Przebudowa ulicy Wojska Polskiego w Łodzi. Wielki remont rozpocznie się w 2019 roku. Miasto podpisało umowę na dofinansowanie [ZDJĘCIA]

Anna Gronczewska
Anna Gronczewska
materiały prasowe UMŁ
W przyszłym roku rozpocznie się przebudowa ul. Wojska Polskiego. Urząd Miasta Łodzi podpisał właśnie umowę na dofinansowanie tej inwestycji. Jej koszt wyniesie blisko 114 milionów złotych. Dofinansowanie ze strony Marszałka Województwa łódzkiego w wyniesie aż 74 miliony.

Jak zapewnia Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, w wyniku tej przebudowy nastąpi cała zmiana ciągu komunikacyjnego wzdłuż ul. Strykowskiej. Zbudowane zostanie między innymi nowe torowisko, przystanki, jezdnia, krańcówka.

- Nowa krańcówka będzie integracyjną częścią łączącą niejako system komunikacji miejskiej i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – zapewnia Hana Zdanowska.

Z kolei Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego dodał, ze dofinansowanie przebudowy Wojska Polskiego jest częścią większego projektu transportu niskoemisyjnego.

- Warto zwrócić uwagę również na projekty Sieradza, Radomska i Skierniewic – twierdzi marszałek Stępień. - Tam pojawiają się nowoczesne, hybrydowe autobusy. Mam nadzieję, że dzięki temu wprowadzimy nową jakość.

Łódzki projekt obejmuje przebudowę układu torowo-drogowego ul. Wojska Polskiego, od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej. Przewidziano budowę nowego odcinka torowiska pod ul. Inflancką oraz budowę nowej pętli tramwajowej w rejonie przystanku Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ma to zapewnić. pełną integrację komunikacji miejskiej z pociągami ŁKA przyjeżdżającymi na stację Łódź Marysin. Zbudowany zostanie parking typu park & ride. To znaczy zostawiając auto będziemy mogli skorzystać zarówno z komunikacji miejskiej jak i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Torowisko od ul. Strykowskiej do Zielnej będzie przebiegało po północnej stronie ul. Wojska Polskiego. Od ul. Zielnej do Franciszkańskiej torowisko zostanie przeniesione na stronę południową. Przebudowane zostaną zatoki autobusowe i perony tramwajowe. W ciągu najbliższych trzech miesięcy ma zostać ogłoszony przetarg i rozpocząć się prace projektowa. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku. Planuje się, że zakończy się w 2021 roku. Przypomnijmy, że ulica Wojska Polskiego to jeden z ważniejszych ciągów komunikacyjnych w mieście. O jego przebudowie mówiono od lat. Przebudowywany 4 kilometrowy odcinek torowiska i około 2 kilometrowy kawałek drogi.

Zobacz też:

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2018-07-10T22:33:14 02:00, Abc:

Dofinansowanie w dużej części pochodzi z zUE przesunięcie kasy z innego koszyka. Kasa więc nie pochodzi tylko z naszych podatków ale w 70 procentach z UE.

A UE to skąd ma pieniadze ? Ze skladek miedzy innymi Polaków ! Wiec płacimy skladke z ktorej dostajemy swoje pieniadze ale tylko 50% a reszte Zdanowska bierze kredyty w bankach niemieckich !

G
Gość
ZDANOWSKA ZADLUZYLA JUZ LODZ NA 7 MILIARDOW EURO
G
Gość
Zdanowska dostala znowu łapówke od developera na Strykowskiej przy inflanckiej ! Buduje tam blokowiska paskudne przy trasie ale nie ma jak w jechać na to nowe blokowisko więc Hanka musi teraz zadłużyć znowu Lodzian bo developer się nie cierpliwi.
M
Mir
remont wiaduktu to jedno, ale tam (pomiędzy włókniarzy a unii) należałoby poszerzyć jezdnię do dwóch pasów ruch w każdym kierunku.
m
mir
proponował bym zastosowanie w jezdni wpustów krawężnikowo-ulicznych w miejsce tradycyjnych wpustów.
m
mir
proponowałbym wybudować (podczas tego planowanego remontu) drogę dwujezdniową (w całym ciągu remontowanej drogi) zamiast jednojezniowej (jak to jest przedstawione w wizualizacji)
m
mir
a czy nie lepiej byłoby zrezygnować z torowiska pod Inflancką, a pieniądze przeznaczone na to torowisko zainwestować w torowisko pod wojska polskiego (tunel zaczynający się od franciszkańskiej a kończący się w okolicach obrońców westerplatte , tunel z podziemnym przystankiem tramwajowym na wysokości marynarskiej). prawdopodobnie tak zmodyfikowana inwestycją nie przekroczyła by pierwotnego budżetu (z tunelem pod inflancką). tunel pod inflancką wraz z pętlą tramwajową przy przystanku łka dobudowało by się za kilka lat.
B
Balbinaa
A kiedy wezmą się za most na Drewnowskiej to wzywa opomste do nieba .żeby w 21 w. Coś takiego miało miejsce .To się nadaje do kręcenia filmów to może by była kasa na remont .
g
gość
Nie ma nawet przejścia dla pieszych przez tory !!!!
M
MM
Wiadukt pod Inflancką dla kilku osób dziennie korzystających z ze stacji Łódź Marysińska.
Na wiadukt na odcinku od Niciarnianej do Transmisyjnej (5 km w mieście) pieniędzy nie ma. Ręce opadają.
R
Rządy PO = kataklizm !!!
Wydawać kasę na gwałt póki rządzimy i konraktować swoje firemki. "Bedom" wonerfy, parklety i doniczki za 6 tys od sztuki.
g
gosc
rejon miasta totalnie sparaliżowany przez "kreatywnych". Za to pomysł niezwykle kosztownego doprowadzenia torów tramwajowych do przystanku ŁKA z którego korzysta dziennie dosłownie kilkanaście osób nadaje się na kandydata do bzdury roku. Tak to jest jak polityką transportową miasta zajmują się niedouczeni fanatycy.
g
gosc
Czy Barański już wie, ze rowerem nie można jeździć po chodniku ?
Czy udało się ustalić tożsamość pedalota który celowo potrącił 80-letniego staruszka w trakcie spędu nazywanego przez was masą krytyczną ?
g
gosc
Skąd UE ma pieniądze ?
z
zniesmaczona
a kanalizacji na radogoszczu jak nie było tak nie ma od nie pamietnych lat.
Dodaj ogłoszenie