W środę Zarząd Dróg i Transportu poznał chętnych na zaprojektowanie niewielkiego odcinka ul. Aleksandrowskiej między Szczecińską a granicą Łodzi. Choć ma on długości tylko 2,5 km debata o jego parametrach trwa od 6 lat.
Do przebudowy Aleksandrowskiej i połączenia jej z nowym odcinkiem Romanowskiej przymierzono się pierwszy raz w 2008. Efekt? Nadal to nie nastąpiło. A niewielki odcinek Aleksandrowskiej zmieniał w wizjach drogowców parametry.
W pewnym momencie miała on mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i ze względu na poszerzenie jezdni zamierzano zlikwidować tory za ul. Szczecińską.
Ale tegoroczna wersja zakłada, że ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, czyli obecną szerokość.
- Oprócz jezdni przebudowane będą chodniki i torowisko tramwajowe. Powstanie też droga rowerowa - mówi Piotr Grabowski z biura prasowego ZDiT. - Trudno powiedzieć ile będzie kosztować przebudowa i kiedy ruszą prace. Jest to uzależnione m.in. od planowanej przebudowy ul. Szczecińskiej (od Aleksandrowskiej do nowej trasy dojazdowej do S14), a także od budowy samej S-14.
Za to wiadomo, ile może kosztować sam projekt przebudowy. W środę otwarto oferty w przetargu na to opracowanie. Najtańsza z nich opiewa na 428 tys. zł (Mosty-Katowice z siedzibą w Katowicach), a najdroższa prawie na 981 tys. zł (WYG Consulting w Warszawie).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?