reklama

Prawie połowa łodzian chce ograniczenia prędkości do 30km/h w centrum Łodzi

Agnieszka MagnuszewskaZaktualizowano 
Dziennik Łódzki/archiwum
Mieszkańcy Łodzi nie chcą nowych dróg, popierają ulice tylko dla tramwajów i prawie tyle samo jest zwolenników co przeciwników strefy 30 km/h.

Choć konsultacje społeczne, dotyczące systemu transportowego Łodzi, wstrzymano w połowie czerwca, magistrat ogłosił w tym tygodniu raport ze spotkania z łodzianami w dniu 10 czerwca i podsumował wypełnione przez nich ankiety.

O wprowadzeniu strefy uspokojonego ruchu było głośno w ubiegłym roku, gdy promował ją były wiceprezydent Radosław Stępień. Jesienią powołano nawet zespoły, które mają wytyczyć strefę, w której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ich plan miał być gotowy wiosną, ale do tej pory go publicznie nie zaprezentowano.

W pierwszej kolejności ograniczenie ruchu miało nastąpić na osiedlach położonych poza ścisłym centrum Łodzi. Jesienią Zarząd Dróg i Transportu miał wytypowane ulice: Małachowskiego, Krzywickiego i Solskiego. Dlaczego akurat te? Bo mieszkańcy Radiostacji prosili urzędników o zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

Jednak podczas konsultacji pytano łodzian o ograniczenie prędkości w kwartale Ogrodowa/Północna - Kilińskiego - Piłsudskiego - Kościuszki/Zachodnia. Pomysł ten zdecydowanie poparło 24,3 proc. łodzian, a opcję "raczej popieram" wybrało 13,4 proc.

Czym taką decyzję motywowano?

- Zdecydowanie jest to najlepsze rozwiązanie w centrach miasta, co udowodniono już w wielu państwach w Europie. Powoduje wielokrotne zwiększenie bezpieczeństwa, a nie utrudnia płynności - tłumaczy jedna z osób biorących udział w konsultacjach.

Oczywiście, nie brakuje też przeciwników strefy ograniczonego ruchu w centrum. Zdecydowanie temu rozwiązaniu sprzeciwia się 30,1 proc., a raczej nie popiera go 14,6 proc. Oponenci podkreślają, że zaproponowany obszar jest zdecydowanie za duży, by wprowadzić w nim takie ograniczenia. Zwłaszcza że znajdują się w nim tak strategiczne ulice jak Nawrot, Tuwima, Sienkiewicza, Kilińskiego, Próchnika/Rewolucji.

Z ograniczeniem dozwolonej prędkości wiąże się też propozycja zarezerwowania niektórych ulic tylko dla tramwajów. Co ciekawe, większości osób biorących udział w konsultacjach to nie przeszkadza. Pomysł dotyczy ul. Narutowicza i Zielonej między ul. 28. Pułku Strzelców Kaniowskich a Wschodnią oraz ul. Nowomiejską. Poparło go mniej lub bardziej zdecydowanie 47,1 proc. Przeciwnych było 29,1 proc.

Prezydent Łodzi traktuje raport jako "zestawienie opinii i propozycji". Chce, by po wznowieniu, konsultacje miały formę spotkań ze specjalistami i mieszkańcami dzielnic.

ZOBACZ WYNIKI KONSULTACJI SPOŁECZNYCH NA NASTĘPNEJ STRONIE
Przeciwni nowym drogom
Aż 92,1 proc. łodzian, biorących udział w konsultacjach, nie popiera budowy trasy Karskiego (Brzóski - Modra - Karskiego - Żeligowskiego - Łąkowa), ul. Konstytucyjnej (odcinek Strykowska - Przybyszewskiego) oraz ul. Nowotargowej (od Tuwima do Piłsudskiego). Poparło te drogi tylko 6,3 proc. osób, które wzięły udział w konsultacjach.

Więcej torowisk
51,7 proc. osób poparło przywrócenie ruchu tramwajowego w ul. Broniewskiego (odcinek Rzgowska - Kilińskiego) i przeznaczenie tylko dla tramwajów ul. Kilińskiego na odcinkach: Traugutta - Wigury, Narutowicza - Północna . Sprzeciwia się tym pomysłom tylko 23,7 proc. osób biorących udział w konsultacjach.

Parkingi przy stacjach kolejowych
74,8 proc. osób poparło propozycję wprowadzenia parkingów w systemie "Park and Ride" (parkuj i jedź transportem zbiorowym) przy stacjach i przystankach kolejowych Łódź Radogoszcz Zachód, Łódź Lublinek, Łódź. Przeciwnych temu rozwiązaniu było tylko 8,7 proc.

Parkingi rowerowe
71,7proc. poparło wprowadzenie systemu "Bike and Ride" (jedź rowerem, parkuj i jedź pociągiem) na stacjach i przystankach kolejowych: Łódź Radogoszcz Zachód, Łódź Żabieniec, Łódź Pabianicka, Łódź Chojny, Łódź Widzew .

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 192

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
POLAK łodzianin

mają problem ze sterowaniem ruchu to cwaniaki kombinują .kasę wzieli i problem .......

f
fdgsfg

Tzn. że ponad połowa tego nie chce.

A
Adam

Popieram w całości ludzie po łodzi szaleją, a 30 to i tak stanowczo za dużo może by 10 lub 20

G
Gość

W najbardziej zakorkowanym mieście Polski przejazd przez centrum (obwodnicy BRAK) z prędkością 30km/h - HORROR! Na to stać tylko panią Zdanowską.

r
rudi

Połowa ankietowanych Łodzian.Czyli 65 osób czy coś koło tego

k
klauss

tytuł powinien brzmieć - "prawie połowa łodzian nie ma samochodu", bo tylko wtedy można uważać, że 30km/h może być komukolwiek przydatne. Poza tym, powoływanie się na rozwiązania w europejskich miastach, w sytuacji, gdy Łódź nie ma ani obwodnicy ani nawet jednego dojazdu do autostrady, brzmi bardzo żałośnie, jak w powiedzeniu "zobaczyła żaba, że konie kują i sama nogę podstawia"

e
evilek

Śnij dalej

k
kris

mnie i moim znajomych tez nikt nie pytał wiec to okłamane statystyki

g
gość

kto powiedział że ludzie nie chcieli remontu Rojnej,czekali na to kilka lat ;mieszkasz chyba poza Łodzią że wypisujesz takie bzdury !!!

h
haha

ludzie szybciej na pieszo dojdą do celu niż dojadą

.

a od kiedy to liczą sie z zdaniem ludzi ludzie nie chcieli trasy w-z remontu rojnej a jakoś robią

S
Stach

Żaden spec nie pomyślał, że jazda taka to więcej spalin w mieście- gdzie tu ekologia o której tyle się mówi.Panowie i Panie weźcie się do solidnej pracy i nie wymyślajcie głupot!!!!!

F
Fotadek

Mam dużo znajomych w moim mieście (Łodzi), ale nikt z nich nie był pytany o ograniczenie prędkości do 30km/h. Ankietę przeprowadzono w kościele podczas kółka różańcowego?
Idiotyzm...

m
mistrz

predkosci 50 / 60 / 70 km/h obowiazuja w roznych miejscach i na calych obszarach miejskich a i tak malo kto przestrzega Jedno wiecej nawet do 30 km/h nie zrobi na nikim wrazenia i tak bedziemy jezdzic jak wola

e
evil

Np. na 80% ulic w Grazu. I w wielu innych miastach w cywilizowanej Europie, ale polactwo nie jest w stanie tego pojąć.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3