Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi: 6 mln zł na Fashion Week, 700 tys. zł na Łódź Design Festival

Joanna Barczykowska, Jolanta Baranowska
Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź
Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź Mikołaj Zacharow/archiwum Dziennika Łódzkiego
W latach 2014-2016 Urząd Miasta Łodzi ma przeznaczać do 2 mln zł rocznie na promocję Łodzi na FashionPhilosophy Fashion Week Poland. 700 tys. zł ma trafić do organizatorów Łódź Design Festival. Miasto będzie też przyciągać turystów i organizatorów konferencji.

Polski tydzień mody, czyli FashionPhilosophy Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź. Po wielkim sukcesie ósmej edycji pojawiły się obawy, że impreza może zniknąć z Łodzi do innego miasta, które lepiej ją dofinansuje. Władze Łodzi podjęły właśnie decyzję o podpisaniu nie dwuletniej, jak do tej pory, ale aż trzyletniej umowy z organizatorami polskiego tygodnia mody, czyli agencją Moda Forte.

Według wcześniejszych planów dwuletni plan współfinansowania imprezy miała zaaprobować Rada Miejska. Stosowna uchwała miała trafić na sesję rady 12 czerwca. Uchwałę wycofano jednak z porządku obrad, decyzję o podpisaniu umowy ma podjąć prezydent Łodzi.

Organizatorzy Fashion Week cieszą się ponieważ długoterminowa umowa z miastem pomaga im w negocjacjach ze sponsorami.

- Miasto finansuje imprezę w 30 proc., a pozostałą część musimy pozyskać od sponsorów. Poprzednia umowa z miastem obowiązuje tylko do końca tego roku, dlatego część sponsorów wstrzymało rozmowy z nami. Mam nadzieję, że przy dłuższych umowach uda nam się pozyskać ich większą liczbę - mówi Jacek Kłak, szef FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Długoterminowe umowy pozwalają też organizatorom na zaproszenie projektantów z większym wyprzedzeniem. Nieoficjalnie mówi się, że gwiazdą październikowej edycji ma być John Malkovich, aktor, który od kilku lat z powodzeniem projektuje ubrania. Oprócz niego ma się też pojawić znany japoński projektant.

Władze Łodzi widzą same korzyści z organizowania międzynarodowego wydarzenia w mieście. Fashion Week wzmacnia wizerunek Łodzi jako stolicy mody i centrum przemysłów kreatywnych. Pięciodniowa impreza gromadzi po 5 tys.gości dziennie. Dla miasta to przede wszystkim tzw. ekwiwalent reklamowy, który sięga 16 mln zł rocznie.

CZYTAJ TEŻ: Fashion Week: Łódź powoli odbudowuje swoją markę

Do 700 tys. zł rocznie (w latach 2014-2016) ma być wydane z budżetu Łodzi na promocję miasta na Łódź Design Festival - Międzynarodowy Festiwal Designu. Organizowana od 2007 r. przez Łódź Art Center impreza - na której prezentowane są najnowsze trendy we wzornictwie użytkowym - z lokalnego wydarzenia urosła do rangi imprezy międzynarodowej. Ekwiwalent reklamowy z tej imprezy w 2012 r. został oszacowany na prawie 1,5 mln zł. Na fesiwalu pojawiło się ok. 45 tysięcy gości. Zaś w mediach pojawiło się ponad 1.100 publikacji na temat tej imprezy. Żadna nie miała negatywnego wydźwięku...

Łódź jest typowym miastem na weekend. Można tu przyjechać na koncert ulubionego zespołu czy wydarzenie sportowe, ale też zostać dzień dłużej, by obejrzeć kamienice i poprzemysłowe budynki. I właśnie ofertą turystyczną typu city break chce się promować Łódź. W latach 2013-2014 miasto chce wydać na ten cel 2,5 mln zł. W czerwcu miasto dowie się, czy dostanie na ten cel 2,1 mln zł unijnego dofinansowania. Wtedy magistrat musiałby dołożyć do tej promocji 375 tys. zł.

CZYTAJ TEŻ: City break: kawa w Mediolanie, wystawa w Londynie, zabawa w Barcelonie

Magistrat chce też promować Łódź jako miejsce, w którym można organizować kongresy i konferencje. W latach 2013-2015 na promocję turystyki biznesowej chce wydać 1,1 mln zł. Jeśli dostanie dotację z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (997 tys. zł) - będzie musiało dołożyć tylko 176 tys. zł.

Władze Łodzi chcą też nadal promować miasto, jako centrum przemysłów kreatywnych, czyli miejsce łączące pomysły twórców i naukowców z przedsiębiorczością. W 2013 i 2014 r. chce wydać na ten cel 2,6 mln zł (w tym 2,2 mln zł dotacji z Unii Europejskiej oraz 392 tys. zł z budżetu miasta).

Magistrat chce też, by Łódź była postrzegana jako dobre miejsce do planowania inwestycji, a więc i dające pracę - szczególnie w sektorach IT i BPO. Na promocję Łodzi gospodarczej w ciągu najbliższych dwóch lat chce wydać 1,7 mln zł (1,4 mln zł z dotacji i 259 tys. zł z budżetu miasta).

- Liczymy na unijne dofinansowanie z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji UMŁ. - W 2011 r. dostaliśmy od nich dotację na promocję przemysłów kreatywnych oraz na szlak bajkowy. Teraz złożyliśmy wnioski na cztery kolejne projekty. Chcemy się promować zarówno w Łodzi, jak i na terenie województwa i kraju. Jeśli nie dostaniemy dofinansowania zrobimy skromniejszą promocję, własnymi siłami.

CZYTAJ TEŻ: Szef biura promocji UMŁ: Nie chcemy brać agencji, która nie włoży serca w promocję Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Promocja Łodzi: 6 mln zł na Fashion Week, 700 tys. zł na Łódź Design Festival - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki