Weronikę Wrzosek interesują: projektowanie ubioru, instalacje artystyczne i malarstwo. Jej prace prezentowane były przez m.in. Galerię Sztuki Wozownia, Galerię ZPAP w Toruniu, Miejską Galerię Sztuki w Łodzi, Art_Inkubator. Otrzymała wyróżnienia na 36. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego oraz na festiwalu FAMA.
O kolekcji mówi
- Założeniem projektów było połączenie nowoczesności, oryginalnego wzornictwa i funkcjonalności proponowanych ubiorów. Kolorystyka nawiązuje do barw narodowych oraz barw Expo w Dubaju. Szczególną uwagę zwróciłam na geometrię i kompozycję. Starałam się, aby ubiory spodobały się młodym ludziom, którzy byli ich adresatami, a ponadto charakteryzowały się wygodą, materiałami przyjaznymi dla środowiska i skóry oraz atrakcyjnie podkreślały sylwetkę.
Wystawy Światowe Expo to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenia na świecie, łączące wątki gospodarcze, promocyjne, kulturalne i turystyczne. Ich skala porównywalna jest do Igrzysk Olimpijskich czy Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Począwszy od Wielkiej Wystawy w Londynie w 1851 roku, Wystawy Światowe Expo na pół roku stają się stolicą świata, przyciągając rzesze gości – od delegacji państwowych na najwyższym szczeblu, przez biznesmenów poszukujących nowych kontraktów, po turystów i rodziny z dziećmi.
Zwyciężczyni Barbara Florczyk
– Inspiracją projektu są polskie stroje ludowe. Elementy haftów i laserowych wypalanek nadają kolekcji spójny, unikatowy charakter .
Polska od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem Wystaw Światowych. Cele obecności Polski na Expo w Dubaju obejmują zarówno wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, jak i promocję gospodarczą. Zakładamy wielowymiarową prezentację technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu, a tym samym realny wzrost transakcji biznesowych. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju będzie unikalnym kontekstem promocyjnym dla polskich przedsiębiorców, zmagających się z ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19.