Przetarg na budowę Nowotargowej. Nowa ulica połączy Łódź Fabryczną z al. Piłsudskiego w 2020 roku [WIZUALIZACJE]

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Przetarg na budowę Nowotargowej. Nowa ulica połączy Łódź Fabryczną z al. Piłsudskiego w 2020 roku
Przetarg na budowę Nowotargowej. Nowa ulica połączy Łódź Fabryczną z al. Piłsudskiego w 2020 roku mat. prasowe
Miasto rozpoczyna procedurę przetargową, która wyłoni wykonawcę Nowotargowej na odcinku między Tuwima i Piłsudskiego. Inwestycja powinna zakończyć się w 2020 roku. Szacunkowy koszt to 23 mln zł.

Ulica Nowotargowa od al. Piłsudskiego będzie biegła w śladzie obecnej Targowej. Za Nawrot odbije na wschód, aby na wysokości ul. Tuwima połączyć się z al. Rodziny Scheiblerów. Odcinek Targowej od połączenia z Nowotargową do Tuwima też zostanie przebudowany. Stanie się woonerfem z uspokojonym ruchem. W planie jest posadzenie tam wielu drzew i ozdobnych krzewów.

Ulica Nowotargowa będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Pierwotnie ulica miała mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ponieważ była planowana jako główny dojazd do dworca Łódź Fabryczna. Po protestach mieszkańców zdecydowano na "odchudzenie" ulicy. Łodzianie obawiali się, że szeroka arteria rozetnie centrum miasta na części. Nie chcieli autostrady wśród zabudowy śródmiejskiej, wycinki ani wyburzeń kamienic. W obecnej koncepcji mówi się o wycince 53 drzew oraz rozbiórce dwóch kamienic. Pierwsza jest już wykwaterowana. To budynek narożny w północno-wschodniej części skrzyżowania Nawrot z Targową. Drugi budynek do rozbiórki znajduje się przy Tuwima 45 i jest w trakcie wykwaterowania mieszkańców. Wzdłuż Nowotargowej zaprojektowano chodniki i drogo rowerowe. Posadzonych będzie ponad sto drzew i 4 tys. krzewów.

Odcinek Nowotargowej od Tuwima do Piłsudskiego to drugi etap budowy drogi dojazdowej do dworca Łódź Fabryczna. Pierwszy został zakończony razem z inwestycją kolejową. Powstał odcinek od Uniwersyteckiej do Tuwima, któremu nadano nazwę al. Rodziny Scheiblerów.

Budowa Nowotargowej od Tuwima do Piłsudskiego ma już niewielkie opóźnienie. Miasto przedstawiło koncepcję inwestycji w październiku ubiegłego roku. do końca 2017 roku planowano rozpisać przetarg, aby w tym roku rozpocząć prace i zakończyć je pod koniec 2019 roku.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kierowca
Miasto się rozwija, inwestuje... Wszystko pięknie, tylko ja pracuję w okolicy obecnej ulicy Targowej, niedaleko skrzyżowania z Piłsudskiego i do pracy dojeżdżam samochodem. Patrząc na te wizualizacje pojawia mi jedno pytanie... GDZIE PARKOWAĆ???!!!
P
Piotr Biliński
Ldz... A może coś konkretniej i pod nazwiskiem aby oszczędzić pracy Policji
B
Boston
Hallo PO dzialaczu partyjny. Centrala powiedziala, zeby walic po oczach kasa. A jak twoj POwski wojewoda siedzial na stolku ile zarabial? Mniej? Lewa kasa plynela strumirniami z afer to bylo ok. Nie trzeba bylo zarabiac duzo tylko pilnowac biznesu.
t
tomwi
A co z obwodnicą Nowosolnej, remontem Brzezińskiej czy w końcu generalnym remontem Pomorskiej?
t
teraz czekamy tylko na ...
AFERY, PRZEKRĘTY.
o
obserwator
Cóż za błyskotliwy argument merytoryczny
P
Piotr Biliński
W tymże planie miejscowym autostrada A1 była w Anderspolu, Wojska Polskiego w klasie drogi ekspresowej , zarezerwowany był także korytarz pod metro... i wiele innych rzeczy , których sens przeminął. Plan o którym "przedłużenie " pisze (widać wstydzi się swojego imienia i nazwiska ) został przyjęty w 1993 roku w innych realiach i innych założeniach. Dziś wiemy, że w wielu miejscach błędnych. Tak już się miast nie projektuje. I nie muszę sobie uzupełniać wiedzy o tym planie bo tak się złożyło, że byłem jego współautorem :) ale w przeciwieństwie do niektórych nie okopuję się bezrefleksyjnie na raz wypowiedzianym stanowisku ale wyciągam wnioski z dynamicznie zmieniającej się sytuacji bo projektowanie miasta to operacja na żywym organizmie. Z moimi poglądami można się nie zgadzać ale wolałbym dyskutować na argumenty a nie inwektywy i z konkretną osobą a nie z anonim em, który zza winkla plunie i ucieknie. Ja nie muszę ukrywać się pod pseudonimem. Nie wstydzę się swego nazwiska. Czego i "przedłużonemu" życzę
h
hans
Tekst napisany, jakby była to zupełnie niekontrowersyjna inwestycja - tymczasem jest to ulica, która zniweczy szanse na śródmieście dobre do życia, a nie tylko przejeżdżania przez nie
b
brrrum
Czy ktoś na tym stracił poza łodzianami?
q
qwerty
Przypomnę tylko, że Łódź dostała pieniądze unijne na budowę tunelu w ciągu trasy WZ pod przyszłym skrzyżowaniem z ul. Nowotargową. Ale jakoś tak tego tunelu Hanka nie wybudowała chociaż kasę wzięła. Miało być skrzyżowanie w dwóch poziomach tak jak z al Kościuszki.
To jeden z większych przekrętów w Łodzi. Dziw, że tego nikt nie ściga.
e
emeryt
kto wie czy zakłady pogrzebowe nie sponsorowały projektanta tego drogowego potwora bo pieszych pewnie tam zginie co niemiara
k
kk
kiedy zrobicie plac zwycięstwa ładna wizytówka centrum
s
st
Zamiast zrobić 2 jednokierunkowe ulice 2 pasmowe utrzymując łódzką odmienność urbanistyczną w postaci ulic prostopadłych i równoległych. Tworzy się jakiegoś węża który nic nie zmieni poza rozpruciem kwartału z brakiem możliwości zabudowy
z
z tobą
należy zaorać: al. Włókniarzy, JPII, Kopciskiego, Rydza, Puszkina i Autostradę, a drogę ekspresową wykreślić z planów. natomiast niewykorzystane grunty rozparcelować pomiędzy rowerzystów ;)
Jedząc więcej orzechów oddasz społeczeństwu wielką przysługę.
P
Przedłużenie
ul. Uniwersyteckiej czyli obecna al. Rodziny Scheiblerów wraz z ul. Nowotargową istniały chociażby w poprzednim mpzp, obowiązującym do 31.12.2003 r. Faktem jest, że korytarz komunikacyjny inaczej przebiegał w stosunku do obecnego, ale korekty zgodne są z obecną polityką miasta.
Proszę uzupełnić wiedzę.
Dodaj ogłoszenie