Nasza Loteria

Prezydent Hanna Zdanowska na video-czacie: "Opłaty za parkowanie zostaną". Za co łodzianie zapłacą mniej w czasie pandemii koronawirusa?

md
Video-czat Hanny Zdanowskiej trwał około 40 minut. Prezydent obiecała kolejne wkrótce.
Video-czat Hanny Zdanowskiej trwał około 40 minut. Prezydent obiecała kolejne wkrótce. Maciej Kałach
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska w czwartek (19 marca) wieczorem odpowiadała za pośrednictwem czatu internetowego na pytania łodzian dotyczące zmian w funkcjonowaniu miasta podczas epidemii koronawirusa. Pytano o to, czy zmniejszone lub zniesione zostaną opłaty za parkowanie, przedszkola, żłobki, czynsze...

Czat rozpoczął się o godz. 18. W szczytowym momencie publiczność prezydent Łodzi sięgnęła 1,7 tys. oglądających na żywo, czat trwał 40 minut. Oto niektóre z pytań, jakie łodzianie zadali Hannie Zdanowskiej i jej odpowiedzi.

Pomoc dla przedsiębiorców: czy będą zwolnienia z czynszów i podatków?
Na bieżąco analizujemy sytuację. Działania ze strony miasta muszą być efektywne, a nie efektowne. Skontaktowałam się z dużą liczbą przedsiębiorców, tych dużych, wielkich i tych maleńkich, których działalność z mocy ustawy została teraz ograniczona. Pozwólcie, że przeanalizuję wszystkie dane i propozycje, które złożyli mi przedsiębiorcy. Przestawimy wam określoną propozycję, która z jednej strony będzie wam pomocna, a z drugiej będzie możliwa do udźwignięcia przez miasto. Obiecuję, że będzie to propozycja, która pozwoli wam utrzymać miejsca pracy i przetrwać, bo o to chodzi.

Czy będą obniżki czynszów mieszkaniowych?
Analizujemy, czy w ogóle jest taka potrzeba. Za chwilę może stać się tak, że będziemy tracić swoje miejsca pracy, nie będziemy wydolni, nie będziemy w stanie regulować swoich zobowiązań. Wtedy być może podejmiemy taką decyzję. W tej chwili póki co, mam nadzieję, że pensje, które wypracowaliście, wpływają na wasze konta. Jeżeli cokolwiek się zachwieje, będziemy podejmować decyzje, ale będą to decyzje indywidualne, nie zbiorowe, bo przecież w zasobach komunalnych są też osoby, które doskonale radzą sobie w tym momencie, bo są branże, choć nieliczne, które na tym kryzysie - powiedzmy to sobie szczerze - będą zarabiały. Chcemy, żeby te decyzje były dla wszystkich sprawiedliwe, bo ten kryzys objął nas wszystkich.

Czy będą obniżki w żłobkach i przedszkolach?
W tej chwili nie przewidujemy takich obniżek. Chciałam przypomnieć, że rodzice płacą za rzeczywisty czas spędzony w przedszkolach przez dzieci. Jeśli chodzi o żłobki, niestety uchwała nie pozwala nam na to, bo opłata jest stała. W tej chwili pracujemy nad tym, by tę uchwałę zmienić, byście mogli w momencie, kiedy nie z waszej przyczyny, kiedy nie od was zależy sytuacja, w której żłobki zostały zamknięte, byście nie musieli ponosić kosztów.

Czy będą zwroty za migawki?
Nie przewidujemy takich zwrotów, ponieważ trudno jest określić, kto w rzeczywistości korzysta z migawki, a kto nie i kto miałby weryfikować, czy sprzedana migawka jest na tyle aktywna, że wykorzystujecie potencjał na niej zgromadzony, w postaci opłaty, którą wnieśliście, czy faktycznie siedząc w domu, nie korzystacie z niej w ogóle. Na to wszystko przyjdzie czas, w tej chwili musimy się skupić na walce z koronawirusem i zapewnieniu trwałości miejsc pracy.

