Prawdziwa dama z tej corolli

AMX
Produkowana obecnie w Turcji corolla jest blisko spokrewniona konstrukcyjnie z najnowszym aurisem
0d kilkunastu miesięcy wyraźnie widać, że Toyota znowu łapie wiatr w żagle. Wzrost sprzedaży samochodów tej marki to efekt m.in. wprowadzania do oferty nowych generacji znanych modeli.

Po sukcesach yarisa, verso i aurisa przyszła kolej na corollę. W połowie tego roku najnowsze pokolenie tego sedana zawitało również do polskich salonów. Segment kompaktowych limuzyn nie stanowi zbyt wielu procent ogólnej sprzedaży tej wielkości samochodów osobowych. Jednak corolle z takimi nadwoziami, przynajmniej w naszym kraju, zwykle miały spore powodzenie. Ich naturalnymi konkurentami były i są limuzyny m.in. Opla (astra sedan), Forda (focus) i Skody (octavia).

Jaka zatem jest najnowsza corolla? Przez 40 lat obecności na rynku z dość typowego samochodu osobowego ta toyota w swoim najnowszym wcieleniu zmieniła się w prawdziwą damę. Już na pierwszy rzut oka widać, że znacznie urosła. Ten model zawsze wyróżniał się w klasie kompaktowych sedanów ale głównie niezawodnością, bo z jej urodą bywało różnie. Tym razem jest prawie pewne, że ten samochód będzie przewodził swojej kategorii już bezdyskusyjnie i pod każdym względem. Jej atutami są nowoczesny, elegancki wygląd, komfort podróżowania oraz ekonomiczne silniki.
Kto widział gdzieś na zdjęciach ostatnią toyotę camry, której nie ma na razie w europejskich salonach tej marki, od razu zauważy, że corolla 2013 jest do niej bardzo podobna. Jest to skutek nie tylko zbliżonej stylistyki obu samochodów, ale również tego, że nowa corolla w porównaniu z poprzedniczką ma o 8 cm dłuższe nadwozie a rozstaw osi większy nawet o 10 cm. Przestrzeń bagażnika zyskała na tym wprawdzie minimalnie, ale za to znacząco powiększyła się przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.

Nie jest tajemnicą, że produkowana teraz w Turcji corolla (poprzedniczka przyjeżdżała do nas z Republiki Południowej Afryki) jest blisko spokrewniona konstrukcyjnie z najnowszym aurisem. We wnętrzu świadczą o tym choćby identyczne w obu modelach deski ze wskaźnikami, konsola środkowa i kierownice.
Toyota ma do zaoferowania w nowej corolli do wyboru trzy silniki. Są to dwie jednostki benzynowe i diesel. Silniki benzynowe mają następujące pojemności: 1,33 l (99 KM) oraz 1,6 l (132 KM). Pojemność turbodiesla wynosi 1,4 l , z której generuje moc 90 KM. Niezależnie od rodzaju napędu, jest on przenoszony na koła przedniej osi poprzez sześciobiegową skrzynię manualną.

http://www.toyotalodz.com.pl/

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie