKP PLK liczono nawet, że uda się ten remont zakończyć przed czerwcową inauguracją turnieju Euro 2012. Po remncie pociągi ze Skierniewic do Warszawy (na odcinku do Włoch) będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/godz. PKP PLK, które zarządza infrastrukturą kolejową w kraju postawiło sobie za cel doprowadzić do tego, by podróż między Łodzią a stolicą trwała 65 minut. Ten dystans w takim czasie pokonywał pociąg "Telimena" jeszcze w... 1991 roku, tyle, że potem nie było pieniędzy na inwestowanie w linię, bo grupa PKP zajęta była m.in. restrukturyzacją zatrudnienia i zadłużenia. Dziś łodzianie do stolicy docierają w 130 min.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wew
teeee
a
apel
Nie głosujcie na Grabarczyka,niech minister wymyślający nowe podatki na części zamienne do samochodów dostanie jak najmniej głosów . "Ministerstwo infrastruktury przygotowało nową ustawę dotyczącą wprowadzania na rynek samochodów i części. Jeżeli proponowane regulacje wejdą w życie, elementy zamienne podrożeją o 4-5 proc. W myśl nowych przepisów nie tylko każda linia, ale nawet pojedyncza część, zanim trafi na sklepowe półki, będzie musiała przejść kosztowny proces homologacji.

Dodatkowo na każdy typ części może zostać nałożony administracyjny podatek w wysokości 1000 euro, który pobierze dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego." Głosujcie na kogokolwiek z listy PO tylko nie na Grabarczyka.
k
kontra
Jak tylko zapamiętałem od roku 1980 na tej trasie jest ciągła przebudowa i jakoś nie moga przebudować a może to jest stałe źrodło utrzymania pracujących tam firm. Najwyższy czas aby ten problem dogłebnie ktoś zbadał.
p
prusak
nie ma problemu, niedługo, tzn. w roku 3000, zostanie oddana linia dużych szybkości!! Będziemy jechać 300km/godz. Wcześniej jednak musi dość do 5-tych rozbiorów polski i łódź musi znaleźć się w zaborze pruskim.
p
pasażer
I w 2006 remontowali znowu ???? No to wynika że teraz jak skończą Skierniewice - Warszawa to zaczną znów robić od Łodzi do Skierniewic. Ale ze strony PKP już chyba nic nikogo nie zdziwi...
Dodaj ogłoszenie