Czy będzie darmowe parkowanie.
To pytanie, które często się powtarza, szczególnie po tym, gdy niektóre samorządy taką decyzję podjęły. Przypomnę, że Łódź i Kraków to miasta nieporównywalne, ponieważ stawki w Krakowie są wielokrotnie większe niż w Łodzi, a druga rzecz która jest istotna, to ta, że Kraków sam realizuje opłatę parkingową. My niestety mamy firmę, którą wyłoniliśmy w przetargu, w związku z czym nie jesteśmy w stanie z dnia na dzień rozwiązać umowy, a gdybyśmy próbowali ją rozwiązać, byłyby to kolejne, olbrzymie koszty dla miasta. Pytanie, czy w dobie kryzysu, kiedy zastanawiamy się, czy wspomagać służbę zdrowia w zakresie zakupów testów, gdzie je kupować, czy kupować maseczki, bo to są teraz najważniejsze problemy, z którymi zgłaszają się wszyscy, dywagacje, jak zabezpieczyć interes miasta, ale przede wszystkim nie złamać dyscypliny finansów publicznych rozwiązując umowę prawnie zawartą, byłoby nie na czasie. Drugą rzeczą jest fakt, że musimy powodować rotację miejsc parkingowych. W Śródmieściu nadal są ludzie, a miejsca przeznaczone do parkowania w większości są zajęte, w związku z czym proszę was w tym względzie o wyrozumiałość.

Dlaczego MPK jeździ rzadziej?
Zapotrzebowanie na usługi MPK jest zdecydowanie mniejsze niż w normalnych czasach, do których przywykliśmy. Badamy natężenie ruchu w pojazdach, patrzymy jak to funkcjonuje, chciałam przypomnieć jeszcze i uspokoić, że w godzinach, kiedy funkcjonują duże zakłady pracy z pracą na zmiany, tam ilość pojazdów nie zmniejszyła się. W pozostałych godzinach przeszliśmy na tzw. sobotni rozkład. Ten rozkład jest nieadekwatny do zapotrzebowania, ale rozumiemy, że chcecie państwo czuć się komfortowo i mieć możliwość korzystania z komunikacji bez obawy, dlatego (...) jest to rozkład adekwatny przy pandemii, która panuje jeśli chodzi o bezpieczne rozmieszczenie pasażerów w pojazdach. Istotne jest także to, że staramy się na bieżąco pojazdy dezynfekować, byście byli bezpieczni.

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 74

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
free like Angel
Bawcie się tak dalej, zaprogramowani na głupotę, brak mądrości, roztropności ludzie XXI wieku..wierzcie w to wszystko czym teraz Was karmią, skutki będą bardzo opłakane. Ludzie pseudonowoczesności, pseudowiedzy itd..
G
Gość
22 marca, 23:22, Trelemorele:

Myśle ze ludzie pytają o opłaty parkingowe z tego powodu, ze dzień parkowania blisko miejsca pracy kosztuje około 20zl, razy 4-5dni= 80-100/tyg. Ci ludzie często jeżdżą komunikacja miejska, w takiej sytuacji aby zminimalizować ryzyko najwygodniej dla nich byłoby podróżować do pracy samochodem, ale niestety niektórych na to nie stać, zwłaszcza teraz. Oczywiście można parkować w strefach darmowego parkowania i dojść, ale na swoim przykładzie powiem, ze pracuje w ścisłym miejscu i taki spacer to prawie 20 minut.

Centrum*

T
Trelemorele

Myśle ze ludzie pytają o opłaty parkingowe z tego powodu, ze dzień parkowania blisko miejsca pracy kosztuje około 20zl, razy 4-5dni= 80-100/tyg. Ci ludzie często jeżdżą komunikacja miejska, w takiej sytuacji aby zminimalizować ryzyko najwygodniej dla nich byłoby podróżować do pracy samochodem, ale niestety niektórych na to nie stać, zwłaszcza teraz. Oczywiście można parkować w strefach darmowego parkowania i dojść, ale na swoim przykładzie powiem, ze pracuje w ścisłym miejscu i taki spacer to prawie 20 minut.

P
PreczZalkoholiczką

Głupie babsko

G
Gość

Przyciskanie guzików na parkomacie roznosi zarazę. Totalny id iotyzm. Nie każdy ma pod ręką flaszkę spirytusu tak jak Zdanowski.

G
Gość
19 marca, 21:58, mietek:

A DLACZEGO MA BYĆ TANIEJ?

Wytłumaczcie dlaczego parkowanie ma być za darmo?

Nikt nie lubi płacić, ale strefy płatnego parkowania to norma w każdym większym mieście. I w Polsce, i na Zachodzie.

Już tak po prostu jest i tyle.

Ale mamy epidemię!

No i co z tego?

Piwo staniało z powodu epidemii?

Staniał cement?

Czy podstawowa stawka VAT nadal wynosi 23%?

A może taksówki jeżdżą za darmo? No chociaż za pół ceny?

Nie?

No to dlaczego parkowanie ma być darmowe?

20 marca, 14:26, Agnieszka56:

Dlaczego pieniądze z biletów ze Strefy idą w większości do kieszeni firmy zewnętrznej a nie do miasta???Kto do tego doprowadził? Gdzie są organy kontroli?To jest działanie na niekorzyść mieszkańców m. Łodzi!!!

