Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi na biletach. Czy władze miasta znają zabytki?

Agnieszka Magnuszewska
W Białej Fabryce dziś mieści się Centralne Muzeum Włókiennictwa
W Białej Fabryce dziś mieści się Centralne Muzeum Włókiennictwa
Oczekiwania co do nowych parkomatów, które zostaną zamontowane 24 kwietnia, rosną. Zarząd Dróg i Transportu chce by można było w nich płacić zbliżeniową kartą. Natomiast Jarosław A. Janowski, łódzki przewodnik, oczekuje, że miasto w końcu spełni swoje obietnice sprzed czterech lat i zacznie zamieszczać na rewersach biletów wizerunki zabytków.

- Czy przy kolejnej już okazji instalowania nowych parkomatów uda się zrealizować obietnice pani Hanny Zdanowskiej z maja 2007 r.? Obiecywała wtedy, że ZDiT przyłączy się z zaangażowaniem do realizacji idei "obrazkowej" promocji miasta - przypomina Janowski.

Jednak w drugim przetargu na nowe parkomaty (oferty zostaną otworzone 3 lutego) nie ma mowy o grafice na biletach. Nowości jednak nie zabraknie. Pierwszy konkurs unieważniono, bo oferenci żądali więcej niż miasto chciało na to przeznaczyć.

Mimo to w drugim przetargu ZDiT postanowił zwiększyć wymagania. W nowych parkomatach będzie można płacić kartą. Jedyna nowość dotycząca wyglądu biletów to wydrukowany numer rejestracyjny auta, którego postój opłacono. Wpisanie go nie będzie jednak obowiązkowe.

Drukowanie biletów z grafiką miasto planowało już w 2007 r. Obiecała to Hanna Zdanowska jako wiceprezydent Łodzi. W piśmie do przewodnika Janowskiego zaznaczyła, że pierwsze grafiki mogą pojawić się na rewersie biletu w 2008 r., bo wcześniej musi powstać ich projekt. Niestety, obietnica nie została spełniona. Dlaczego?

Agnieszka Lubiatowska rzeczniczka ZDiT odpowiada w ten sposób: - Umieszczenie grafiki na odwrocie biletu nie zostało ujęte w zadaniu, bo władze Łodzi prowadzą działania mające na celu renowacje łódzkich zabytków. Pani Prezydent nadzoruje program, którego celem jest przywrócenie blasku 100 łódzkim kamienicom.

Według Janowskiego z odpowiedzi wynika, że władze miasta nie zauważają w Łodzi innych zabytków niż wspomniane sto kamienic. - Być może władze nie znają łódzkich zabytków. Może powinny się wybrać na wycieczkę turystyczną po mieście - zaznacza Janowski.

Władze postanowiły natomiast zorganizować kampanię informacyjną dla łodzian na temat korzystania z nowych parkomatów. Miesiąc przed ich zamontowaniem do łodzian trafi aż 50 tys. folderów z instrukcją.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki