Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port multimodalny w Krzewiu pod Krośniewicami gotowy. Otwarcie już w czerwcu!

Joanna Kaźmierczak
Joanna Kaźmierczak
Na terenie obiektu zobaczyć można m.in. wozy kontenerowe (reach stackery), dżwig samojezdny oraz dwa ciągniki terminalowe z naczepami specjalistycznymi do przewozu kontenerów na terenie terminala.
Na terenie obiektu zobaczyć można m.in. wozy kontenerowe (reach stackery), dżwig samojezdny oraz dwa ciągniki terminalowe z naczepami specjalistycznymi do przewozu kontenerów na terenie terminala. Miratrans
Zakończyły się prace związane z budową portu multimodalnego w Krzewiu pod Krośniewicami (pow. kutnowski). Oficjalne otwarcie inwestycji wartej ponad 74 miliony złotych zaplanowano w czerwcu.

Duża inwestycja firmy Miratrans

To będzie jedna z najważniejszych inwestycji związanych z transportem towarów w naszym regionie. Obiekt zbudowany jest na powierzchni około sześciu hektarów.

- Uroczyste otwarcie zaplanowaliśmy w 16 czerwca (piątek). Zaprosiliśmy około 500 osób, m.in. marszałka, senatora, posłów, lokalnych samorządowców oraz naszych kontrahentów z całej Europy. Obecnie kończymy jeszcze instalacje suwnic terminalowych - powiedział nam Ireneusz Frankowski, wiceprezes firmy Miratrans.

Do obsługi terminala firma planuje zatrudnić 30 osób. Na terenie obiektu zobaczyć można m.in. wozy kontenerowe (reach stackery), dżwig samojezdny oraz dwa ciągniki terminalowe z naczepami specjalistycznymi do przewozu kontenerów na terenie terminala.

Kto będzie korzystał z portu?

Zadaniem portu multimodalny jest skupienie w jednym miejscu różnych form transportu (w tym przypadku samochodowego i kolejowego), dzięki temu firmy mogą wybrać tę, która m.in. taniej i szybciej dostarczy ich towar do kontrahentów. Z usług terminala w Krzewiu korzystać będą firmy z branży TSL, armatorzy (przewozy kontenerów morskich), firmy produkcyjne wysyłające swoje produkty na eksport, importerzy. Takie terminale mogą być również wykorzystywane dla potrzeb sił zbrojnych.

Koszt inwestycji przekroczy 74 mln złotych (początkowo inwestycja miała kosztować ponad 65,5 mln zł). Na nowoczesny port przeładunkowy zdobyto również 42,5 mln zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

O tym, jak ważna jest to inwestycja, świadczy fakt, że o budowę portu i dofinansowanie walczyły wówczas trzy miasta z naszego województwa: Łódź, Krośniewice i Zduńska Wola.

Przypomnijmy, Miratrans jest firmą transportowo-logistyczną, która działa na rynku od ponad 30 lat. Główna siedziba firmy mieści się w Sierpowie pod Łęczycą (gm. Ozorków).

Port przeładunkowy buduje również spółka PKP Cargo Terminale w Karnicach (pow. zduńskowolski). Inwestycja warta będzie tam 128 mln zł. Inwestycja zgodnie z planem ma zakończyć się w październiku 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki