Przejście śmierci na Kopcińskiego w Łodzi. Komisja wnioskuje o sygnalizację świetlną i obniżenie prędkości dla tramwajów

Jaroslaw Kosmatka
Jaroslaw Kosmatka
Lila Sayed
Znane są już zalecenia dotyczące poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przez ul. Kopcińskiego przy skrzyżowaniu z ul. Nawrot, na którym w poprzedni czwartek zginęła 9-latka.

Po każdym śmiertelnym wypadku zbiera się najpóźniej w ciągu pięciu dni specjalna komisja. Jej zadaniem jest przedstawienie analizy bezpieczeństwa w miejscu, w którym doszło do tragedii. Komisja, w której są policjanci, jak i urzędnicy z biura inżyniera miasta oraz Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, musi też przedstawić wnioski na przyszłość. Eksperci muszą wskazać, jak można wpłynąć na bezpieczeństwo, by więcej w tym samym miejscu nie doszło do tragedii. Po wypadku na Kopcińskiego komisja zebrała się w poniedziałek. Znamy ustalenia analizy bezpieczeństwa.

Jakie są zalecenia? – Przede wszystkim komisja wskazała konieczność zamontowania sygnalizacji świetlnej, wzbudzanej przez pieszych na przejściu – mówi asp. Marzanna Boratyńska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Łodzi.

Z naszych informacji wynika, że przejście powinno też zostać dodatkowo doświetlone, a prędkość tramwajów ma być tutaj ograniczona do 20 km/h. Znaki informujące o przejściu dla pieszych powinny zostać zmienione na wersję aktywną – z migającym oświetleniem.

Co na to ZDiT w Łodzi? – Wysłaliśmy już pismo do MPK z prośbą o wprowadzenie ograniczenia prędkości dla tramwajów na tym odcinku. Zamontujemy aktywne znaki w ciągu miesiąca, dwóch. Będziemy rekomendować ZiM, instalację sygnalizacji świetlnej – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT.

Zobacz skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxxxxxxxxx
Kiedy wreszcie w Łodzi na ul.Kopcińskiego zostaną zamontowane sygnalizacje świetlne.
Ile jeszcze osób musi zginąć, aby wreszcie została zamontowana sygnalizacja świetlna.
A
Aa
Je
U
UWAGAAAA!!!! TU DZIECI!!!!
UWAGA DZIECI!!!!! , WARIACI SPIESZACY SIE NA DROGACH , NIEBEZPIECZNI TRAWAJARZE I INNE OSZOLOMY PEDZA , CZEKAJCIE NA DOROSLYCH I KUPCIE SE DRUGI MEGAFON BY WYDRZEC SIE TU JESTEM !!!!
i
i jak tu wybrnac ???
będzwała takze , ktory czesto gesto idzie z nosem wpatrzonym w srajfona ,..
e
ehh ta kinia
jezdzenia!!!! , kinia chodzi wszedzie na piechte
z
z buta po lodzi
i co ? i zyja i dojezdzaj do domow , a co gdzie ci sie tak spieszy ?
S
Smmmm
Logiczne... debilyzm
A
AntyNIZIOL
Będą tam wieksze korki. Naprawdę super... mnie jak byłem mały rodzice nauczyli myśleć, ja swoje dzieci tak samo. Wiedza, ze na drodze są słabsze i maja patrzec w każda stronę. Nawet jak auto się zatrzyma na przejściu i już idą maja dalej patrzec czy droga wolna, a nie wbijać się np pod tramwaj.
G
Gosc
Ograniczenie dla tramwajów - zgadzam się jak najbardziej, ale co z ograniczeniem dla samochodów? Znając życie skończy się jedynie na ograniczeniu dla tych pierwszych
R
Radio Erewan?
nie do 20km/h tylko do 30km/h,
i nie po kazdym tylko jezeli bezpieczenstwo pieszych tego wymaga.
I
Iwo
Niziołek złożyła pismo w sprawie takich przejść dla pieszych jak to. Okazuje się, że ona już kilka lat temu domagała się "audytu" bezpieczeństwa przejść i nikt jej nie posłuchal. Szkoda im było kasy?
b
b
Czy po każdym śmiertelnym potrąceniu przez samochód w miejscu wypadku prędkość dla samochodów też będzie obniżana do 20 km/h?
g
gosc
Proponuje aby zamknąć przejście .Zbedne wydawanie naszych pieniędzy na dodatkowe oświetlenia itp. Generowanie kosztów .Może trzeba przypatrzyć gdzie indziej występujące zagrożenia z udzialem pieszych .Troche logiki w tym wszystkim odnośnie komisji .Panowie będą radzić za grube pieniądze . Zamknijmy i wszyscy zapomną o wypadkach . Kolejne przejście dla pieszych na łuku Trasa lodz gora od obywatelskiej . Wykonane jest przejście w związku z przystankiem i ogródkiem działkowym następne potęcialne zagrożenie .
x
xxx
albo zlikwidowac albo przejscie podziemne
K
Ktoś pomyślał?
Warto postawić dwie tezy.

1. Przejście w tym miejscu jest zbędne. Po wschodniej stronie ulicy jest ... ściana i gmach sądu. Nie ma kontynuacji ulicy. Pieszy niemal zawsze musi dotrzeć do Wydawniczej lub Piłsudskiego. I to w ich ciągach może przechodzić na drugą stronę.

2. Lokalizacja przejścia kolizyjnego na jedynym.w tym rejonie przebiegu dwupasmówki + torowiska paraliżuje ruch na i tak tłumionej trasie. Jeśli już przejście jest z nieznanych mi powodów konieczne, to postawcie kładkę. Na WZ są wręcz przejścia podziemne z windami np. na wysokości Targowej. Można? Oczywoście że można. Zamiast hamować wszystkich pogłębiając i tak duszoną Kopcińskiego.

Tylko najprościej i najgłupiej jest wstawoć zakazy, śwoatła i drogówkę z mandatami. Zamiast inwestować w bezkolizyjne przejścia na tego typu trasach...
Dodaj ogłoszenie