Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polskie gry zdobywają świat. Teraz ''Wiedźmin''

Joanna Pieńczykowska
Polskie gry zdobywają świat.
Polskie gry zdobywają świat. archiwum
Polskie firmy podbijają światowe rynki gier. Gracze mają dzisiaj swoje święto: ''Wiedźmin 2: Zabójcy królów'', następca najlepiej sprzedającej się polskiej gry wideo w historii, dziś pojawi się w oficjalnej sprzedaży. 10 tysięcy nabywców specjalnej edycji kolekcjonerskiej mogło się cieszyć produkcją już wczoraj. Dla niecierpliwych nabywców wersji standardowej gry wydawca - spółka CD Projekt, należąca do giełdowego Optimusa - zorganizował też wczoraj nocną premierę w Empiku.

Nie obyło się bez zgrzytów - cześć nabywców edycji kolekcjonerskiej gry, okrzykniętej najbardziej oczekiwaną polską grą RPG roku, choć zapłaciła za specjalne wydanie około 230 zł, czyli prawie dwa razy więcej, niż wynosi cena sugerowana wersji standardowej, nie zawsze od razu mogła ją uruchomić. - Był problem techniczny związany z samą aktywacją, który w krótkim czasie został rozwiązany - zapewnia Hubert Habas, rzecznik prasowy CD Projekt.

W dniu premiery do sprzedaży ma trafić milion egzemplarzy ''Wiedźmina 2''. Wydawca wierzy bowiem, że kolejna część przygód bohatera przewyższy popularnością ''Wiedźmina 1'', którego premiera miała miejsce w 2007 r., a którego do tej pory sprzedano łącznie 1,8 mln egzemplarzy, z czego 90 proc. poza granicami kraju.

- Wyniki są obiecujące. Na pięć dni przed premierą ''Wiedźmina 2'' fani z całego świata zamówili w przedsprzedaży prawie 112 tys. egzemplarzy, z każdym dniem ta liczba dynamicznie rośnie - mówi Hubert Habas.

''Wiedźmin'' był grą opartą na słynnym cyklu powieściowym Andrzeja Sapkowskiego. Druga część gry rozpoczyna się pięć lat po wydarzeniach opisanych w sadze o wiedźminie. Nad stworzeniem drugiej części stuosobowy zespół pracował ponad trzy lata. Wydawca nie ujawnia poniesionych kosztów, ale analitycy szacują, że było to ponad 30 milionów złotych. Ich zdaniem gra będzie kurą znoszącą złote jajka: analitycy DM BZ WBK szacują w wydanym na początku maja raporcie, że przychody z ''Wiedźmina 2'' sięgną 186 mln zł.

''Wiedźmin 1'' był jedną z pierwszych polskich gier, którym udało się odnieść tak duży sukces na międzynarodowych rynkach na taką skalę, ale niejedyną. W ubiegłym roku inna notowana na polskiej giełdzie spółka City Interactive, do niedawna znana z produkcji tanich strzelanek, weszła z powodzeniem w segment wysokiej jakości tytułów, wydając ''Sniper: Ghost Warrior''.

W ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy sprzedała ponad milion egzemplarzy, chociaż oceny gry na specjalnych serwisach dla graczy nie były aż tak dobre jak ''Wiedźmina''. Teraz spółka postanowiła iść za ciosem i już pracuje nad ''Sniperem 2'' oraz jeszcze jedną strzelanką, osadzoną w realiach II wojny światowej.

- Szacujemy, że w 2012 r. sprzedaż "Snipera 2" wyniesie 1,5 mln egzemplarzy, a gry w scenerii II wojny światowej 1,3 mln egzemplarzy - przewidują analitycy DM BZ WBK.

Sukcesy na polu gier święci też firma Techland. Jej produkcja ''Call of Juarez'', strzelanka w klimacie Dzikiego Zachodu, wydana w 2006 r., najpierw w wersji na PC, a potem na konsolę, do tej pory sprzedała się w nakładzie ponad 1,5 mln egzemplarzy. Co ciekawe, w miażdżącej większości za granicą.

Wrocławska firma zapowiada, że pracuje nad kolejnym tytułem, który będzie światowym hitem: ''Dead Island''. Przedstawiciele firmy głośno zapowiadają, że mają zamiar w pierwszym roku sprzedać nawet 2 mln egzemplarzy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki