Prace przy przebudowie trasy W-Z zaczęły się bez pozwolenia na budowę!

Agnieszka Magnuszewska
Obecnie prowadzone prace na trasie W-Z nie wymagają pozwolenia
Obecnie prowadzone prace na trasie W-Z nie wymagają pozwolenia Paweł Łacheta
Największa inwestycja drogowa w Łodzi, czyli modernizacja trasy W-Z, nadal bez pozwolenia na budowę. Ponoć ma ono zostać wydane w połowie tygodnia. Nie wstrzymuje to jednak robót, które na razie polegają głównie na rozbiórce torowisk.

Wniosek o pozwolenie na budowę, które wydaje magistrat, wykonawca robót złożył we wrześniu. Ale, jak na razie, otrzymał tylko pozwolenie na prowadzenie rozbiórek.

- Jest szereg robót przygotowawczych, takich jak rozbiórki czy ustawienie maszyn, które trzeba wykonać, by 7 czy 8 listopada, gdy będziemy już mieć pozwolenie, zacząć zasadnicze roboty - mówi Wojciech Pater, prezes Mostów-Łódź.

Podkreśla, że zrobił wszystko by uzyskać pozwolenie na czas.

- W ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy udało nam się wykonać projekt, wszystko uzgodnić, a na początku września złożyć wniosek o pozwolenie - lada dzień je otrzymamy. Będzie to rekordowe tempo w skali Polski. Nie byliśmy w stanie szybciej uzyskać map geodezyjnych - tłumaczy Wojciech Pater. - I tak dwa miesiące przed podpisaniem umowy wyłożyłem na własne ryzyko kilkaset tysięcy złotych, żeby dostać mapy, gdybym ich wtedy nie zamówił, wchodziłbym na plac budowy nie teraz, lecz w styczniu - dodaje Pater.

Zarząd Dróg i Transportu potwierdza, że obecnie prowadzone prace na trasie W-Z nie wymagają pozwolenia.

- Obecnie prowadzone są prace rozbiórkowe, frezowanie nawierzchni bitumicznych i rozbiórka betonowej podbudowy jezdni, po której do niedzieli poruszały się samochody, oraz dalszy demontaż torowisk - wylicza Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji społecznej w ZDiT. - Ponadto trwa organizacja placu budowy. Na prace rozbiórkowe i przygotowawcze wykonawca posiada wszystkie wymagane pozwolenia.

współpraca Piotr Brzózka

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
XxX

Zima idzie a oni zaczynają pracę, tak jak na Przybyszewskiego, kasę za złom wezmą, miasto stanie, a oni będą czekać na lepszą pogodę, kto zaczyna prace przed zimą, bo trzeba wydać budżet? Bo trzeba się pokazać? Co oni zrobią przez miesiąc? Nic, zostawią miasto jeszcze bardziej sparaliżowane, ale w sumie Hania będzie miała wymówkę, korki są bo jest budowa trasy W-Z i piaskarki w korkach stoją. Gratulujemy władzy pomysłowości.

S
Sprawdź

W państwie prawa, póki nie ma pozwolenia, każda opcja jest możliwa - będzie zgoda lub nie. Zatem - rozpoczynanie rozbiórki bez pewności, że będzie można budować jest równoznaczne z ryzykiem niegospodarności na wielka skalę. Ale jeśli "prawo" traktujemy instrumentalnie, wtedy działamy jak Łodzi.

t
trull

Chodzi o takie komentarze, jak poniżej. Za moment bedzie wysyp takich artykulików - bezradni sobie powołali komisję do nawalania na inwestycje drogowe - wiadomo, trzeba nabijać punkty u zdezorientowanych wyborców.

q
quebec

Bez pozwolenia na budowę, ale zgodnie z artykułem nie muszą mieć jeszcze tego pozwolenia. Więc skąd tytuł sugerujący że złamano przepisy? A, sory. Zapomniałem.
Klikalność.

S
Sprawdź

Czy łódzkie władze stoją ponad prawem? Jest tyle instytucji kontrolnych w Polsce. Gdzie się pochowały?

z
zzzzte

Może to taka "NORMA" w UMŁodzi.

1

To samo na budowie skrzyżowania Kilinskiego Narutowicza pozwolenie na budowę dostali pod koniec września , czyli tak naprawdę budowa trwa od października... he, he he. Ciekaw jestem czy nadzór budowlany wszczął postępowanie ;)

a
aa

już było

z
zibi1948

myślałem że tylko TVP-Łódź i radio Łódź siedzi w kieszeni u marszałka Stępnia i Zdanowskiej ale wydaje się że i Dziennik oraz Express - Pindusiu

?

decyzje środowiskowe ???? Bo chyba w tym tkwi szkopuł !!!

a
aa

Może to co widać, to też niezgodnie z prawem.

O
Obserwator

Tak samo było w innych miejscach. N. pozwolenie POW-Narutowicza było wydane po kilku tygodniach- w międzyczasie postępowanie środowiskowe. To taka praktyka łódzkich inwestycji miejskich :) Tylko Kowalski musi mieć cierpliwość czekania miesiącami lub latami na pozwolenie. Dlatego w Łodzi nie będzie nowych miejsc pracy, nie będzie inwestycji gospodarczych. A powstająca niby infrastruktura (drogi, rowy, korytarze podziemne itp.) będą tylko coraz większym obciążeniem finansów Miasta.

A
Adolf

Gierek wyburzył ich kamienice. tego nie wybaczą

p
popis

W wyborczej kidys klakierstwo dla pewnego biznesmena uprawiała niejaka M. Bomanowska i dzieki jej kłamstwom i manipulacjom, gazeta straciła poczytność, a my przerzucilismy sie na obiektywny wtedy Dziennik.
Oby teraz nie doszło do sytuacji odwrotnej.
Dziennikarstwo służalcze łodzianie wyczuwaja na milimetr:)

t
tomasz zdziach

Trasę tę wybudował Edward Gierek, człowiek z wizją!! potem Jaruzelski wybudował wiadukty pod torami na retkinę i widzew !! I na tym koniec!! Gdyby nie Gierek, teraz nie dałoby się po łodzi jeździć !! Gierek kazał wyburzyć stare , pożydowskie kamienice i poprowadził wielopasmową trasę samochodowo-tramwajową ze wschodu na zachód!!
Po Gierku, żadna późniejsza władza, żadnej nowej trasy WZ nie zbudowała !! Trwa jedynie ciągłe "udoskonalanie" tejże trasy i pani zdanowska wpisuje się w ten scenaruisz!!Przebudowuje to co Gierek stworzył i co nieźle funkcjonowało !! Na budowę czegoś nowego jej nie stać!!

Dodaj ogłoszenie