Przebudowa ul. Aleksandrowskiej w Łodzi. Pozostanie jedna...

    Przebudowa ul. Aleksandrowskiej w Łodzi. Pozostanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu [ZDJĘCIA]

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Przebudowa ul. Aleksandrowskiej w Łodzi. Pozostanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu [ZDJĘCIA]
    1/6
    przejdź do galerii

    ©Łukasz Kasprzak

    Przez ostatnie 6 lat planów co do przebudowy Aleksandrowskiej było wiele. W końcu jej szerokość przy granicy miasta nie ulegnie zmianie.
    W środę Zarząd Dróg i Transportu poznał chętnych na zaprojektowanie niewielkiego odcinka ul. Aleksandrowskiej między Szczecińską a granicą Łodzi. Choć ma on długości tylko 2,5 km debata o jego parametrach trwa od 6 lat.

    Do przebudowy Aleksandrowskiej i połączenia jej z nowym odcinkiem Romanowskiej przymierzono się pierwszy raz w 2008. Efekt? Nadal to nie nastąpiło. A niewielki odcinek Aleksandrowskiej zmieniał w wizjach drogowców parametry.

    W pewnym momencie miała on mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i ze względu na poszerzenie jezdni zamierzano zlikwidować tory za ul. Szczecińską.

    Ale tegoroczna wersja zakłada, że ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, czyli obecną szerokość.

    - Oprócz jezdni przebudowane będą chodniki i torowisko tramwajowe. Powstanie też droga rowerowa - mówi Piotr Grabowski z biura prasowego ZDiT. - Trudno powiedzieć ile będzie kosztować przebudowa i kiedy ruszą prace. Jest to uzależnione m.in. od planowanej przebudowy ul. Szczecińskiej (od Aleksandrowskiej do nowej trasy dojazdowej do S14), a także od budowy samej S-14.

    Za to wiadomo, ile może kosztować sam projekt przebudowy. W środę otwarto oferty w przetargu na to opracowanie. Najtańsza z nich opiewa na 428 tys. zł (Mosty-Katowice z siedzibą w Katowicach), a najdroższa prawie na 981 tys. zł (WYG Consulting w Warszawie).

    Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (37)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    porażka

    2017 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jest rok 2017 i co? I nic kasa poszła na projekty, a droga jest dalej do doopy. Walcie się wszyscy, którzy tylko obiecują.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobre i tyle...

    PC (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze,...rozwiń całość

    Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze, przynajmniej ja latem przesiądę się na rower i będę jeździć do Łodzi do pracy, bo jak na razie to strach jechać obecną Aleksandrowską :-(zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobre i tyle...

    PC (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze,...rozwiń całość

    Przeżyję już nawet po jednym pasie na tej drodze, byleby była nowa nawierzchnia, dobre oświetlenie, chodnik i droga dla rowerów, czyli cywilizowana ulica... Wtedy może i korki będą mniejsze, przynajmniej ja latem przesiądę się na rower i będę jeździć do Łodzi do pracy, bo jak na razie to strach jechać obecną Aleksandrowską :-(zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jedna z głównych dróg wylotowych z Łodzi i ma mieć jeden pas

    dEstrukcjA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Na zgierskiej przy wlocie do Zgierza też jest jeden pas i dopiero po 23 robi się luźniej. Projekt z jednym pasem na poziomie toku rozumowania ZDiT.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    2 pasy minimum

    jacek k (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    jeden pas chyba ktoś oszalał tam jest istna makabra w godzinach szczytu nie mówiąc o piątku

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chciałbym mieć te pieniądze, co wydano na poprzednie projekty.

    sowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Tu najtańsza propozycja to 430 tys. ( podobnie poprzednia ) a przecież będą wykorzystywać badania z poprzednich projektów. Ogólnie ta jedna jezdnia może być, bo dwujezdniowa i tak kończyłaby się na...rozwiń całość

    Tu najtańsza propozycja to 430 tys. ( podobnie poprzednia ) a przecież będą wykorzystywać badania z poprzednich projektów. Ogólnie ta jedna jezdnia może być, bo dwujezdniowa i tak kończyłaby się na początku Aleksandrowa ale po tej oszczędności powinni dołożyć wąską uliczkę, wzdłuż Aleksandrowskiej, zbierającą ruch z osiedli a zmniejszyć ilość skrzyżowań ( ma być 6 hamujących plynną jazdę ) o przynajmniej 2, zwłaszcza Teowe. Tak widziałem w Holandii. Jest bezpieczniej, oszczędniej i spokojniej. Ciekawi mnie wjazd i wyjazd z Romanowskiej na Aleksandrowską po remoncie. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po co robić projekyt jak nie wiadomo czy będzie kasa na remont???

    Fijoł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Przerabialiśmy to już na naszym osiedlu dwa razu, właśnie został ukończony projekt naszej ulicy po raz trzeci, za pierwszym razem firma zbankrutowała pod koniec prac, za drugim projekt się...rozwiń całość

    Przerabialiśmy to już na naszym osiedlu dwa razu, właśnie został ukończony projekt naszej ulicy po raz trzeci, za pierwszym razem firma zbankrutowała pod koniec prac, za drugim projekt się przedawnił, zobaczymy jak będzie teraz. Remonty ulic w naszym miescie to jeded wielki wałek, spróbujcie się dowiedzieć wg jakiego klucza są dzielone pieniądze. Nie mówie o sytuacjach gdy pieniędzy nie ma, pytam jak się przydziela kolejność remontów jak pieniądze już są? Dlaczego nie ma jednej oficjalnej kolejki??? wtedy jest jasne i transparentne: ulica X jest 8-ma w kolejce i w miarę środków w swojej kolejności będzie zrealizowana, czy to taki trudne??? Czy chodzi o to, ze trudniej wtedy wcisnąć swoich za łapówkę? proponuję aby jakiś dziennikarz się tym zajął. Ciekawy temat. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    remont

    rudi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Z artykułu wynika, że będzie węziej? Typowe łódzkie myślenie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zagwozdka

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    Mieszkam w Aleksandrowie i pokonuję to wąskie gardło codziennie. Też miałem nadzieję na dwupasmówkę, ale logicznie rzecz biorąc, to po co. W Aleksandrowie korka raczej nie ma. Wyjątek, to ok. godz....rozwiń całość

    Mieszkam w Aleksandrowie i pokonuję to wąskie gardło codziennie. Też miałem nadzieję na dwupasmówkę, ale logicznie rzecz biorąc, to po co. W Aleksandrowie korka raczej nie ma. Wyjątek, to ok. godz. 8, gdy rodzice dowożą dzieci do szkół. Korek robi się w Kochanówce przy Chochoła i na odcinku Chochoła - Szczecińska. Resztę da się przełknąć. Tramwaj do Chochoła to połączenie dla szpitala i dużej liczby mieszkańców jego okolicy. Przesiadka przy Szczecińskiej jest wyjątkowo niewygodna, bo trzeba dojść ok. 200 m od pętli do przystanku na Aleksandrowskiej. Moim zdaniem większe znaczenie miałoby wybudowanie zapowiadanego od lat przedłużenia ul. Rojnej, która przechodząc w Romanowską i Pabianicką w Aleksandrowie, dałoby dodatkowe połączenie Aleksandrowa i Zielonego Romanowa z Teofilowem. Obecnie alternatywą dla Aleksandrowskiej jest tylko Rąbień. Poszerzenie Aleksandrowskiej pomiędzy Szczecińską a Chochoła wymagałoby albo likwidacji tramwaju (szkodliwe i uciążliwe) albo wykupienia kawałka terenu, tak żeby przesunąć torowisko. Zdaje się, że to też nie wchodzi w rachubę ze względu na koszty.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przecież od lat plany są inne

    ppp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Od wielu lat plany dróg sa w tym rejonie przecież inne. Jak mieszkasz w Aleksandrowie to mapka wisiała kiedyś na ścianie w urzędzie - kilka lat temu szukałem działki to sprawdzałem. Zamiast...rozwiń całość

    Od wielu lat plany dróg sa w tym rejonie przecież inne. Jak mieszkasz w Aleksandrowie to mapka wisiała kiedyś na ścianie w urzędzie - kilka lat temu szukałem działki to sprawdzałem. Zamiast jakiegoś przedłużania Rojnej (??) jest aktualnie rozpoczynane cywilizowanie Romanowskiej, która ma się łączyć z Aleksandrowską (i od tego miejsca do Szczecińskiej miała być kiedyś dwupasmowa (ale to ostatnio zmienili).
    A jako dodatkowe, a w przyszłości główne połączenie ma służyć połączenie S14 ze Szczecińską (dwupasmowe) i poszerzenie Szczecińskiej do dwóch pasów do Aleksandrowskiej. Ten dojazd do S14 w kierunku Aleksandrowa na razie zakończony pod Zielonym Romanowem do DK71 a jak kiedyś może będzie kasa to dalej jako południowa obwodnica Aleksandrowa. W drugą stronę do Łodzi od Szczecińskiej jako trasa Wojska Polskiego do Włókniarzy (kiedyś nawet przez całe miasto, ale teraz to i na to przez lata się nie zanosi).
    Rojną to w planach może ewentualnie kiedyś trochę poszerzą i przeniosą krańcówkę autobusową na koniec osiedla domków, też nie wiem za co.
    Mapki do znalezienia na forach, na p*****ów jak zwykle trudno w tej sprawie liczyć.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    P.S.

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    W pokazywanych kilka razy planach budowy trasy S-14 nie przewiduje się zjazdu i wjazdu na nią z ul. Aleksandrowskiej. Ma być węzeł "Romanów" i zjazd na przedłużenie Rojnej. W tej sytuacji...rozwiń całość

    W pokazywanych kilka razy planach budowy trasy S-14 nie przewiduje się zjazdu i wjazdu na nią z ul. Aleksandrowskiej. Ma być węzeł "Romanów" i zjazd na przedłużenie Rojnej. W tej sytuacji ważniejsza jest właśnie rozbudowa tej ostatniej i ewentualne poszerzenie Szczecińskiej na odcinku Rojna Aleksandrowska. Mam wątpliwości do tego rozwiązania, bo wtedy w Aleksandrowie znaczna część ruchu z kierunku Poddębic przeniosłaby się na ciąg ul. Wierzbińska-Pabianicka ale trzecia droga do Łodzi byłaby znacznie cenniejsza. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale to nie Rojną

    ppp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Wszystko OK, ale ten zjazd jest planowany nie na przedłużenie Rojnej, tylko na zupełnie nową ulicę w standardzie ekspresowej 2+2 do Szczecińskiej - mniej więcej po śladzie ul Zadraż i granicy...rozwiń całość

    Wszystko OK, ale ten zjazd jest planowany nie na przedłużenie Rojnej, tylko na zupełnie nową ulicę w standardzie ekspresowej 2+2 do Szczecińskiej - mniej więcej po śladzie ul Zadraż i granicy miasta. Rojna zostaje jak była i na Aleksandrowską też brak zjazdu.
    Co do reszty to oczywiście masz rację.
    Rozwiązanie ma sens tylko wtedy jeśli doszłoby do dalszej budowy obwodnicy a nie sądzę, żeby ktoś miał na to kasę.
    Pzdrw.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I to jest mądry głos

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    A nie jęczenie o dwupasmówce. Połączyć Rojną z Pabianicką drugą drogą, zamiast likwidować tramwaj i przesuwać korek (zwęznie z 2 do 1 pasa) o kilkaset metrów, pod granicę Aleksandrowa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "...pozostanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu..."

    .i. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    I zamienimy jeden pas na BUS-pas...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo