Łodzianie nazywają to miejsce „przejściem śmierci”. Rok temu zginęła tam 9-letnia dziewczynka. Przebiegła przez kilkupasmową jezdnię, ale później wpadła pod tramwaj. Już wcześniej dochodziło tam do wielu niebezpiecznych sytuacji. W pobliżu przejścia przez dekadę zanotowano tam ponad dwieście wypadków lub kolizji. Rannych było 37 osób, a dwoje uczniów zginęło w wyniku poniesionych obrażeń. Pół roku temu zapadła decyzja, aby zamknąć przejście, bo nikt nie znalazł rozwiązania bezpiecznego dla pieszych.
Jeszcze w grudniu ubiegłego roku wiceprezydent Wojciech Rosicki poinformował radnego Mateusza Walaska w odpowiedzi na interpelację, że do końca pierwszego kwartału tego roku pojawią się rozwiązania bezpieczne dla przechodniów. Później miasto zmieniło zdanie.
- Wykonawca odpowiedzialny za projekt włączenia linii tramwajowej prowadzącej z Nowowęglowej do Kopcińskiego otrzymał dodatkowe zlecenie zaprojektowania bezpiecznego przejścia dla pieszych. Trzeba doprojektować to przejście, bo ruch pieszy w tym miejscu wzrośnie po otwarciu Monopolis. Wykonawca ma przedstawić projekt w marcu przyszłego roku - powiedział Piotr Wasiak z Zarządu Inwestycji Miejskich. - Obserwujemy okolice zamkniętego przejścia dla pieszych i nie zauważyliśmy niebezpiecznych sytuacji.
Innego zdania są mieszkańcy, bo dostrzegają osoby przebiegające w niedozwolonych miejscach. Najbliższe przejścia są przy Piłsudskiego i Tuwima. Dzieli je odległość około 750 metrów.
Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?