Promocja Łodzi: 6 mln zł na Fashion Week, 700 tys. zł na...

    Promocja Łodzi: 6 mln zł na Fashion Week, 700 tys. zł na Łódź Design Festival

    Joanna Barczykowska, Jolanta Baranowska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź

    Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź ©Mikołaj Zacharow/archiwum Dziennika Łódzkiego

    W latach 2014-2016 Urząd Miasta Łodzi ma przeznaczać do 2 mln zł rocznie na promocję Łodzi na FashionPhilosophy Fashion Week Poland. 700 tys. zł ma trafić do organizatorów Łódź Design Festival. Miasto będzie też przyciągać turystów i organizatorów konferencji.
    Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź

    Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź ©Mikołaj Zacharow/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Polski tydzień mody, czyli FashionPhilosophy Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź. Po wielkim sukcesie ósmej edycji pojawiły się obawy, że impreza może zniknąć z Łodzi do innego miasta, które lepiej ją dofinansuje. Władze Łodzi podjęły właśnie decyzję o podpisaniu nie dwuletniej, jak do tej pory, ale aż trzyletniej umowy z organizatorami polskiego tygodnia mody, czyli agencją Moda Forte.


    Według wcześniejszych planów dwuletni plan współfinansowania imprezy miała zaaprobować Rada Miejska. Stosowna uchwała miała trafić na sesję rady 12 czerwca. Uchwałę wycofano jednak z porządku obrad, decyzję o podpisaniu umowy ma podjąć prezydent Łodzi.

    Organizatorzy Fashion Week cieszą się ponieważ długoterminowa umowa z miastem pomaga im w negocjacjach ze sponsorami.

    - Miasto finansuje imprezę w 30 proc., a pozostałą część musimy pozyskać od sponsorów. Poprzednia umowa z miastem obowiązuje tylko do końca tego roku, dlatego część sponsorów wstrzymało rozmowy z nami. Mam nadzieję, że przy dłuższych umowach uda nam się pozyskać ich większą liczbę - mówi Jacek Kłak, szef FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

    Długoterminowe umowy pozwalają też organizatorom na zaproszenie projektantów z większym wyprzedzeniem. Nieoficjalnie mówi się, że gwiazdą październikowej edycji ma być John Malkovich, aktor, który od kilku lat z powodzeniem projektuje ubrania. Oprócz niego ma się też pojawić znany japoński projektant.

    Władze Łodzi widzą same korzyści z organizowania międzynarodowego wydarzenia w mieście. Fashion Week wzmacnia wizerunek Łodzi jako stolicy mody i centrum przemysłów kreatywnych. Pięciodniowa impreza gromadzi po 5 tys.gości dziennie. Dla miasta to przede wszystkim tzw. ekwiwalent reklamowy, który sięga 16 mln zł rocznie.

    CZYTAJ TEŻ: Fashion Week: Łódź powoli odbudowuje swoją markę

    Do 700 tys. zł rocznie (w latach 2014-2016) ma być wydane z budżetu Łodzi na promocję miasta na Łódź Design Festival - Międzynarodowy Festiwal Designu. Organizowana od 2007 r. przez Łódź Art Center impreza - na której prezentowane są najnowsze trendy we wzornictwie użytkowym - z lokalnego wydarzenia urosła do rangi imprezy międzynarodowej. Ekwiwalent reklamowy z tej imprezy w 2012 r. został oszacowany na prawie 1,5 mln zł. Na fesiwalu pojawiło się ok. 45 tysięcy gości. Zaś w mediach pojawiło się ponad 1.100 publikacji na temat tej imprezy. Żadna nie miała negatywnego wydźwięku...
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (25)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MAM TAKI PLAN:

    eR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 10

    W przyszłym roku niech Łódź nie dofinansuje żadnego "artystycznego gniota" - nic się nie odbędzie i zobaczymy czy miasto się zawali. Kasę przeznaczymy na remonty przedszkoli, szpitali albo może na...rozwiń całość

    W przyszłym roku niech Łódź nie dofinansuje żadnego "artystycznego gniota" - nic się nie odbędzie i zobaczymy czy miasto się zawali. Kasę przeznaczymy na remonty przedszkoli, szpitali albo może na zmniejszenie opłat za wywóz śmieci - do 1 zł rocznie. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Te 3 miliony rozdać ubogim

    Hubertus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    W Łodzi się nie przelewa. ponad połowa ludzi żyje skromnie. Gdyby tę kasę podzielić na 250 000 potrzebujących to wyjdzie rocznie po jakieś 10-12 zł na głowę czy 1 zł miesięcznie. Ale wtedy poziom...rozwiń całość

    W Łodzi się nie przelewa. ponad połowa ludzi żyje skromnie. Gdyby tę kasę podzielić na 250 000 potrzebujących to wyjdzie rocznie po jakieś 10-12 zł na głowę czy 1 zł miesięcznie. Ale wtedy poziom życia się podniesie i napłynie zagraniczny kapitał do miasta który pozwoli się odbić od dołka...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wrocmy do korzeni

    kinoman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

    to lodz juz nie jest lodzia filmową tylko designy i mody? Jak to sie szybko zmienia w zaleznosci od nastroju Pani Prezydent. A mialo byc tak pieknie. UML podpisał tez wieloletnia umowę z Targowa...rozwiń całość

    to lodz juz nie jest lodzia filmową tylko designy i mody? Jak to sie szybko zmienia w zaleznosci od nastroju Pani Prezydent. A mialo byc tak pieknie. UML podpisał tez wieloletnia umowę z Targowa Street i co z tego wyszło?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A kto w Polsce wie cokolwiek o Targowa Street?

    Quba powiatowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    W przypadku Łodzi to na forum ogólnopolskim koljarzy się Cemaraimage, Fashion Week i Łódź Design.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łódź wyrosła na tekstyliach bo takie jest dziedzictwo i doświadczenie tego miasta

    Jeremy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

    Łódź filmowa to historia powojenna. Studia filmowe potrzebne były natychmiast bo kino było głównym elementem propagandy komunistycznej Polski-a w zrujnowanej Warszawie nie było szansy na...rozwiń całość

    Łódź filmowa to historia powojenna. Studia filmowe potrzebne były natychmiast bo kino było głównym elementem propagandy komunistycznej Polski-a w zrujnowanej Warszawie nie było szansy na uruchomienie tego w ciągu paru powojennych lat. Łódź odzieżowa i modowa -to jak ktoś to wspomniał -także Interfashion w latach 90 tych i ponad 100 000 ludzi do dziś pracujących w regionie. Fashion Week jest szansą utrzymania dla tej grupy zawodowej w nowej formie w jakiej znalazł się przemysł odzieżowy i tworzenie nowego wizerunku Łodzi. Jeśli 2 mln rocznie to dużo -kiedy wydaje się setki mln na stadiony, wiadukty, czasami bzdurne remonty (plac Dąbrowskiego za 17 mln!)-to trzeba pogonić Fashion Week do Warszawy. Tam 2 mln wydaje się na jeden duży pokaz Macieja Zienia więc chyba nie będą mieli z tym problemu...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łódź stolica Polski

    retlod (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

    Mnie Łódź zawsze kojarzyła się z tekstyliami. Pamiętam największe targi Interfashion (czy jakoś tak), siedzibę Textilimpexu, najlepszą Akademię Sztuk Pięknych i masę firm produkujących odzież itp....rozwiń całość

    Mnie Łódź zawsze kojarzyła się z tekstyliami. Pamiętam największe targi Interfashion (czy jakoś tak), siedzibę Textilimpexu, najlepszą Akademię Sztuk Pięknych i masę firm produkujących odzież itp. To była tekstylna stolica Polski. W chwili obecnej dodałbym Fashion Week, Międzynarodowe Trienale Tkaniny, bodaj największa tego typu impreza na świecie i inne imprezy modowe. A o filmie nie należy zapominać bo mamy przecież Toya Studios, siedzibę Heliosa i w końcu Szkołę Filmową.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    no chyba jaja

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    to sa chyba jaja. Łódź nie ma poeniędzy na kulturę, likwiduje się szkoły, Biuro Promocji Urzędu miasta jest pełne amatorów, którzy zajmują się promocją własnych osób a nie miasta i wydaje się tak...rozwiń całość

    to sa chyba jaja. Łódź nie ma poeniędzy na kulturę, likwiduje się szkoły, Biuro Promocji Urzędu miasta jest pełne amatorów, którzy zajmują się promocją własnych osób a nie miasta i wydaje się tak gigantyczne pieniądze na imprezy prywatne, którymi interesuje sie tylko branża. kiedy wreszcie ktos wpadnie na pomysl zeby tym wydzialem UMŁ zajął się NIK?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co ma współnego kultura z wydziałem promocji?

    Zgred (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 14

    Wydział promocji zajmuje się promocją i według klucza efektów promocyjnych ocenia wartość wydanych pieniędzy. Na promocję Łodzi wydaje się mniej niż na chodniki we wsi Kleszczów. Kraków na...rozwiń całość

    Wydział promocji zajmuje się promocją i według klucza efektów promocyjnych ocenia wartość wydanych pieniędzy. Na promocję Łodzi wydaje się mniej niż na chodniki we wsi Kleszczów. Kraków na festiwale wydaje kilkanaście milionów rocznie i odwiedza to miasto parę set tysięcy ludzi więcej. Opole i Sopot kojarzą się z festiwalem muzycznym, Gdynia z filmowym -tak to działa. Bez wizerunku Łódź może być popularna jak Zawiercie w którym nikt nie zawita. Camerimage, czy Fashion Week to niejako wizytówki miasta.Nawt komisarz Alex....To efekt promocji . Zaś kultura to wydział kultury albo Ministerstwo Kultury. Szkoły to Ministerstwo Edukacji...Co to za pitolenie bez sensu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tragedia tego miasta

    Gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

    to przecież rozbój w biały dzień! jakim cudem prywatna firma otrzymuje z państwowej kasy 2 banki ;OOOO nie wiem czy śmiać się czy płakać ....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Moda to trzeci biznes swiata ..i na modzie się zarabia

    Ja Klaudiusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    http://platine.pl/nowy-jork-zarabia-na-modzie-900-milionow-rocznie-0-1028821.html

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Za mało na FD!

    true (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 13

    Skąd uprzywilejowanie mody, gdy to design przynosi na świecie większe zyski i daje szansę na naprawdę międzynarodową rangę festiwalu?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ekwiwalent reklamowy - bajki dla naiwnych

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 18

    Świetne stwierdzenie i na dodatek nieweryfikowalne w żaden sposób a pozwala wyciągać niezłą kasę przez organizatorów. 700 tys. za 1100 publikacji daje średnio 636 PLN na jedną notkę prasową (bo...rozwiń całość

    Świetne stwierdzenie i na dodatek nieweryfikowalne w żaden sposób a pozwala wyciągać niezłą kasę przez organizatorów. 700 tys. za 1100 publikacji daje średnio 636 PLN na jedną notkę prasową (bo takie z reguły to są publikacje). To koszt bo wartość ktoś sobie wycenił na 1,5 mln. Dobry biznes, niestety nie dla miasta te wszystkie festiwale, seriale itp. Skoro mają taką wartość reklamową to niech się z reklam utrzymują i kasy sponsorów. Jakoś jestem przekonany, że nie byli by w stanie uzyskać 1/4 sumy którą wymieniają jako wartość reklamową.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Za 600 zł możesz sobie kupić nekrolog w Wyborczej a nie relację w kolorowym magazynie

    PR manager (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

    Strona w "Twoim stylu" kosztuje ok 60 tyś zł, w Flesz, Gracja, Party, Na żywo itp.-ponad 80 tyś za stronkę. Więc łatwo policzyć ,ze 1100 relacji to kwoty wielomilionowe .A to tylko jeden z aspektów...rozwiń całość

    Strona w "Twoim stylu" kosztuje ok 60 tyś zł, w Flesz, Gracja, Party, Na żywo itp.-ponad 80 tyś za stronkę. Więc łatwo policzyć ,ze 1100 relacji to kwoty wielomilionowe .A to tylko jeden z aspektów promocyjnych....zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zgadza się

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

    Tyle, że właśnie wielkość nekrologu i to nie w Wyborczej a w Głosie Pcimia miała zdecydowana większość tych relacji.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    google.pl

    Pr manager (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

    pisz sobie co chcesz...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sport?

    ---ol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    Masz racje, dlatego idąc tym tokiem myślenia, łódzkie kluby sportowe też powinny nie dostawać kasy z miasta skoro to taka świetna forma promocji


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak najbardziej

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    Kluby sportowe to prywatne firmy i powinny się utrzymywać z prywatnych funduszy a nie publicznych. Miasto powinno wspierać sport amatorski.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Weryfikowalne jak najbardziej

    Ja Klaudiusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 13

    Ekwiwalent reklamowy wyceniają oficjalne agencje w tym zakresie wyspecjalizowane. To podstawowe narzędzie w marketingu i PR każdego produktu reklamowego. Zresztą wystarczy google i wyniki dla...rozwiń całość

    Ekwiwalent reklamowy wyceniają oficjalne agencje w tym zakresie wyspecjalizowane. To podstawowe narzędzie w marketingu i PR każdego produktu reklamowego. Zresztą wystarczy google i wyniki dla wyszukiwania rekordów dla fashion week łódź.....tysiące wywołań....zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W ograniczonym stopniu

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

    Ok weryfikowalne w mniejszym bądź większym stopniu natomiast w mojej opinii wartość tego wskaźnika jest wielokrotnie zawyżona zawsze. A google na dowolne hasło da setki tysięcy lub miliony...rozwiń całość

    Ok weryfikowalne w mniejszym bądź większym stopniu natomiast w mojej opinii wartość tego wskaźnika jest wielokrotnie zawyżona zawsze. A google na dowolne hasło da setki tysięcy lub miliony odpowiedzi więc żaden argument.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ale bedzie zabawa...nie ubaw...

    Wacus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

    Czarty karty rozdaja .....a ludzie za to placa....i mieszkaja w altankach w ogrodkach dzialkowych i to juz tez sie skonczy....bo na działkowych placach mozna duzo zarobic...na razie budownictwo...rozwiń całość

    Czarty karty rozdaja .....a ludzie za to placa....i mieszkaja w altankach w ogrodkach dzialkowych i to juz tez sie skonczy....bo na działkowych placach mozna duzo zarobic...na razie budownictwo stanelo....ale to chwilowy zastuj...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    super promocja:)

    as (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 18

    tylko że obie imprezy mają kilka swoich odpowiedników w innych miastach i to dużo lepszych, a na pewno bardziej medialnych:)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bajki

    pitu pitu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 12

    kłak jak zwykle opowiada coś co chciałby że miało miejsce, prawda jest natomiast taka że 2 bańki od miasta to 80% całej gotówki którą ma na faszyn week, bez niej nawet by nie pierdnął...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo