Poślizg kontrolowany łódzkiego MPK [ZDJĘCIA+FILM]

Agnieszka Magnuszewska
Wchodzenie w ostry wiraż na mokrej nawierzchni czy awaryjne hamowanie na lodzie przy prędkości 70 km/h to wyzwania przed którymi stanęło 90 kierowców łódzkiego MPK. W ubiegłym tygodniu Solaris, który we wrześniu dostarczył do Łodzi 45 autobusów, szkolił prowadzących z jazdy w trudnych warunkach.

Na lotnisku pod Poznaniem kierowcy mogli sprawdzić, jak zachowuje się autobus gdy pęka jedna z opon lub nagle trzeba wyminąć przeszkodę na śliskiej jezdni. Efekt poślizgu zmniejszał system abs. Żeby uzmysłowić pracownikom MPK co się stanie, gdy abs przestanie działać, po oblodzonej nawierzchni przejechał seat, w którym nagle wyłączono zapłon. Po chwili auto zaczęło "tańczyć" na macie poślizgowej.

Kierowca łódzkiego MPK pomógł nieprzytomnej pasażerce

- Wam też może się to zdarzyć, jeżeli nie włączycie sprzęgła i autobus zgaśnie - uczula kierowców Przemysław Tomaszewski, instruktor z firmy Test & Training.

Pracownicy MPK przyznają, że kurs dostarczył im sporo wrażeń. - Czasami emocje były ogromne. Podczas kursu zdałem sobie sprawę, że w trudnych warunkach pogodowych wystarczy trochę większa prędkość by stracić panowanie nad kierownicą - mówi Rafał Król, kierowca z MPK.

Łódź: wykroczenia kierowców MPK (FILM)

Podczas awaryjnego hamownia przy prędkości 70 km/h autobus zatrzymuje się dopiero po 100 m. - Awaryjne sytuacje nie zdarzają się zbyt często kierowcom MPK, bo jeżdżą wolniej. Szkolenie ma im jednak uzmysłowić, jak w takich chwilach może zachować się autobus - mówi Jakub Piszczek, zastępca dyrektora marketingu w Solaris.

Łódź: niekulturalny i złośliwy jak kierowca MPK?

Wkrótce film.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
P.T
Kierowcy autobusów miejskich po za pracą poruszają się również pojazdami wyposażonymi w skrzynie manualne po za tym nie wszystkie autobusy mają skrzynie automatyczne .
Zdanie które zostało wypowiedziane nie dotyczy tylko Solarisa ,gdyby kolega był na szkoleniu i uważnie słuchał to dokładnie wiedział by o czym była mowa .Podczas takich szkoleń nie odnosimy sie tylko do jednego konkretnego pojazdu .
m
meHanik
:)
M
Misio
Jak w miejskim solarisie z automatyczną skrzynią biegów włączyć sprzęgło panie Tomaszewski?
Dodaj ogłoszenie