20 marca, 14:28, hih89:

Dalej obowiązuje hasło - KOCHAM Łódź

21 marca, 0:23, Gość:

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - spodnie jej opadają

choćby dlatego, że duża grupa ludzi dojeżdża cały czas do centrum do pracy i maszeruje z miejsca bezpłatnego parkowania mijając innych być może chorych a gdyby można było bliżej parkować mniej by się narażali

p
pppppp

Dlaczego Poczta Polska nie doręcza paczek, jeżeli tego nie robią to dlaczego za tę usługę biorą pieniądze. DPT i inne firmy kurierskie wywiązują się ze swojej pracy. Paczka od kilku dni jest w Łodzi Al. Włókniarzy 227 trudno codziennie chodzić na pocztę i się o nią pytać masakra.

G
Gość
20 marca, 10:35, Gość:

co oznaczają słowa pani prezydent - niestety u nas opłaty parkingowe pobiera firma zewnętrzna, a w Krakowie miasto ? Czy to PIS narzucił takie rozwiązanie dla naszego biednego miasta ?

20 marca, 17:35, opre:

NIE, czy to był INTERES?

Chyba TAK, ale nie urząd był zainteresowany, aby były przychody z parkomatów dla budżetu miasta. Widać, że lepiej aby zrobiła to prywatna firma, tylko jaka i kto jest właścicielem, nie powinno to być tajemnicą.

G
Gość
20 marca, 11:43, Gość:

Macie coście chcieli...70% nie mogło się mylić ... To teraz nie kwiczeć.

20 marca, 12:09, 70%:

Spiierdalaj na Nowogrodzką

zawirowania z małym mózgiem,i te loki się nieustannie jej kręcą

opowiada dyrdymały - puszcza kreta z nurkiem i spodnie jej opadają

to nie ja nie winna urząd miasta uml bgm zlm kabarety

G
Gość
20 marca, 16:21, notariusz Radek:

Kraków może sam obsługiwać parkowanie, Łódź musi dawać zarobić firmie zewnętrznej!Powiedzieć NIEGOSPODARNOŚĆ to jak nic nie powiedzieć!

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - puszcza kreta z nurkiem i spodnie jej opadają

G
Gość
20 marca, 16:21, notariusz Radek:

Kraków może sam obsługiwać parkowanie, Łódź musi dawać zarobić firmie zewnętrznej!Powiedzieć NIEGOSPODARNOŚĆ to jak nic nie powiedzieć!

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - puszcza kreta z nurkiem i spodnie jej opadają

G
Gość
20 marca, 19:27, Gość:

NIE, NIE, NIE, NIE , NIE, NIE, NIE , NIE, NIE, NIE, NIE . N I E !!!!!

PROKURATOR TAK TAK TAK !

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - puszcza kreta z nurkiem i spodnie jej opadają

G
Gość
20 marca, 22:18, Gość:

Czy miasta ma wziąć przykład od taksówkarzy czy odwrotnie!!!! Ma pani kręcone włosy???

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - puszcza kreta z nurkiem i spodnie jej opadają

G
Gość
19 marca, 21:58, mietek:

A DLACZEGO MA BYĆ TANIEJ?

Wytłumaczcie dlaczego parkowanie ma być za darmo?

Nikt nie lubi płacić, ale strefy płatnego parkowania to norma w każdym większym mieście. I w Polsce, i na Zachodzie.

Już tak po prostu jest i tyle.

Ale mamy epidemię!

No i co z tego?

Piwo staniało z powodu epidemii?

Staniał cement?

Czy podstawowa stawka VAT nadal wynosi 23%?

A może taksówki jeżdżą za darmo? No chociaż za pół ceny?

Nie?

No to dlaczego parkowanie ma być darmowe?

20 marca, 14:26, Agnieszka56:

Dlaczego pieniądze z biletów ze Strefy idą w większości do kieszeni firmy zewnętrznej a nie do miasta???Kto do tego doprowadził? Gdzie są organy kontroli?To jest działanie na niekorzyść mieszkańców m. Łodzi!!!

20 marca, 14:28, hih89:

Dalej obowiązuje hasło - KOCHAM Łódź

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały - spodnie jej opadają

G
Gość
20 marca, 22:18, Gość:

Czy miasta ma wziąć przykład od taksówkarzy czy odwrotnie!!!! Ma pani kręcone włosy???

zawirowania z małym mózgiem,a loki się nieustannie kręcą

opowiada dyrdymały

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki