Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi. Miasto wydało 300 tys. złotych na gadżety

Marcin Bereszczyński
Torby z wizerunkiem łódzkich murali wzbudzają duże zainteresowanie osób, odwiedzających CIT przy Piotrkowskiej 87.
Torby z wizerunkiem łódzkich murali wzbudzają duże zainteresowanie osób, odwiedzających CIT przy Piotrkowskiej 87. Grzegorz Gałasiński
Łódź nie oszczędza na gadżetach promocyjnych. Miasto wydało blisko 300 tys. złotych na koszulki, magnesy i pamiątki z logo. Natomiast dochód z pamiątek sięgnął do końca sierpnia 16,3 tys. zł.

Koszulki, wydawnictwa, magnesy, długopisy i pamiątki z logo miasta są rozdawane podczas imprez, festiwali i pikników. Łódź wydała na swoje gadżety prawie 300 tys. zł. Dla porównania, Piotrków Trybunalski przeznacza na materiały promocyjne 30 - 40 tys. zł rocznie, a Poddębice wydały 23,5 tys. zł.

Łódzki magistrat zamówił gadżety promocyjne za kwotę 285,7 tys. zł. Zostały one w części sfinansowane z projektów unijnych. Materiały były kupione w dwóch transzach. Pierwsza o wartości 191,7 tys. zł składała się z koszulek, pinsów, migawek z oferą rabatową, długopisów, toreb papierowych, magnesów w kształcie łapek i tkanych toreb polipropylenowych. Gadżety były rozdawane podczas wakacyjnych festiwali, na których obecne było stoisko Łodzi, a także w łódzkich hotelach. Gadżety trafiły również do rąk uczestników festiwali, odbywających się w Łodzi. Zakup tych materiałów sfinansowała UE.

Druga transza materiałów promocyjnych kosztowała 94,1 tys. zł. Kupione zostały z budżetu miasta. Były to gadżety, zamówione dla potrzeb wydziałów UMŁ na podstawie wpływających wniosków od organizacji pozarządowych i instytucji. Wśród tych gadżetów znalazły się koszulki z nadrukiem "ulica Piotrkowska" i logo "Łódź Kreuje", wydawnictwa, pióra, pendrive'y, buttony okazjonalne i smycze.

Oprócz tego pamiątki i gadżety, związane z Łodzią, można kupić w Centrum Informacji Turystycznej przy Piotrkowskiej 87. Od 1 czerwca ubiegłego roku działa tam sklepik z pamiątkami. CIT do końca sierpnia wydał na zakup pamiątek do sklepiku 10,2 tys. zł. Dochód ze sprzedaży pamiątek wyniósł 16,3 tys. zł.

- CIT to jednostka budżetowa, więc cały dochód, pochodzący ze sprzedaży pamiątek, jest odprowadzany na rachunek budżetu miasta - informuje Grzegorz Gawlik z biura prasowego UMŁ. - Największą popularnością cieszą się magnesy, przedstawiające atrakcje turystyczne Łodzi, filcowe zakładki do książek, przypinki w kształcie tabliczek z nazwami ulic w Łodzi czy tzw. kremówki, a także kubki.

W ofercie CIT są też przewodniki po Łodzi, plany miasta, albumy, pocztówki, T-shirty, body, magnesy, breloki, maskotki Misia Uszatka, torby z tkaniny, długopisy, przy-pinki i gra "Łódź. Zapamiętaj!".

Magistrat w Piotrkowie Trybunalskim przeznacza na gadżety reklamowe od 30 do 40 tys. zł rocznie. Większość materiałów promocyjnych wytwarzanych jest przez wytwórców z Piotrkowa lub wytwórców regionalnych.

W ofercie są: monety dwuzłotowe Piotrków Trybunalski w etui, breloki, proporczyki, chorągiewki, koszulki, smycze, notesy z długopisem, etui na klucze, saszetki, kosmetyczki, piórniki, gry planszowe, kredki w opakowaniu, świeczniki, miody pitne w opakowaniu, filiżanki w opakowaniu, zestawy stołowe w opakowaniu, parasole, kalendarzyki-informatory, wprasowanki "Pora na Piotrków", książki, bombki, fartuszki, wyroby ze słomy, materiały, wykonane przez piotrkowskich artystów plastyków (obrazy), pocztówki, kalendarze, foldery, ulotki, zakładki, teczki, torby papierowe sygnowane znakiem graficznym. Materiały wykorzystywane są w czasie targów, imprez wystawienniczych, jarmarków, spotkań i konferencji, a także bywają wręczane jako nagrody.

Sieradz stawia na niesztampowe rozwiązania. Przykładem planszowa gra "Źródło". Została poświęcona rewitalizacji Sieradza, a oparta jest na słynnych sieradzanach. Wachlarz gadżetów Sieradz to m.in. stuelementowe puzzle z widokiem na sieradzki Rynek i klasztor, notatniki, widokówki czy flagi Polski z napisem Sieradz. Jest też pakiet pamiątek, związany z festiwalem fryzjerskim Open Hair: magnesy na lodówkę, grzebienie, nożyczki, zapachy i parasole. Dla prestiżowych gości są oprawione wycinanki autorstwa twórczyni ludowej Kazimiery Balcerzak.

Gmina Poddębice wydała 3,5 tys. zł na okolicznościowe butelki z wodą termalną na otwarcie Pijalni Wód Termalnych i Teatru Integracji. Otwarcie zrewitalizowanej części miasta upamiętniono, rozdając koszulki z napisem "Kocham Poddębice". Kosztowały one magistrat 20 tys. zł.

Na 37. Skierniewickie Święto Kwiatów, Owoców i Warzyw przygotowano wiatraczki w trzech kolorach, apaszki, smycze i okulary w dwóch wariantach kolorystycznych. Na gadżetach są maczki, czyli logo skierniewickiego święta.

Współpraca: tyka, pg, kk, den

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki