Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PORADNIK: Jak znaleźć się na pierwszym miejscu wyszukiwarki Google. Jak wypozycjonować swoją stronę w Internecie? 24.02.2021

Dorota Domienik (opr.)
decommerce.pl
PORADNIK: Jak znaleźć się na pierwszym miejscu wyszukiwarki Google. Jak wypozycjonować swoją stronę w Internecie? Gigant z Mountain View blokuje nieuczciwych użytkowników. Dowiedz się, jak pozycjonować skutecznie, nie łamiąc regulaminu wyszukiwarki.

PORADNIK: Jak znaleźć się na pierwszym miejscu wyszukiwarki Google. Jak wypozycjonować swoją stronę w Internecie?

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google, zwłaszcza dla sklepów internetowych oraz porównywarek cen, jest kluczowym czynnikiem, który wpływa na wielkość sprzedaży. Skąpiec, Ceneo, Nokaut, czy Tesco - te sklepy internetowe praktycznie przestały tam istnieć. Jako przyczynę, najczęściej wskazuje się niezgodne z regulaminem praktyki pozycjonerskie. Istnieją jednak sposoby na uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, bez narażania się na przykre konsekwencje.

Systemy Wymiany Linków (SWL) powstały po to, by poprzez generowanie dużej ilości odnośników do serwisu z zewnętrznych stron, utrzymywać jego wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak same linki to nie wszystko. Czynnikiem decydującym o pozycji strony internetowej jest PageRank (PR) - algorytm opracowany przez Google służący do oceny jakości indeksowanych serwisów. Ta, prawdopodobnie najpilniej strzeżona tajemnica wyszukiwarki, bierze pod uwagę wiele czynników, które pozwalają dokonać oceny.

Pierwszy bierze wszystko

- Bez pozycjonowania żaden serwis nie będzie w stanie utrzymać się zbyt długo na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zwłaszcza jeśli jest młody i stosunkowo niewielki. Właśnie z tego powodu wielu przedsiębiorców z branży e-commerce decyduje się na korzystanie z SWL-i. Pozwala to w łatwy sposób i niedużym kosztem, wygenerować w krótkim czasie bardzo dużą liczbę linków zwrotnych. Google nie popiera takich działań - mówi Jolanta Żochowska, ekspert ds. handlu internetowego z serwisu DeCommerce.pl. - Istnieją jednak metody, które pozwalają zoptymalizować sklep na tyle, by był przyjazny wyszukiwarce i znalazł się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Duża ilość linków prowadzących do sklepu jest jak najbardziej wskazana i można je pozyskać w sposób nie będący w sprzeczności z regulaminem Google.

Sklep przyjazny dla wyszukiwarki

Przed pozycjonowaniem warto sprawdzić czy serwis jest przyjazny dla wyszukiwarki. Kilka drobnych zmian w jego strukturze, powinno w dużym stopniu wpłynąć na jego pozycję w rankingu. Warto też poznać narzędzia i wskaźniki, które posłużą do monitorowania działań SEO.

- Najważniejszy jest PageRank. W sieci istnieje wiele stron, dzięki którym można go sprawdzić. Kolejnym kluczowym parametrem jest liczba linków zwrotnych (backlinks). Im więcej wartościowych, zróżnicowanych linków, tym lepiej. Dobrze też jest znać wiek domeny. Sprawdzimy to przy pomocy jednej ze stron wyświetlających informacje WHOIS. W tym przypadku starszy wiek wpływa pozytywnie na domenę i ocenę, którą otrzyma ona od Google. Sklep powinien być spójny z wytycznymi W3C - międzynarodowej organizacji standaryzującej - tłumaczy Jolanta Żochowska. - Zgodność tę można sprawdzić w ogólnodostępnych serwisach internetowych, które wskazują błędy w kodzie źródłowym oraz sposoby ich naprawienia. Znajomość tych parametrów oraz ich okresowa kontrola pozwoli na ocenę efektów działań pozycjonerskich.

Zadbaj o swoje linki…

Zanim przystąpimy do wymiany linków, należy zadbać o te generowane przez nasz sklep. Muszą być tworzone w przejrzysty sposób oraz łatwe do indeksowania. Jeżeli przykładowy adres sklepowych podstron wygląda w ten sposób: www.mojastrona/survival/latarki/latarka_led_iskierka_HD.html, to wszystko jest w porządku i nie należy nic zmieniać. Gorzej, jeśli ich struktura jest niezrozumiałym ciągiem znaków, jak np. w przypadku tego adresu: www.mojastrona/id3/4wd2-1.html. W takiej sytuacji, jedynym rozwiązaniem jest wdrożenie systemu przyjaznych linków.

Podstawy, o których często się zapomina

Znaczniki meta, które powinna zawierać każda poprawnie skonstruowana strona, służą do przechowywania podstawowych informacji pomocnych przy indeksowaniu przez Google. Pozwalają one na zapisanie np. nazwy strony, słów kluczowych, a także jej krótkiego opisu.

- Aktualnie można spotkać się z opiniami, że Google nie bierze ich pod uwagę, jednak nie jest to informacja potwierdzona, dlatego warto je dodać. Większość platform do obsługi sklepów internetowych pozwala na definiowanie słów kluczowych z poziomu serwisu, bez konieczności edycji kodu html - mówi Jolanta Żochowska.

Użytkownik to nie wyszukiwarka

Podczas tworzenia tekstów oraz opisów produktów webmasterzy często zapominają o tym, dla kogo tak naprawdę one są. Naszpikowanie ich słowami kluczowymi jest skuteczne, ale tylko na krótka metę. Algorytm obliczający wartość strony jest na to mocno wyczulony i strona, która posiada ich za dużo może uzyskać niską ocenę. Poza tym, nagłówki i tytuły stron czytają przede wszystkim użytkownicy i to od nich zależy czy zdecydują się na zakup. Tworząc teksty w sklepie internetowym należy bardzo ostrożnie wybierać i umieszczać słowa kluczowe. Nie wolno używać ich zbyt dużo i często.

Tak przygotowany sklep ma szansę na uzyskanie linków zwrotnych z innych serwisów z wysokim PageRankiem - nawet ich mała ilość może okazać się pomocna. Dopiero teraz można rozpocząć wymianę linków.

Źródło:www.decommerce.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki