Progi na drogach rowerowych sposobem na szalonych rowerzystów?

Agnieszka Magnuszewska
Spowalniacze miałyby się pojawić m.in. przed przejściami dla pieszych
Spowalniacze miałyby się pojawić m.in. przed przejściami dla pieszych Przemek Świderski / Polskapresse
Szykany, poduszki berlińskie i tradycyjne progi to spowalniacze, których w Łodzi wciąż przybywa. Montowane są one jednak tylko na jezdniach. Natomiast Krzysztof Komorowski, logistyk z Łodzi, jest przekonany, że progi powinny pojawić się również na drogach rowerowych.

- Bardzo często na naszych ulicach można spotkać rowerzystów, którzy nie przepuszczają ludzi na przejściach dla pieszych. Wiele jest też przypadków rowerzystów wyjeżdżających z drogi rowerowej na ulicę, tuż przed zbliżające się pojazdy. Można domniemywać, że takie zachowanie stanowi potencjalne zagrożenie dla wszystkich - podkreśla Krzysztof Komorowski.

Dlatego łodzianin zaapelował do dyrekcji Zarządu Dróg i Transportu oraz radnych z komisji gospodarki mieszkaniowej i komunalnej, by rozważyli montaż na drogach rowerowych progów o wysokości 10 cm i szerokości 15 cm.

- Wnioskuję, aby dla bezpieczeństwa pieszych zainstalować spowalniacze tuż przed przejściami dla pieszych, dokładnie trzy garbki w odległości 1,2 m od siebie. Wówczas kierujący rowerem musiałby zwolnić i przepuścić pieszych - wyjaśnia Komorowski. - To rozwiązanie byłoby też wskazane w miejscach, gdzie droga rowerowa przecina ulicę. Wtedy rowerzyści nie wjeżdżaliby tuż przed maski aut - dodaje Krzysztof Komorowski.

Gdzie według logistyka należałoby zamontować spowalniacze? Przede wszystkim przy: skrzyżowaniach Kościuszki - Mickiewicza, Rokicińska - Widzewska, a także przy al. Bandurskiego koło dworca Łódź Kaliska.

Jak na te propozycje zapatruje się Zarząd Dróg i Transportu?

- Dziękujemy za wszystkie sugestie dotyczące poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu. Jednak zgodnie z przepisami progi zwalniające można stosować tylko dla ruchu samochodowego - mówi Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

Potwierdza to drogówka.

- Nie ma możliwości montażu takich urządzeń na drogach rowerowych. Z naszych obserwacji wynika, że spowalniacze bardzo by się przydały - przyznaje młodszy aspirant Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki. - Dotyczy to miejsc, gdzie ekrany i inne urządzenia infrastruktury ograniczają widoczność.

Do takich niebezpiecznych miejsc należy skręt z al. Włókniarzy w ul. Struga (mimo zamontowania tam lustra poprawiającego widoczność). Druga lokalizacja to Konstytucyjna - Piłsudskiego przy urzędzie stanu cywilnego.

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca i rower
Ilu z rowerzystów przekracza obowiązującą w mieście prędkość 50km/h? Rzadko, który przekracza 30km/h, ale skoro tak, to może ograniczenie do 20km/h dla wszystkich włącznie z samochodziarzami? Samochód jadący 30km/h jest groźniejszy, niż rower jadący tą samą prędkością.
L
Lisek
Dokładnie, tym bardziej, że większość tych pojebów (mówię tu też o sobie) czerpie radość z wszelkich nierówności i na pewno przy tym nie zwalnia, a wręcz na takich przeszkodach pokusi się o skakanie, co moim zdaniem jest jeszcze niebezpieczniejsze dla pieszych w pobliżu.
m
mar
Droga rowerowa to ciąg komunikacyjny do sprawnego przemieszczania się, a nie alejka parkowa do rekreacyjnego plątania...
m
mar
Red: Droga rowerowa to ciąg komunikacyjny do sprawnego przemieszczania się, a nie alejka parkowa do rekreacyjnego plątania...
t
to choroba
wiec jak mozesz powiedziec chory debil.. przeciez to oczywiste
R
Red
Takie progi są jak najbardziej potrzebne. Na ścieżkach spora część to pojeby którym wydaje się że są na torze kolarskim.
G
Gość
lecz nogi, człowieku. na inne organy za późno
A
A
Należy ukrócić te wszystkie "wtargnięcia" pieszych, którzy potem giną pod kołami niewinnych zszokowanych kierowców!!!
A
A
Dlaczego w ogóle gazety zajmują się wymysłami tego chorego debila?
n
nielogistyk
Wiem! Fotoradary! Albo jeszcze skuteczniej jakby rozstawić kolczatki lub rozsypać tłuczone szkło! Ewentualnie porobić doły-pułapki przykryte gałązkami i liśćmi, w których będą zaostrzone pale... albo w ogóle nie robić ścieżek, bo po co? Na rowerze pan logistyk (z małych) chyba nie jeździ.
s
stefek
szkoda że nie hydraulik :D
B
Burak
Powiem tak...z jednej strony ma trochę racji w kwestii bezpieczeństwa. Z drugiej natomiast, jeśli ktoś nie ma amortyzatora na przednim kole, to ja nie chce wiedzieć jak to może się dla niego skończyć :) "Zmęczenie" materiału i takie "widełki" wbijają mu się w klatkę piersiową :) Pozdrawiam.
L
Leon1
Nie wiem człowieku gdzie Ty zdobywałeś wiedzę, ale nie musiałeś za bardzo się przykładać, gdzie znaki przestankowe?
w
witek
Dość rowerowego chamstwa. Niektórym z nich nawet na hulajnodze nie powinno dać się jeździć.
t
tt
Jak ktoś jeździ tylko samochodem to ma klapki na oczach i tylko zależy jemu żeby miał dobrze. Typowe polaczkowe podejście. Mentalność Kalego się kłania w najlepszym wydaniu.
Dodaj ogłoszenie