Przystanki na ul. Przybyszewskiego są źle wykonane?...

    Przystanki na ul. Przybyszewskiego są źle wykonane? [ZDJĘCIA]

    Roman Czubiński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Przystanki na ul. Przybyszewskiego są źle wykonane? [ZDJĘCIA]
    1/6

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Grzegorz Gałasiński

    Nowe przystanki tramwajowo-autobusowe na ul. Przybyszewskiego miały być przyjazne dla osób niewidomych. Linie z płytek ze specjalnym rowkami miały niewidomych z laską bezpiecznie prowadzić w stronę wiaty lub przejścia. Tymczasem ekspert Polskiego Związku Niewidomych twierdzi, że są źle wykonane i niebezpieczne.
    - Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pokazujemy, jak ważny jest dla nas pasażer - zachwalała niedawno nowe przystanki prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. - Płyty kierunkowe prowadzą osobę niewidomą do przystanku. Ostrzegają przed zejściem na jezdnię, wskazując odpowiedni moment do zatrzymania się - wtórował jej Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

    - Pas z płytek rowkowanych to bardzo dobry pomysł. Niestety, wykonanie pozostawia wiele do życzenia - ocenia Stanisław Ząber, konsultant Polskiego Związku Niewidomych do spraw likwidacji barier komunikacyjnych.

    Stanisław Ząber przemierza remontowane ulice w poszukiwaniu mankamentów. Na przystankach przy ul. Przybyszewskiego odkrył, że pas z płytek rowkowanych został wadliwie położony. - Jest przerywany pokrywami studzienek, których osoba niewidoma przecież nie widzi - tłumaczy. - Rodzi to zagrożenie, bo w momencie, gdy wyczuje koniec pasa, może w połowie przystanku skręcić i zejść na tory tuż przed nadjeżdżający tramwaj. W ten sposób drogowskaz, jakim mają być płytki, nie prowadzi osoby niewidomej bezpiecznie do przejścia - dowodzi ekspert.

    Stanisław Ząber ma też zastrzeżenia co do wykonania ul. Puszkina przy rondzie Inwalidów. - Na przejściu przez tory ułożono płyty z guzkami tuż przy krawędzi szyn. Tymczasem przyjęło się oznaczać guzkami powierzchnię dla niewidomego bezpieczną. Tak ułożone płyty wprowadzają w błąd - tłumaczy konsultant PZN.

    - Przeanalizowaliśmy dokładnie wszystkie uwagi zgłoszone przez pana Ząbera. Tam, gdzie była taka możliwość, uwzględniliśmy jego uwagi - mówi Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

    - Trzymam rękę na pulsie - komentuje ekspert PZN. - Za jakiś czas wybiorę się na ul. Przybyszewskiego i w razie potrzeby będę monitował dalej. Ale chyba nie na tym rzecz ma polegać, by osoba niewidoma szukała niedoróbek w tym, co już zostało zrobione - dodaje Stanisław Ząber.

    Skąd biorą się błędy, takie jak te przy Przybyszewskiego i Puszkina? - ZDiT nie konsultuje projektów budowlanych z PZN. Nie każdy musi się orientować, jak osoba niewidoma funkcjonuje w przestrzeni miejskiej. Postrzega ona otoczenie zupełnie inaczej, niż widzący. Należałoby więc najpierw zapytać nas o zdanie, a dopiero potem budować - podkreśla Stanisław Ząber.

    - Trudno byłoby konsultować projekty ze wszystkimi związkami skupiającymi osoby niepełnosprawne - odpowiada rzecznik ZDiT. - Dlatego konsultujemy je z przedstawicielami miejskiego rzecznika osób niepełnosprawnych. Oczywiście wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba - dodaje Wojciech Kubik.

    - Spotkałem się w terenie z przedstawicielami ZDiT, wskazałem mankamenty i czekam na ich naprawę. Ale żadnych poprawek budowlanych jeszcze nie zauważyłem - mówi Stanisław Ząber.

    wsp. M. Bereszczyński

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    obserwator

    obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    są rzeczy źle wykonane ale nie przyznają się pomimo ze remont trwał dłużej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bubel

    Misio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić...rozwiń całość

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić bezpiecznie.Po co podwójny przystanek jak nie ma możliwości żeby 2 pojazdy przejechały na 1 cyklu świateł . I tak trzeba potem stanąć na pierwszym przystanku i otworzyć drzwi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bubel

    Misio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić...rozwiń całość

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić bezpiecznie.Po co podwójny przystanek jak nie ma możliwości żeby 2 pojazdy przejechały na 1 cyklu świateł . I tak trzeba potem stanąć na pierwszym przystanku i otworzyć drzwi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bubel

    Misio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić...rozwiń całość

    Są i inne mankamenty np światło dla autobusów skręcających z Przybyszewskiego w Tatrzańską pali się 3 sekundy (słownie trzy) kierowca nie zdąży nawet drzwi zamknąć a co dopiero skręcić bezpiecznie.Po co podwójny przystanek jak nie ma możliwości żeby 2 pojazdy przejechały na 1 cyklu świateł . I tak trzeba potem stanąć na pierwszym przystanku i otworzyć drzwi.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Bo najważniejsze są samochody osobowe i to pod nich musza byc ustawione światła.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xx

    xxi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 11

    jak zwykle DŁ o bzdurach. Ale jakich ma sie czytelników taki i poziom trzyma:)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

    "Trudno byłoby konsultować projekty ze wszystkimi związkami skupiającymi osoby niepełnosprawne - odpowiada rzecznik ZDiT."
    Ku*wa, nóż się w kieszeni otwiera. Nie od dziś wiadomo, że ZDiT zdanie...rozwiń całość

    "Trudno byłoby konsultować projekty ze wszystkimi związkami skupiającymi osoby niepełnosprawne - odpowiada rzecznik ZDiT."
    Ku*wa, nóż się w kieszeni otwiera. Nie od dziś wiadomo, że ZDiT zdanie mieszkańców to ma głęboko w du*ie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    "Dlatego konsultujemy je z przedstawicielami miejskiego rzecznika osób niepełnosprawnych."
    To juz chyba wiadomo kogo należy zwolnić.

    Chociaż trzeba zacząc od tego, ze u nas nie ma żadnego...rozwiń całość

    "Dlatego konsultujemy je z przedstawicielami miejskiego rzecznika osób niepełnosprawnych."
    To juz chyba wiadomo kogo należy zwolnić.

    Chociaż trzeba zacząc od tego, ze u nas nie ma żadnego standardu - przy każdej inwestycji przystanki wyglądają inaczej - mają inne kolory, wykonane są z innych materiałów. Moze pora stworzyć jakieś standardy i ujednolicić wygląd przystanków?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ehh

    marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 4

    znowu byle jak zrobilli

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gdzie był konsultant

    dzień świra (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    ciekawi mnie gdzie był konsultant jak budowano przystanki,chyba Zwiazek Niewidomych wiedział o tych płytach...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    związek niewidomych okręg łódzki

    Agnieszka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    inne były ustalenia, a inaczej zostały wykonane te przystanki, informacja wystosowana do nas jak to ma wyglądać zupełnie nie zgadza się z obecnym stanem rzeczy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo