Przymusowe postoje autobusów MPK Łódź. Wszystko przez... ekologię

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Grzegorz Gałasiński
Ekologia, na którą postawiło łódzkie MPK, odbija się czasem czkawką pasażerom. Nowoczesne silniki wymagają szybkiego zjazdu na zajezdnię

Silniki Euro 6, czyli spełniające najbardziej rygorystyczne wymogi Unii Europejskiej, zamontowane są w 40 autobusach marki Mercedes (z 2014 r.) i 40 solarisach, które niedawno przyjechały do Łodzi.

MPK jest już przygotowane do zimy

Niektórzy pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi śmieją się, że dzięki ekologicznym silnikom spaliny autobusów są czyściejsze od powietrza, ale konsekwencje tego są mało zabawne dla pasażerów.

Gdy zatka się tak zwany filtr cząstek stałych, które powstają przy spalaniu, autobus musi szybko zjechać do zajezdni i często zostawić pasażerów na najbliższym przystanku.

Trasa W-Z. Komunikacja miejska w Łodzi jak gra w lotto. Nie wiadomo, co się trafi

- Nie zawsze jest możliwość, żeby autobus dojechał do krańcówki. Ze względu na to, że autobusy są nowe, chcemy je eksploatować tak, by jak najdłużej nam służyły. Dlatego po zapaleniu kontrolki, kierowca ma wezwać autobus zastępczy i zjechać do zajezdni - tłumaczył nam wczoraj Sebastian Grochala, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Tramwaje zderzyły się na Aleksandrowskiej. Pasażerka trafiła do szpitala

Już przy wyjeździe z zajezdni silnik jest wprowadzany na wysokie obroty, żeby wypalić sadze z filtra. Niestety, nikt w MPK nie jest w stanie przewidzieć, kiedy filtr w danym autobusie się zatka. Tym bardziej że autobusy jeżdżą po Łodzi od niedawna.

- Jedyne, co możemy zrobić, to zgłosić problem producentowi i liczyć, że go rozwiąże. Za każdym razem kierowcy tłumaczą pasażerom, z jakiego powodu muszą zjechać do zajezdni, więc liczmy na ich wyrozumiałość - mówi rzecznik MPK.

System sterowania ruchem w Łodzi. Nie ma GPS, nie ma realnego rozkładu

Problem raczej nie zostanie rozwiązany, bo w przypadku aut osobowych, w których montuje się te same filtry, kłopot jest ten sam. Dlatego wielu kierowców unika zakupu tak wyposażonych aut.

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
seba

Powiedz jakie profity oferuje firma w której pracujesz? Zawsze jeśli czujesz się na siłach to możesz zatrudnić się w MPK. Czy za każdym razem kasowali państwo bilet? no dobre pytanie jeśli by tak było to miasto by dopłacało mniej.A autobusy są na bardzo dobrym poziomie.

U
UE

Istny EUROKOŁCHOZ !

l
lodziak

pierwsze tramwaje kanadyjskie(PESY) ogladal sam Kropiwnicki i kupil je, bo mu sie bardzo podobaly. Tyle, ze jak wejdzie troche ludzi, sa klopoty w ciasnym wgonie. Ale kupil je Kropiwnicki.
Kto zatem kupil EKOLOGICZNE autobusy i kto ZMODERNIZOWAL trase W-Z

Ł
ŁodzianinPK

G____wno nie ekologia - to napędzanie kasy dla producentów pseudo ekologicznych rozwiązań.

Powiem Wam, że najbardziej ekologiczną osobą jaką znam to była moja babcia mieszkająca na wsi w latach gdy nikt o ekologii nie mówił. Wszelkie zakupy były pakowane w papier, który szedł na podpałkę do kuchni węglowej, butelki po mleku, śmietanie i te po mleku dla dorosłych były myte i oddawane do skupu. Resztki z jedzenia zeżarły zwierzęta gospodarskie i śmietnik jako taki przez kwartał dopiero sie napełniał....i to była ekologia.

K
Kuba

Lepsze jest stare Volvo z 1998-2003, które kopci ruszając z przystanku (EURO2 lub 3 bez DPF), ale można liczyć, że dojedzie do końca bez takich idiotycznych "awarii".
A co do Conecto, to nawet Ikarusy były bardziej przyjazne pasażerom od tych tureckich g*wien.

t
ten zjeebany DPF

i po ptakach

l
lennon2

Mają tylko jedną wadę za małe okna (trzeba domontować większe). W Zgierzu jeżdżą wozy z 1990 i trzymają się lepiej niż nowsze autobusy.

T
TUJA

...ci sie nie znudzilo?

ł
łodziak

A może jest złe paliwo

D
Darek

zakłamanych faszystów gospodarczych. Teraz robią sobie jaja z polaczków, którzy biegną do serwisu tych diesli i płacą krocie za naprawę. Normy europejskie to ściema. Musimy kupować drogie technologie i płacić haracz niemieckim żydom. Precz z euro-obłudą.

P
POdPIS

Co to jest ekologiczne wypalanie sadzy ?
Może na wyposażeniu autobusu bydzie kominiorz ?!

z
zilu

Takie złomy jak 0405GN nie powinny wcale wyjeżdżać na miasto. Jedyne o czym myślałem jadąc tym g***** latem to którą z szyb wybić aby mieć czym oddychać.

T
Tęsknie za 0405

0405 GN takiego czegoś nie miały. Były więc lepsze, a zostało ich tylko 8... :(

Dodaj ogłoszenie