Prawdziwa dama z tej corolli

AMX
Produkowana obecnie w Turcji corolla jest blisko spokrewniona konstrukcyjnie z najnowszym aurisem
Produkowana obecnie w Turcji corolla jest blisko spokrewniona konstrukcyjnie z najnowszym aurisem
Udostępnij:
0d kilkunastu miesięcy wyraźnie widać, że Toyota znowu łapie wiatr w żagle. Wzrost sprzedaży samochodów tej marki to efekt m.in. wprowadzania do oferty nowych generacji znanych modeli.

Po sukcesach yarisa, verso i aurisa przyszła kolej na corollę. W połowie tego roku najnowsze pokolenie tego sedana zawitało również do polskich salonów. Segment kompaktowych limuzyn nie stanowi zbyt wielu procent ogólnej sprzedaży tej wielkości samochodów osobowych. Jednak corolle z takimi nadwoziami, przynajmniej w naszym kraju, zwykle miały spore powodzenie. Ich naturalnymi konkurentami były i są limuzyny m.in. Opla (astra sedan), Forda (focus) i Skody (octavia).

Jaka zatem jest najnowsza corolla? Przez 40 lat obecności na rynku z dość typowego samochodu osobowego ta toyota w swoim najnowszym wcieleniu zmieniła się w prawdziwą damę. Już na pierwszy rzut oka widać, że znacznie urosła. Ten model zawsze wyróżniał się w klasie kompaktowych sedanów ale głównie niezawodnością, bo z jej urodą bywało różnie. Tym razem jest prawie pewne, że ten samochód będzie przewodził swojej kategorii już bezdyskusyjnie i pod każdym względem. Jej atutami są nowoczesny, elegancki wygląd, komfort podróżowania oraz ekonomiczne silniki.
Kto widział gdzieś na zdjęciach ostatnią toyotę camry, której nie ma na razie w europejskich salonach tej marki, od razu zauważy, że corolla 2013 jest do niej bardzo podobna. Jest to skutek nie tylko zbliżonej stylistyki obu samochodów, ale również tego, że nowa corolla w porównaniu z poprzedniczką ma o 8 cm dłuższe nadwozie a rozstaw osi większy nawet o 10 cm. Przestrzeń bagażnika zyskała na tym wprawdzie minimalnie, ale za to znacząco powiększyła się przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.

Nie jest tajemnicą, że produkowana teraz w Turcji corolla (poprzedniczka przyjeżdżała do nas z Republiki Południowej Afryki) jest blisko spokrewniona konstrukcyjnie z najnowszym aurisem. We wnętrzu świadczą o tym choćby identyczne w obu modelach deski ze wskaźnikami, konsola środkowa i kierownice.
Toyota ma do zaoferowania w nowej corolli do wyboru trzy silniki. Są to dwie jednostki benzynowe i diesel. Silniki benzynowe mają następujące pojemności: 1,33 l (99 KM) oraz 1,6 l (132 KM). Pojemność turbodiesla wynosi 1,4 l , z której generuje moc 90 KM. Niezależnie od rodzaju napędu, jest on przenoszony na koła przedniej osi poprzez sześciobiegową skrzynię manualną.

http://www.toyotalodz.com.pl/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie