Budynek naszpikowany nowoczesnymi systemami
Autorami projektu nowego dworca są architekci z An Archi Group z Gliwic. Według przyjętego projektu dworzec zyska zupełnie inny wygląd niż ten stary z lat 90. Architekci postawili na trójnawowy układ budynku z poprzeczną osią tunelu łączącego aleję Włókniarzy z aleją Unii Lubelskiej. Zaproponowali także całkowicie nową jego formę - z dużymi przeszkleniami od strony placu przeddworcowego i elewacją wykonaną z miedzi oksydowanej. Na parterze znajdzie się część służąca podróżnym, w tym kasy, przestronna poczekalnia wraz z częścią dla dzieci oraz lokale komercyjne, na piętrze będą pomieszczenia biurowe. Budynek zostanie wyposażony w ogrzewanie podłogowe, wentylację z klimatyzacją oraz windy. Bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu zapewnią nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe. Za optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej, wody oraz pracę urządzeń i instalacji będzie odpowiadał system BMS (Building Management System).
Plac przed dworcem jak oaza
Zmieni się również otoczenie dworca. Powstanie nowoczesny plac przydworcowy służący jako węzeł komunikacyjny, z miejscem dla samochodów, autobusów oraz rowerów wraz z dużą wiatą na rowery. Przy dworcu znajdzie się także postój taksówek oraz duża ilość zieleni - zarówno drzew, jak i krzewów oraz traw, dzięki czemu miejsce to stanie się przyjazne i relaksujące. Projekt uwzględnia również rozwiązania związane ze zwiększeniem przepustowości stacji Łódź Kaliska, w wyniku budowy tunelu średnicowego i znacznego wzrostu liczby pociągów. Nowy dworzec ma być gotowy w pierwszej połowie przyszłego roku.
Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?