Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi. Łódzcy kreatywni na zagranicznych rynkach

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Łódzcy kreatywni mają być promowani przez magistrat za granicą, żeby podbić nowe rynki. Urząd chce na ten cel pozyskać unijne dofinansowanie.

Udział w międzynarodowych targach, pozyskiwanie zagranicznych rynków lub poszerzanie wiedzy o łódzkim rynku kreatywnych w Polsce. To działania, na które Biuro Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą chce pozyskać z Unii Europejskiej 892 tysiące w 2016 roku i około miliona złotych w 2017 roku. Do projektu „Promocja gospodarcza łódzkiego sektora kreatywnego” wartego 2,3 miliona złotych Łódź ma dać wkład w wysokości niewiele ponad 300 tysięcy złotych.

- Na imprezach międzynarodowych, na których Łódź będzie obecna, chcemy zabierać kreatywnych. Tak było podczas wyjazdów do Stuttgartu - tłumaczy Bartłomiej Wojdak, dyrektor BPTiWZ.

Promocja Łodzi: na mapki dla pielgrzymów nie ma, ale na drugi sklep z pamiątkami jest

Łódzcy artyści, ale nie tylko najemcy lokali dla kreatywnych, prezentowali swoje prace w Stuttgarcie ostatnich latach dwa razy. Dwa lata temu podczas Stuttgarckiej Nocy zorganizowanej z okazji 25-lecia współpracy Łodzi i największego miasta Badenii-Wirtembergii oraz w ubiegłym roku podczas stuttgarckich targów designu, mody i sztuki Dekumo.

„Łódź Pozdrawia”, kampania promująca Łódź, ma już pięć nagród

BPTiWZ zamierza także pozyskać unijne dofinansowanie na promocję Łodzi w sektorze turystyki biznesowej.

- Promocja ma być robiona głównie w tych miast, do których jest bezpośrednie połączenie lotnicze z Łodzi na przykład: Amsterdam, Praga, Monachium - wyjaśnia Barłomiej Wojdak. - Natomiast naszą grupą docelową jest branża MICE (skrót od: spotkania - imprezy integracyjne - konferencje - eventy - red.), której chcemy prezentować nasze hotele i obiekty konferencyjne.

Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą zamierza promować kreatywnych

Na program „Rozwój gospodarczy w sektorze turystyki ze szczególnym uwzględnieniem turystyki biznesowej poprzez promocję na rynkach zagranicznych”, wart 1,8 miliona złotych, Łódź chce pozyskać dofinansowanie w kwocie około 1,5 miliona złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki