Przebudowa ul. Aleksandrowskiej w Łodzi. Pozostanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Przez ostatnie 6 lat planów co do przebudowy Aleksandrowskiej było wiele. W końcu jej szerokość przy granicy miasta nie ulegnie zmianie.

W środę Zarząd Dróg i Transportu poznał chętnych na zaprojektowanie niewielkiego odcinka ul. Aleksandrowskiej między Szczecińską a granicą Łodzi. Choć ma on długości tylko 2,5 km debata o jego parametrach trwa od 6 lat.

Do przebudowy Aleksandrowskiej i połączenia jej z nowym odcinkiem Romanowskiej przymierzono się pierwszy raz w 2008. Efekt? Nadal to nie nastąpiło. A niewielki odcinek Aleksandrowskiej zmieniał w wizjach drogowców parametry.

W pewnym momencie miała on mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i ze względu na poszerzenie jezdni zamierzano zlikwidować tory za ul. Szczecińską.

Ale tegoroczna wersja zakłada, że ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, czyli obecną szerokość.

- Oprócz jezdni przebudowane będą chodniki i torowisko tramwajowe. Powstanie też droga rowerowa - mówi Piotr Grabowski z biura prasowego ZDiT. - Trudno powiedzieć ile będzie kosztować przebudowa i kiedy ruszą prace. Jest to uzależnione m.in. od planowanej przebudowy ul. Szczecińskiej (od Aleksandrowskiej do nowej trasy dojazdowej do S14), a także od budowy samej S-14.

Za to wiadomo, ile może kosztować sam projekt przebudowy. W środę otwarto oferty w przetargu na to opracowanie. Najtańsza z nich opiewa na 428 tys. zł (Mosty-Katowice z siedzibą w Katowicach), a najdroższa prawie na 981 tys. zł (WYG Consulting w Warszawie).

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 36

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

2017

Jest rok 2017 i co? I nic kasa poszła na projekty, a droga jest dalej do doopy. Walcie się wszyscy, którzy tylko obiecują.

P
PC

Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze, przynajmniej ja latem przesiądę się na rower i będę jeździć do Łodzi do pracy, bo jak na razie to strach jechać obecną Aleksandrowską :-(

P
PC

Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze, przynajmniej ja latem przesiądę się na rower i będę jeździć do Łodzi do pracy, bo jak na razie to strach jechać obecną Aleksandrowską :-(

p
ppp

Wszystko OK, ale ten zjazd jest planowany nie na przedłużenie Rojnej, tylko na zupełnie nową ulicę w standardzie ekspresowej 2+2 do Szczecińskiej - mniej więcej po śladzie ul Zadraż i granicy miasta. Rojna zostaje jak była i na Aleksandrowską też brak zjazdu.
Co do reszty to oczywiście masz rację.
Rozwiązanie ma sens tylko wtedy jeśli doszłoby do dalszej budowy obwodnicy a nie sądzę, żeby ktoś miał na to kasę.
Pzdrw.

d
dEstrukcjA

Na zgierskiej przy wlocie do Zgierza też jest jeden pas i dopiero po 23 robi się luźniej. Projekt z jednym pasem na poziomie toku rozumowania ZDiT.

,

Dobrze kombinujesz, dobrze..

j
jacek k

jeden pas chyba ktoś oszalał tam jest istna makabra w godzinach szczytu nie mówiąc o piątku

s
sowa

Tu najtańsza propozycja to 430 tys. ( podobnie poprzednia ) a przecież będą wykorzystywać badania z poprzednich projektów. Ogólnie ta jedna jezdnia może być, bo dwujezdniowa i tak kończyłaby się na początku Aleksandrowa ale po tej oszczędności powinni dołożyć wąską uliczkę, wzdłuż Aleksandrowskiej, zbierającą ruch z osiedli a zmniejszyć ilość skrzyżowań ( ma być 6 hamujących plynną jazdę ) o przynajmniej 2, zwłaszcza Teowe. Tak widziałem w Holandii. Jest bezpieczniej, oszczędniej i spokojniej. Ciekawi mnie wjazd i wyjazd z Romanowskiej na Aleksandrowską po remoncie.

F
Fijoł

Gdyby nie światła przy Chochoła to piesi by musieli mieć tyczki do skakania, żeby przeskoczyć Aleksandrowską, bo za nim jeden z drugim się zatrzyma to kilku zginie pod kołami. Nie wspomnę już o wyjeździe z Chochoła na Aleksandrowską.

F
Fijoł

Przerabialiśmy to już na naszym osiedlu dwa razu, właśnie został ukończony projekt naszej ulicy po raz trzeci, za pierwszym razem firma zbankrutowała pod koniec prac, za drugim projekt się przedawnił, zobaczymy jak będzie teraz. Remonty ulic w naszym miescie to jeded wielki wałek, spróbujcie się dowiedzieć wg jakiego klucza są dzielone pieniądze. Nie mówie o sytuacjach gdy pieniędzy nie ma, pytam jak się przydziela kolejność remontów jak pieniądze już są? Dlaczego nie ma jednej oficjalnej kolejki??? wtedy jest jasne i transparentne: ulica X jest 8-ma w kolejce i w miarę środków w swojej kolejności będzie zrealizowana, czy to taki trudne??? Czy chodzi o to, ze trudniej wtedy wcisnąć swoich za łapówkę? proponuję aby jakiś dziennikarz się tym zajął. Ciekawy temat.

.

Wisłę przybliżyć!

.

Jak tramwaje nie będą się wlec 10 km/h, to będzie z nich korzystać więcej pasażerów.

p
poszukiwany

to nie można przesunąć rzeki ?

b
belfer

W pokazywanych kilka razy planach budowy trasy S-14 nie przewiduje się zjazdu i wjazdu na nią z ul. Aleksandrowskiej. Ma być węzeł "Romanów" i zjazd na przedłużenie Rojnej. W tej sytuacji ważniejsza jest właśnie rozbudowa tej ostatniej i ewentualne poszerzenie Szczecińskiej na odcinku Rojna Aleksandrowska. Mam wątpliwości do tego rozwiązania, bo wtedy w Aleksandrowie znaczna część ruchu z kierunku Poddębic przeniosłaby się na ciąg ul. Wierzbińska-Pabianicka ale trzecia droga do Łodzi byłaby znacznie cenniejsza.

r
rudi

Z artykułu wynika, że będzie węziej? Typowe łódzkie myślenie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3