Przetarg na kolejny odcinek linii kolejowej między Łodzią i Kutnem. Fragment od Łęczycy do Ozorkowa ma kosztować 121 mln zł

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Bartłomiej Wutke/Polskapresse
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na modernizację linii kolejowej między Łęczycą i Ozorkowem. Szacunkowy koszt inwestycji to 121 mln zł. Prace rozpoczną się tam w 2020 roku. Cała linia pomiędzy Łodzią Kaliską i Kutnem ma być wyremontowana do końca 2023 roku.

- Inwestycja poprawi dostęp koleją do Łodzi z kierunku północnego. Pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h. Na stacjach zostaną wybudowane nowe perony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja pozwoli na sprawniejszy przewóz towarów - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Odcinek Łęczyca - Ozorków to fragment modernizacji całej linii Łódź Kaliska - Kutno. Pierwszy odcinek zaplanowany do realizacji to Łódź Kaliska - Zgierz. Po zakończeniu tych prac w 2020 roku rozpoczną się roboty na dwóch odcinkach: Zgierz - Ozorków i Ozorków - Łęczyca. Prace będą prowadzone jednocześnie. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka pomiędzy Łęczycą i Kutnem, która ma być przebudowana do końca 2023 roku.

Linia Łódź - Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa - Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą z prędkością 70 km/h. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a towarowe do 100 km/h.

Podróżni otrzymają nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów, które zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Do peronów będą prowadziły dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.

Inwestycja obejmie 17 km torów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 18 rozjazdów. Przebudowany zostanie układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków powstanie LCS, który usprawni kierowanie ruchem.

Pociągi do Kutna przez Zgierz będą natrafiały na liczne opóźnienia aż do 2023 roku, gdy zakończy się modernizacja linii kolejowej.

Zobacz też: Łódź Fabryczna – jeden z najnowocześniejszych dworców w Europie

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
trzeba sprowadzić Chinczyków zrobią w dwa latai to z drugim torem
t
tempo
5 lat, to chyba jakis zart
o
obywatel podatnik
Lokalny ruch szynowy do zaorania?
k
karolek
To jest tempo jak za PO-PSL.
W takim czasie przed wojną wybudowano więcej. Będzie super linia jednotorowa do super metropolii.
G
Gość
dobudujcie drugi tor to dopiero będzie modernizacja mieisca jest dosyć na taką iwestycje
Dodaj ogłoszenie